Announcement

Collapse
No announcement yet.

f10 M5 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #16
    Originally posted by _Teemu_ View Post
    Ymmärsit väärin, tarkoitin että suomen teillä f10 ämmäläinen on ihmetys ja joku saattaa ajatella että kuskilla on nippu kunnossa.

    Menet ja esimerkiksi ostat tämän;



    Kukaan ei pidä autoa tai kuskia mitenkään erikoisena. Antti varmasti myisi auton samaan hintaan jolla saan tuotua itselleni ämmän saksasta. Ja juu, autot eivät ole itse tuotuna samanhintaisia, mutta toivottavasti sait edes hivenen kiinni mun pointista "miten käyttää 90k rahaa"

    Käyttiksen virkaa hoitelee tuo X5:nen niin ämmä tuntuu luonnolliselta valinnalta kaveriksi

    Minä en ainakaan mieltäni pahoittanut kenenkään kommenteista

    Eilisen työpäivän itseasiassa vietin lukiessani sun auton ketjun lävitse ja nostan hattua että ostetaan mörkökone nelisylinterisen sijaan Vaikutuksen teki myös se, että rakennat autoasi muutenkin kuin Style 176 alle ja BTCF kilventausta

    ps. eilen anopille ajellessa oli pienoinen pettymys kun autoasi ei Klaukkalassa näkynyt, huhut kertoo että pyörii siellä suunnalla?

    Tällaisen auton osto on "once in the lifetime" hankinta ja nyt, ennen perhettä ja perunamaata on oikea hetki toteuttaa unelmia
    Jep.

    Ymmärrän kyllä. Tää keskustelu lähti tosiaan vähän väärille raiteille, mutta tuo on varmaan käsitelty loppuun joten takaisin vaan itse aiheeseen

    Ei seiso enää auto päivisin Klaukkalan bussiparkissa, mutta jossain Nurmijärvellä kuitenkin
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #17
      Aihe kiinnostaa itseänikin niin paljon että aloin selvittämään erinäisiä asioita kyseisestä kulkineesta:

      -tyyppivikoja ei juurikaan ole enempää kuin missä tahansa nyky-BMW:ssä.
      Tuo S63tu jakaa mm. seuraavat osat N63tu:n kanssa, joka on siis paranneltu versio surullisen kuuluisasta N63:sta: jakopää, lohko, nokka-akselit ja kiertokanget.
      Erilaista ovat mm. männät, imusarjat/kannet, turbot ja pakosarja.

      -virityspotentiaali on erittäin hyvä: JB4 Stage 1, tehot n. 650-680hp, JB4 Stage 2 (DB:t, putkisto uusiksi), n. 730-750hp.

      Kytkinpakat rupeaa antautumaan jossain 750hp tietämillä joten tähän pitää varautua: https://maximumpsi.com/product/dodso...dct-platforms/
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18

        Koskeeko tuo myös M5?

        Originally posted by _Teemu_ View Post
        Tällaisen auton osto on "once in the lifetime" hankinta ja nyt, ennen perhettä ja perunamaata on oikea hetki toteuttaa unelmia

        Comment

        • _Teemu_
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 87
          • Porvoo/HML

          #19
          Originally posted by JP-76 View Post
          Aihe kiinnostaa itseänikin niin paljon että aloin selvittämään erinäisiä asioita kyseisestä kulkineesta:

          -tyyppivikoja ei juurikaan ole enempää kuin missä tahansa nyky-BMW:ssä.
          Tuo S63tu jakaa mm. seuraavat osat N63tu:n kanssa, joka on siis paranneltu versio surullisen kuuluisasta N63:sta: jakopää, lohko, nokka-akselit ja kiertokanget.
          Erilaista ovat mm. männät, imusarjat/kannet, turbot ja pakosarja.

          -virityspotentiaali on erittäin hyvä: JB4 Stage 1, tehot n. 650-680hp, JB4 Stage 2 (DB:t, putkisto uusiksi), n. 730-750hp.

          Kytkinpakat rupeaa antautumaan jossain 750hp tietämillä joten tähän pitää varautua: https://maximumpsi.com/product/dodso...dct-platforms/
          Kiitos!!

          Eli tuo Stage 2 lienee "sopiva" sillä voima ainakin paperilla riittävä ja ilmeisesti paikat tuon kestää.

          Maaelmalla tuntuvat f10:jä virittelevän ja ainakin videoiden ja kirjoitusten perusteella lienee piristettynäkin kilpailukykyinen tuote!

