F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H3nu
    replied
    Originally posted by polkuauto View Post
    Juhannusruuhkassa madellessa kiinnittyi huomio auton etuosasta kuuluvaan vaimeaan epäsäännölliseen naputukseen. Ratissa en ainakaan sillä hetkellä huomannut mitään erikoista, mutta olisikohan tässä kyse juurikin tuosta aktiiviohjauksen nakutuksesta? :think
    Sen äänen pystyy aika hyvin paikallistamaan ratin suunnalta tulevaksi ja tosiaan tuntuu ratissa pienenä nypytyksenä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Se naputus on sellaista että kun auto on juuri pysähtymässä niin ravistaa hivenen tai tuntuu että joku siellä pyörii ja täristää...

    Leave a comment:


  • polkuauto
    replied
    Juhannusruuhkassa madellessa kiinnittyi huomio auton etuosasta kuuluvaan vaimeaan epäsäännölliseen naputukseen. Ratissa en ainakaan sillä hetkellä huomannut mitään erikoista, mutta olisikohan tässä kyse juurikin tuosta aktiiviohjauksen nakutuksesta? :think

    Originally posted by H3nu View Post
    Itsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

    Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
    Ei vitonen mutta seiskassa kokemusta kahdesta, toinen yli 200 menty ja toinen noin 250 ja edc iskunvaimennus toimii madallus jousista huolimatta todella hyvin ja molemmissa kaikki tolpat alkuperäisiä. Myös nelipyörä ohjaus molemmissa ja tuossa enemmän ajetussa oli takapyörien servo rikki 20t km kun jumitti mutta uuden osan vaihto ja rokkaa (900 euroa). Mulla ei ole ongelmia vielä ollut ja 214000 ajettu. Mulla naputtaa rattiin ja myös lukenut että enemmän ominaisuus, joutuu aika kalliita osia vaihtaa eikä silti välttämättä kauaa ole naputus pois. Noita tandem ohjaustehostin pumppuja mennyt muttei vielä itsellä kokemusta. Sekin toki vain 600 euron osa ettei mikään hävyttömän hintainen jos hajoaa.

    Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Itsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille



    Originally posted by Hemu__ View Post
    Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

    Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

    Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Keskikonsolin näyttö vilkkuu

    Onkohan tähän apuja? F11 ajokki ja isompi näyttö. Otin jo irtikin sen ja tarkistin liittimet sekä putsasin olettamani "silmän" jonka ajattelen tarkkailevan valoisuutta. Joskus ei vilku lainkaan ja joskus enempikin. Ei ole säännöllistä vaan ikäänkuin kontaktihäiriön kaltaista.

    Mitä tehtävissä? Autossa on edellisen omistajan toimesta tavallinen lyijyakku ja ajattelin että lataushäiriö saattaa aiheuttaa tämän vian. Onhan herjannut jo puolitoista vuotta että change battery...

    -K

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    ilo oli ennenaikainen...
    kävin sisällä ja tulin takaisin ja vikakin tuli.
    Soitin Rahulle ja melko kauan etsittiin vikaa järjestelmästä.
    takaluukun aukaisu potkaisemalla,oli joku välipurkki ja se oli rikki.
    oli kuormittanut väylää ja laittoi valot hätäasentoon eli pakkopäälle.
    ei ole helppoa elämä.
    ensiviikolla tulee uusi osa,siihen asti purkki pois paikoiltaan ja voi ajella.
    T:Pasi

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    huonosti nukutun yön jälkeen akun kenkä takaisin ja vika edelleen...
    renkkasin hanskalaatikon kantta ja pari kertaa vilahti ajovalojen vihreä merkkivalo mittaristossa ja sitten sammui ja auto normaali????
    ei jumankauta.
    olisiko joku hämäräkytkinjuttu...kun kädellä joutui heilumaan keskikonsolin yli...
    ei voi tietää.
    T:Pasi

    Leave a comment:


  • pete95zhn
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
    seuraavia on tullut vastaan.


