Originally posted by pexodus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja akkuvaraus alhainen pakkasella - apua tarvisin pikaisesti
Collapse
X
-
Originally posted by bittivirhe View PostNo ei siellä nyt talvivaatteissa palele, mutta ei kuumakaan ole. Sivuikkunat tahtovat vetää pikkuhiljaa jäähän, vaikka yksin ajelee.
Jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötilaero on 3-5 asteen luokkaa. 80 kim/h maantieajossa -30 asteessa öljyn lämpö on muistaakseni 75 asteen jommalla kummalla puolella riippuen siitä noustaanko mäkeä ylös vai lasketaanko alas. Moottoritiellä 100 km/h lämmöt nousevat hieman, mutta en usko että 90 asteeseen päästäisiin.
Keskikulutus maantiellä on jossain 7 litran luokassa - melkoisen kaukana tehtaan lupaamasta 5.jotain-lukemasta. Ja kyllähän tuolla kulutuksella jo täytyy lämpöäkin syntyä, se vain karkaa jonnekin.
Oliko näissä (F10/F11) muuten kaikissa lämmitetty polttoainesuodatin vai kuuluuko se vain johonkin talvipakettiin? Entä onko 3-litraisessa dieselissä pelkoa huohottimen jäätymisestä (onko se lämmitetty kaikissa vai vaatiiko jonkin option)?
Kilven alta peitin ritilää pikkaisen (n. 70%) niin lämmöt nousi selvästi ja nopeammin. Kannatta kokeilla.
Comment
-
-
Minullakin edellisen kovemman pakkasjakson aikana yhtenä aamuna oli webasto lopettanut lämmittämisen kesken ja kun avasin ovet, osa laitteista oli virrattomana, mm. sisävalot ei syttyneet. Herjaa ei kuitenkaan tullut, mutta vikakoodeja kun katsoin Rheingoldilla, niin siellä oli vaikka mitä kun virranhallinta oli tiputtanut purkkeja virrattomaksi. Sen jälkeen olen pitänyt joka yö Defan akkulaturin kiinni (Muutaman vuoden ikäinen Defan 4A ylläpitolaturi, jota olen kierrättänyt autosta toiseen), eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia, mutta epäilin että ei akku siltikään täyteen lataudu.
Eilen kun oli -14, laitoin sisätilalämmittimen puhaltamaan suoraan akulle (takakontin pohjalevy auki auki ja kaadoin penkit että ilma kiertää) ja n. 1,5 tunnin lämmittelyn jälkeen akku oli n. +20 asteinen, sitten tökkäsin Defan piuhan kiinni. 7 tuntia myöhemmin kun kävin katsomassa, Defasta oli latausvalo sammunut, eli sen mielestä akku oli täysi.
Eli aiemmin esitetty tieto, ettei tavallinen "älylaturi" ymmärrä AGM akun vaatimaa korkeampaa latausjännitettä eikä näin ollen lataa sitä täyteen, vaikuttaa täysin faktalta
Tänään sitten ulkolämpömittarissa lukema -31, mutta liikkeelle piti päästä joten Webasto päälle. 25 minuutin jälkeen kävin käynnistämässä moottorin ja jätin hetkeksi vielä lämpiämään.
Sitten läppärin ja piuhan kanssa autoon värkkäämään ja Rheingoldilla tutkimaan että mitäs kaikkea tästä saakaan irti. Sieltähän löytyi sellainenkin info, kuin akun varaustila viimeiseltä 5 vuorokaudelta.
Viikon pätkäajot töihin ja yöt Defan akkulaturi kiinni, niin akun varaustila oli ollut 78% - 83% välillä. Eilisen akun lämmityksen ja latauksen jälkeen status oli 88%, eli ei vieläkään täynnä.
Latausjännite oli 25min webastolla lämmityksen jälkeen moottorin käynnistyksen jälkeen 14,4 - 14,7V. Sitten E-Sys käyntiin ja tutkimaan, löysin sen brake regeneration option ja koodasin sen pois päältä.
Nyt latausjännite on 14,8 - 15,0V ja ajossa kun tekee moottorijarrutuksen, kulutusmittari pysähtyy nollaan eikä menee enää sinne latauksen puolelle, eli brake regeneration on pois päältä.
Ensi viikolla en meinaa Defalla latailla ollenkaan, katson viikon jälkeen mitä tuo akkustatus taas näyttää :think
PS. Brake regeneration löytyy DME -> 3701 OHNE_ZEITLIMIT -> iGR ja arvoksi OFF (default ON)--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Eilen 7h laturissa sisällä hallissa ja defa puhalsi vielä akkuun takaloosterissa lämpöä. Aamulla weba ei käynnistyny, ilmoitteli vaikka mitä. Lähtee kyllä helposti käymään vaikka 27 astetta pakkasta.