          Miten on, laitetaanko JP:lle samaan konttiin yksi kappale ämmäläisiä?
          Harraste: Hymer 588 by Fiat

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Periaatteessa kyllä, tosin tuossa puhutaan edellisen sukupolven n63:sta, mutta akkuongelmat ovat lisääntyneet sitä mukaa kun start/stoppia ja jarruvoiman takaisinkierrätystä on alettu käyttämään.

            Kirjoitin tästä aiheesta jo ekassa postauksessani, eli brake energy generoinnin kun poistaa käytöstä niin ongelman pystyy kiertämään. Myös start/stop on mahdollista koodata oletuksena pois käytöstä. Ja kyllä, myös M5:ssa on start/stop-järjestelmä
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #21
              Originally posted by _Teemu_ View Post
              Kiitos!!

              Miten on, laitetaanko JP:lle samaan konttiin yksi kappale ämmäläisiä?
              Joo, ehkä korkeintaan e39 m5, ja sittenkin pitää varmaan luopua 550:stä että on varaa ylläpitää
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17559
                • Turku

                #22
                Originally posted by JP-76 View Post
                Periaatteessa kyllä, tosin tuossa puhutaan edellisen sukupolven n63:sta, mutta akkuongelmat ovat lisääntyneet sitä mukaa kun start/stoppia ja jarruvoiman takaisinkierrätystä on alettu käyttämään.

                Kirjoitin tästä aiheesta jo ekassa postauksessani, eli brake energy generoinnin kun poistaa käytöstä niin ongelman pystyy kiertämään. Myös start/stop on mahdollista koodata oletuksena pois käytöstä. Ja kyllä, myös M5:ssa on start/stop-järjestelmä
                Tämä ilmeisesti koskee kaikkia F10/11-autoja? Mikä tuossa jarruenergian talteenotossa mättää? Akku ei siis lataudu täyteen?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #23
                  Originally posted by Laku View Post
                  Tämä ilmeisesti koskee kaikkia F10/11-autoja? Mikä tuossa jarruenergian talteenotossa mättää? Akku ei siis lataudu täyteen?
                  Koskee kaikkia, mutta mörkömoottoriset varmaan pahiten kärsii.

                  Tossa jarruenergian takaisinotossa on se idea, että akkua ladataan vaan silloin kun se on tarpeellista/ hyötysuhteeltaan optimaalista, eli pyritään ottamaan kaikki energia jarrutusvoimasta. Vasta kun tulee tilanne että akun jännite laskee kriittisen pisteen alle, käytetään laturia. Akkua ei myöskään koskaan ladata yli 80% akun kapasiteetista.

                  Eli kaiken takanahan on tietenki polttoaineen kulutuksen minimointi, paperilla, jolla saadan mahdollisimman pienet co-arvot kirjattua esitteisiin.

                  Voi vaan kuvitella mitä tuo tekee suomen oloissa akuille kun huudatetaan webastoja tai vaihtoehtoisesti startataan auto 30 asteen pakkasesta...
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17559
                    • Turku

                    #24
                    Ja tuon voi siis koodata minunkin autostani pois? Webasto löytyy...:think
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #25
                      Kyllä sen voi koodata pois kaikista bemuista missä ominaisuus on. Auto pyrkii pitämään latauksen jatkuvasti 80% tasolla, akku ei tätä kestä. Vaikka kuinka monesta F-sarjan autosta on kypysynyt AGM-akku noin 4v käytön aikana.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17559
                        • Turku

                        #26
                        Ok, otapa Böntti yhteyttä, kun olet pk-seudulla taas .
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • _Teemu_
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 87
                          • Porvoo/HML

                          #27
                          Vihdoin ja viimein tämmöinen on pihassa ja kilvissä!

                          Showroomiin tulossa esittelyä jos jengiä kiinnostaa
                          Harraste: Hymer 588 by Fiat

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3749
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by _Teemu_ View Post
                            Vihdoin ja viimein tämmöinen on pihassa ja kilvissä!

                            Showroomiin tulossa esittelyä jos jengiä kiinnostaa
                            No ei kyllä kiinnosta .

                            Ei vaan onnea! Varmasti upea auto!

                            - Antti -

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              #29
                              Hattu päästä täältäkin jos on ollut mahis hommata ///M5 ja vielä aikomuksena trimmailla löysät pois
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7544
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                Originally posted by _Teemu_ View Post

                                Showroomiin tulossa esittelyä jos jengiä kiinnostaa
                                Nyt on vähän semmoinen olo että "saat karkkia jos oot kiltisti"

                                Mielenkiinnolla odotellaan Showroomia, itsekin vähän tällaista olen katsellut mutta tekniikan kestävyys vähän arveluttaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