Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
seuraavia on tullut vastaan.
Koskee vain dieseleitä jos toisin ei mainita.
Kuten voinette huomata viat ovat ihan erit kuin E-sarjassa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta...
-EGR jäähdyttimen vuotoja. Nestettä häviää, ensin hintaasti mutta kiihtyy aikojen saatossa.
Ei näy päällepäin. Saattaa näkyä vikakoodina EGR:n virtauksesta. Osat n. 700€ ja työt päälle.
Mukana tulee EGR venttiili. GW todella nihkeää, 100 tkm ajetussa alle 3 vuotiaassa autossa tehtaan vastaan tulo nolla...
Uuempia koskee kamppanja (syksystä 2018 alkaen).
-EGR venttiilin jumiutumisia. Saa myös erikseen. Auki jumiessaan riskinä reiän palaminen imusarjaan ja pahimmillaan riski että palaa koko auto.
-Farkuissa takailmajouset paukahtaa jo vähillä kilometreillä,
jopa 100 tkm tuntumassa. GW yleensä maksaa jos ei ole ole liki 200 tkm ajettu.
Kustannus marmorilla luokkaa 560€ puoli töineen. Tarvikkeena pääsee likelle 300€.
Suosittelen vaihtamaan molemmat yhtäaikaa, todella tasalaatuisia tuntuvat olevan.
Huhun mukaan uudemmat kestää kauemmin eli osassa on tapahtunut kehitystä.
-Takavedoissa etutukivarret (reaktiotangot eli etummaiset) menee siinä 150-200 tkm tietämissä.
Laatuosat 150€ kpl ja töihin toinen mokoma. Muista suuntaus...
-Takaovien vesivuoto, oven sisällä olevan maton liimaus irtoaa oikeasta etunurkasta,
halpa ja helpo korjata itse, korjaamolla satasella selviää. Myös etuovissa samaa vikaa.
-Nelivedoissa jakolaatikot rupeaa nyppimään, jakoöljyjen vaihto pariin kertaan saattaa auttaa asiaan.
Eli vaihdetaan öljyt imemällä, ajetaan pikku lenkki ja tehdään se uudeleen, ja toistetaan operaatio muutaman tkm jälkeen.
100-200€/kerta, öljy kl:ssä ~40€ litra ja se ehkä riittää juuri ja juuri kahteen kertaan jos imuvaihtajalla vaihtaa,
jos käyttää jakolaatikon irti, tilavuus on 6-7 desiä.
Jakolaatikko itsessään maksaa sen 3 k€ ja työt päälle, kokonaiskustannus 4-4.5 k€.
GW 100 tkm ajetussa 4 vuotiaassa 50%. Roppu löytyy laatikon takakannakkeen alta.
Suosittelen jakolaatikon öljyjen vaihtamista jo ennen kuin ongelmaa ilmenee, eli jossain 150 tkm kohdalla...
-Nelikossa menee etuvetareiden suojakumia, kannattaa pyytää aina huollossa tarkistamaan kumien kunto.
Ja myös etuvetareita menee em. syyn takia, hintaa vajaa tonni / puoli.
Tarvikkeena ei suojakumea saa suoraan mutta tilalle käy VAG tuote nro 6Q0498203, Löbro , motonet 17-3328 ~16€, marmorilla ~80€.
-Osa autoista syö voimakkaasti takarenkaita jos alla on runflätit.
Korjauksena alustan camberien säätö mahdollisimman pystyyn.
Joillakin korjaamoilla on vaikeuksia ymmärtää mitä asiakas haluaa
ja säätö jätetään vihreän alueen keskelle mikä ei täysin korjaa tilannetta.
-Key-less-go kahvojen kuoleminen, saavat kosteutta sisänsä ja lakkaavat toimimasta.
Ei tiedossa muuta korjauvaihtoehtoa kuin joko repiä kahvasta piuha irti
(jos aihettaa akun tyhjenemistä tms.) tai kahvan uusinta, hintaa n. 300€ + työt.
Saman sulakkeen takana on muitakin toimintoja joten sulakkeen poisto ei ole hyvä ratkaisu.
-2 litraisten dieselien ja bensojen jakopääongelmat koskevat myös F-koppaisia.
-3 litraisissa imusarjan läpät voivat antaa vikakoodia, läpät jumii,
ne voi poistaa, syy poistoon ei ole se että ne menevät koneeseen vaan
saadaan vikakoodit pysymään poissa. Tämä on vähän harvinaisempi vika mutta tulee joskus vastaan.
-Alkupään autoissa jarropalojen vaihdon kuittaus ei onnistu ennenkuin softat päivitetään uudempiin
-Akkuherjoja pakkasella, ratkaisuna jarrutusenergian talteenoton koodaus pois käytöstä.
-xDriven ohjaustangon naksumisen 2010-2013 malleissa. Korjaantuu ohjaustangon vaihdolla, osa n. 260 € ja tunti töitä.
-2.0 diesel B47 alkupään malleissa öljypohja murtuu nurkasta, 2016 mallissa on jo vahvistettu osa. Aiheuttaa öljyvuotoa.
seuraavia on tullut vastaan.