Tänään taas 7 h sisällä laturissa, latasin suoraan navoista. Ajoin kotiin ja sammutin, saman tien lävähti että lataa akku. Pitäskö se vaihtaa..? Kun ei lataamallakaan järkiinny.
4.5v ja 150tkm ajettu akku.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostEilen kun oli -14, laitoin sisätilalämmittimen puhaltamaan suoraan akulle (takakontin pohjalevy auki auki ja kaadoin penkit että ilma kiertää) ja n. 1,5 tunnin lämmittelyn jälkeen akku oli n. +20 asteinen, sitten tökkäsin Defan piuhan kiinni. 7 tuntia myöhemmin kun kävin katsomassa, Defasta oli latausvalo sammunut, eli sen mielestä akku oli täysi.
Eli aiemmin esitetty tieto, ettei tavallinen "älylaturi" ymmärrä AGM akun vaatimaa korkeampaa latausjännitettä eikä näin ollen lataa sitä täyteen, vaikuttaa täysin faktalta
http://www.lifelinebatteries.com/manual.pdf (sivu 19)
Eli vajaassa -30 Celsius-asteessa (-20 F) latausjännitteen pitäisi olla 16.30 V. Bemarin 14.8 - 14.9 V riittää vain plussakeleillä.
Eipä ihme, ettei lataudu.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostMinullakin edellisen kovemman pakkasjakson aikana yhtenä aamuna oli webasto lopettanut lämmittämisen kesken ja kun avasin ovet, osa laitteista oli virrattomana, mm. sisävalot ei syttyneet. Herjaa ei kuitenkaan tullut, mutta vikakoodeja kun katsoin Rheingoldilla, niin siellä oli vaikka mitä kun virranhallinta oli tiputtanut purkkeja virrattomaksi. Sen jälkeen olen pitänyt joka yö Defan akkulaturin kiinni (Muutaman vuoden ikäinen Defan 4A ylläpitolaturi, jota olen kierrättänyt autosta toiseen), eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia, mutta epäilin että ei akku siltikään täyteen lataudu.
Eilen kun oli -14, laitoin sisätilalämmittimen puhaltamaan suoraan akulle (takakontin pohjalevy auki auki ja kaadoin penkit että ilma kiertää) ja n. 1,5 tunnin lämmittelyn jälkeen akku oli n. +20 asteinen, sitten tökkäsin Defan piuhan kiinni. 7 tuntia myöhemmin kun kävin katsomassa, Defasta oli latausvalo sammunut, eli sen mielestä akku oli täysi.
Eli aiemmin esitetty tieto, ettei tavallinen "älylaturi" ymmärrä AGM akun vaatimaa korkeampaa latausjännitettä eikä näin ollen lataa sitä täyteen, vaikuttaa täysin faktalta
Tänään sitten ulkolämpömittarissa lukema -31, mutta liikkeelle piti päästä joten Webasto päälle. 25 minuutin jälkeen kävin käynnistämässä moottorin ja jätin hetkeksi vielä lämpiämään.
Sitten läppärin ja piuhan kanssa autoon värkkäämään ja Rheingoldilla tutkimaan että mitäs kaikkea tästä saakaan irti. Sieltähän löytyi sellainenkin info, kuin akun varaustila viimeiseltä 5 vuorokaudelta.
Viikon pätkäajot töihin ja yöt Defan akkulaturi kiinni, niin akun varaustila oli ollut 78% - 83% välillä. Eilisen akun lämmityksen ja latauksen jälkeen status oli 88%, eli ei vieläkään täynnä.
Latausjännite oli 25min webastolla lämmityksen jälkeen moottorin käynnistyksen jälkeen 14,4 - 14,7V. Sitten E-Sys käyntiin ja tutkimaan, löysin sen brake regeneration option ja koodasin sen pois päältä.
Nyt latausjännite on 14,8 - 15,0V ja ajossa kun tekee moottorijarrutuksen, kulutusmittari pysähtyy nollaan eikä menee enää sinne latauksen puolelle, eli brake regeneration on pois päältä.
Ensi viikolla en meinaa Defalla latailla ollenkaan, katson viikon jälkeen mitä tuo akkustatus taas näyttää :think
PS. Brake regeneration löytyy DME -> 3701 OHNE_ZEITLIMIT -> iGR ja arvoksi OFF (default ON)
Eikös tuo vain ole paljon parempi ottaa pois varustelistalta. Koodaus vaikuttaa muihinki parametreihin.