    -Farkuissa takailmajouset paukahtaa jo vähillä kilometreillä,
    jopa 100 tkm tuntumassa. GW yleensä maksaa jos ei ole ole liki 200 tkm ajettu.
    Kustannus marmorilla luokkaa 560€ puoli töineen. Tarvikkeena pääsee likelle 300€.
    Suosittelen vaihtamaan molemmat yhtäaikaa, todella tasalaatuisia tuntuvat olevan.
    Huhun mukaan uudemmat kestää kauemmin eli osassa on tapahtunut kehitystä.
    JMW velotti kuutisensataa molemmista pusseista töineen huollon yhteydessä. Kilsoja vasemman kuoleutuessa oli n. 110tkm. En lähtenyt tappelemaan aiheesta marmorin kanssa, luettuani muiden kokemuksista.

    Originally posted by MajorDrake View Post
    -Key-less-go kahvojen kuoleminen, saavat kosteutta sisänsä ja lakkaavat toimimasta.
    Ei tiedossa muuta korjauvaihtoehtoa kuin joko repiä kahvasta piuha irti ovipahvin takaa
    (jos aihettaa akun tyhjenemistä tms.) tai kahvan uusinta, hintaa n. 300€ + työt.
    Saman sulakkeen takana on muitakin toimintoja joten sulakkeen poisto ei ole hyvä ratkaisu.
    Pielmeier otti kahvasta €276,37 kotiin toimitettuna. Vaihto sujuu 15 minuutissa jos on pitkähkö T15-ruuvari käsillä.

    Originally posted by MajorDrake View Post
    -Akkuherjoja pakkasella
    Pari kertaa piti viime talven aikana ladata akku, kahtena edellisenä riitti kerta.

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    f11 535xd 2012 on tullut kaksi kertaa sama mielenkiintoinen ongelma.
    nyt taas homma päällä,väliä n.vuosi.
    -auto ollut normaalisti lukossa, comfort Access ja otan kahvasta kiinni ja mittaristoon tulee vihreä merkkivalo ajovalojen päälle laitosta (katkaisija aina 0-asennossa).
    -ei reagoi mihinkään valokatkaisijan asentoon, pitkien vaihto toimii kyllä.
    -sumuvalot edessä ja takana ei toimi.
    -sammutan auton ja laitan lukkoon-->jää parkkivalot päälle ja ei sammu ollenkaan (kunnes akku loppuu).
    -ensimmäisellä kerralla korjaantui kun oli yön yli -akunkenkä irtonaisena.
    -nyt sama homma menossa, koodit luettu ja ei mitään järkevää....

    tälläistä tällä kertaa,toivottavasti yöunet auttaa..
    T:Pasi

    Leave a comment:


  • Alea
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Oliko auto lastutettu?
    Ei ollut. ihan vakio ja omasta ajostani vielä 90% rauhallista moottoritieajoa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mattix View Post
    Mahtava lista, kiitos Major!

    2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
    - Oikea takaovi valskaa
    - Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
    - Ohjaustangossa klappi
    - Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi

    Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...
    Oleppa hyvä.

    Jakolaatikon ongelmiin yli 90% tapauksista riittää öljynvaihto,
    aika monta nykivää on tullut jo korjattua...

    Pari muutakin "tyyppivikaa" on tullut havaittua,
    535d jos seisoo pitemmän aikaa saattaa ahtoputkissa oleva läppä jumia
    (turboilta välijäähylle menevä, valkoisella värillä merkattu alipaineletku 230 kW veriossa) ja alapäästä tehot häviää, hämäävintä on vain se että välillä auto toimii oikein ja välillä ei. ilmeisesti jos ilma lähtee kiertämään oikeaa reittiä toimii siihen asti kunnes ahdot käy alhaalla ja ilma lähtee väärään suuntaan -> tule ilmalukko tms...

    Ja yksi ihmeelinen savutus konehuoneesta selvisi, oli huohottimen kannessa oleva nasta joka pitää letkun paikallaan irronnut juurestaan ja päästi huohotuskaasut moottorisuojan väliin...

    Leave a comment:


  • Mattix
    replied
    Mahtava lista, kiitos Major!

    2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
    - Oikea takaovi valskaa
    - Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
    - Ohjaustangossa klappi
    - Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi

    Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Alea View Post
    Tähän tarinaan (=tämän auton omistukseen) saatiin karu päätös, kun takaperä laukesi taas 10kk ja 20tkm edellisen vaihdon jälkeen, ja jätti pihaan. Lavetilla paketti hoitoon.
    Oliko auto lastutettu?

    Leave a comment:

Working...
X