Koskee vain dieseleitä jos toisin ei mainita.
Kuten voinette huomata viat ovat ihan erit kuin E-sarjassa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta...
-EGR jäähdyttimen vuotoja. Nestettä häviää, ensin hintaasti mutta kiihtyy aikojen saatossa.
Ei näy päällepäin. Saattaa näkyä vikakoodina EGR:n virtauksesta. Osat n. 700€ ja työt päälle.
Mukana tulee EGR venttiili. GW todella nihkeää, 100 tkm ajetussa alle 3 vuotiaassa autossa tehtaan vastaan tulo nolla...
Uuempia koskee kamppanja (syksystä 2018 alkaen).
-EGR venttiilin jumiutumisia. Saa myös erikseen. Auki jumiessaan riskinä reiän palaminen imusarjaan ja pahimmillaan riski että palaa koko auto.
-Farkuissa takailmajouset paukahtaa jo vähillä kilometreillä,
jopa 100 tkm tuntumassa. GW yleensä maksaa jos ei ole ole liki 200 tkm ajettu.
Kustannus marmorilla luokkaa 560€ puoli töineen. Tarvikkeena pääsee likelle 300€.
Suosittelen vaihtamaan molemmat yhtäaikaa, todella tasalaatuisia tuntuvat olevan.
Huhun mukaan uudemmat kestää kauemmin eli osassa on tapahtunut kehitystä.
-Takavedoissa etutukivarret (reaktiotangot eli etummaiset) menee siinä 150-200 tkm tietämissä.
Laatuosat 150€ kpl ja töihin toinen mokoma. Muista suuntaus...
-Takaovien vesivuoto, oven sisällä olevan maton liimaus irtoaa oikeasta etunurkasta,
halpa ja helpo korjata itse, korjaamolla satasella selviää. Myös etuovissa samaa vikaa.
-Nelivedoissa jakolaatikot rupeaa nyppimään, jakoöljyjen vaihto pariin kertaan saattaa auttaa asiaan.
Eli vaihdetaan öljyt imemällä, ajetaan pikku lenkki ja tehdään se uudeleen, ja toistetaan operaatio muutaman tkm jälkeen.
100-200€/kerta, öljy kl:ssä ~40€ litra ja se ehkä riittää juuri ja juuri kahteen kertaan jos imuvaihtajalla vaihtaa,
jos käyttää jakolaatikon irti, tilavuus on 6-7 desiä.
Jakolaatikko itsessään maksaa sen 3 k€ ja työt päälle, kokonaiskustannus 4-4.5 k€.
GW 100 tkm ajetussa 4 vuotiaassa 50%. Roppu löytyy laatikon takakannakkeen alta.
Suosittelen jakolaatikon öljyjen vaihtamista jo ennen kuin ongelmaa ilmenee, eli jossain 150 tkm kohdalla...
-Nelikossa menee etuvetareiden suojakumia, kannattaa pyytää aina huollossa tarkistamaan kumien kunto.
Ja myös etuvetareita menee em. syyn takia, hintaa vajaa tonni / puoli.
Tarvikkeena ei suojakumea saa suoraan mutta tilalle käy VAG tuote nro 6Q0498203, Löbro , motonet 17-3328 ~16€, marmorilla ~80€.
-Osa autoista syö voimakkaasti takarenkaita jos alla on runflätit.
Korjauksena alustan camberien säätö mahdollisimman pystyyn.
Joillakin korjaamoilla on vaikeuksia ymmärtää mitä asiakas haluaa
ja säätö jätetään vihreän alueen keskelle mikä ei täysin korjaa tilannetta.
-Key-less-go kahvojen kuoleminen, saavat kosteutta sisänsä ja lakkaavat toimimasta.
Ei tiedossa muuta korjauvaihtoehtoa kuin joko repiä kahvasta piuha irti
(jos aihettaa akun tyhjenemistä tms.) tai kahvan uusinta, hintaa n. 300€ + työt.
Saman sulakkeen takana on muitakin toimintoja joten sulakkeen poisto ei ole hyvä ratkaisu.
-2 litraisten dieselien ja bensojen jakopääongelmat koskevat myös F-koppaisia.
-3 litraisissa imusarjan läpät voivat antaa vikakoodia, läpät jumii,
ne voi poistaa, syy poistoon ei ole se että ne menevät koneeseen vaan
saadaan vikakoodit pysymään poissa. Tämä on vähän harvinaisempi vika mutta tulee joskus vastaan.
-Alkupään autoissa jarropalojen vaihdon kuittaus ei onnistu ennenkuin softat päivitetään uudempiin
-Akkuherjoja pakkasella, ratkaisuna jarrutusenergian talteenoton koodaus pois käytöstä.
-xDriven ohjaustangon naksumisen 2010-2013 malleissa. Korjaantuu ohjaustangon vaihdolla, osa n. 260 € ja tunti töitä.
-2.0 diesel B47 alkupään malleissa öljypohja murtuu nurkasta, 2016 mallissa on jo vahvistettu osa. Aiheuttaa öljyvuotoa.
Comment