Eli 1CD vo listalta mäkeen ja koodaa mittarin ja dme:nVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEilen 7h laturissa sisällä hallissa ja defa puhalsi vielä akkuun takaloosterissa lämpöä. Aamulla weba ei käynnistyny, ilmoitteli vaikka mitä. Lähtee kyllä helposti käymään vaikka 27 astetta pakkasta.
Tänään taas 7 h sisällä laturissa, latasin suoraan navoista. Ajoin kotiin ja sammutin, saman tien lävähti että lataa akku. Pitäskö se vaihtaa..? Kun ei lataamallakaan järkiinny.
4.5v ja 150tkm ajettu akku.
Eiköhän orggis akku ole jo hintansa haukkunut.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMelkeen se +200e sijoittaa jotta Nintendo rauhoittuu
Eiköhän orggis akku ole jo hintansa haukkunut.
Yön yli akkuvahdissa lämpimässä tallissa, ei lähde weba päälle kuin vasta auton käydessä. No Vartan G14 95ah AGM, 199e asennettuna. Meinasi olla vain vähän kivenalla täällä päin ainakin lauantaina jo kyselin, tiistaille sai.
Akku, 5,5v ja 315tkmBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLöytyi lopulta tietoa AGM-akun latausjännitteestä eri lämpötiloissa:
http://www.lifelinebatteries.com/manual.pdf (sivu 19)
Eli vajaassa -30 Celsius-asteessa (-20 F) latausjännitteen pitäisi olla 16.30 V. Bemarin 14.8 - 14.9 V riittää vain plussakeleillä.
Eipä ihme, ettei lataudu.
Onko kellään tietoa kuinka korkean jännitteen lyijyakku vaatii pakkasilla ? Eikös tuo bemarin oma laturi nosta yli 15v kun aletaan mennä pakkasen puolelle ?
Omassa (e61) on vartan lyijyakku ja defan 4A ylläpitolaturi, ja se näyttäis puskevan 14,3v. Ajo on todella lyhyttä, töihin 7km per suunta, kauppaan 0,5-5km per suunta. Kuitenkin hyvin starttaa kun on aamusin jokusen tunnin roikannokassa latauksessa. Eli ainakin tuo lyijyakku ottaa vastaan noinkin pienellä jännitteellä ? nytkin ollut pari viikkoa melkeen -30 pakkasta, luulis että jos ei ota virtaa tuolla jännitteellä olis jo matka katkennu.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostHyvänolonen taulukko.
Onko kellään tietoa kuinka korkean jännitteen lyijyakku vaatii pakkasilla ? Eikös tuo bemarin oma laturi nosta yli 15v kun aletaan mennä pakkasen puolelle ?
Omassa (e61) on vartan lyijyakku ja defan 4A ylläpitolaturi, ja se näyttäis puskevan 14,3v. Ajo on todella lyhyttä, töihin 7km per suunta, kauppaan 0,5-5km per suunta. Kuitenkin hyvin starttaa kun on aamusin jokusen tunnin roikannokassa latauksessa. Eli ainakin tuo lyijyakku ottaa vastaan noinkin pienellä jännitteellä ? nytkin ollut pari viikkoa melkeen -30 pakkasta, luulis että jos ei ota virtaa tuolla jännitteellä olis jo matka katkennu.
Vaikuttaa vaan tuon taulukon perusteellakin siltä, että ainoa keino saada akku pysymään hyvässä varaustilassa on lämmittimen hankkiminen. Joka ainoa kerta tunnin maantieajon päätteeksi (pakkasesta lähdettynä) auto käskee ladata akun.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Omassa F10:ssa herjat loppuivat kun yhtenä pakkaspäivänä ajelin yhden työmatkan sykliajoa niin, että kiihdytin ensin ja annoin sitten vapaalla auton ladata akkua. Tätä tein sellaisen reilu 30 min. Toki siinä oli tullut pari pidempää reissua alle, mutta joka kerta niidenkin jälkeen -20 herjasi samaa akkua.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostOnko se 95Ah agm oikean kokoinen akku? 250€ asennettuna täällä Kuopiossa Exide..
Varkaudessa noin samanhintainen asennettuna, marmorilla boschilla lie yli 400€?BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostF11 sai eilen (9.1.2016) tehohoitoa. Sisätilalämppäri oli päällä koko päivän ja C-tek kiinni. Jätin laturin vielä yöksikin päälle. Nyt akkujännite näyttää 13,1.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment