F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HV530XD
    replied
    Minun veikkaus on nelivedon jakolaatikko. Itsellä oireili juuri niin että reippaammissa kiihdytyksissä oli aluksi pientä nykimistä. Oireet pahenivat ennen kuin saatiin uusi osa paikoilleen. Vika todennettiin ottamalla jakolaatikon ohjauksen sähköpiuha irti laatikon liittimestä, liitin irti koeajolla ei ollut mitään nykimistä vaikka kuinka reviteltiin (ihan kivasti muuten 535:n nakki paloi kaksivetoisena ilman luistonestoa ).

    Leave a comment:


  • 540iA
    replied
    Heitetäänpäs tännekin kysymys kun kokemuksia on paljon käyttäjille kertynyt.
    Olisiko kuvauksen perusteella arvioita mistä vikaa etsittäisiin?

    - Auto -12 M550d x-drive.
    - Ei vikakoodeja.
    - Nykii terävästi kun veto päällä.
    - Nykiminen ei ehkä säännöllinen kierrosluvun mukaan.
    - Nykiminen on lisääntynyt ajan kanssa, aluksi huomasi ihan pientä nykimistä esim. ylämäessä kun cruise oli päällä ja tuli vähän momenttia käyttöön.
    - Kaasun kun nostaa, ei nyi yhtään.
    - Laatikko vaihtaa normaalisti.
    - Ei kolise eikä pidä mitään ääntä nykiessä.

    Kiitos

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Aikas tyypillisiä Diesel-vikoja näyttää olevan...

    Nuo nelivedon ongelmat on myös olleet tiedossa siksi ei mitään intoa ole nelivetoa hommatakaan...ei riitä lompakon paksuus siihen...varsinkaan kun ei normiajossa siitä nelivedosta ole mitään hyötyä kuitenkaan.

    Hieman perusvarmempaa tekniikkaahan nuo bensakoneet (vaparit siis tottakai) ovat. Yksinkertaisesti vähemmän hajoavia osia. Jos pahin ongelma niissä on Lambda-anturit niin ei paha.

    Tuo CA ovenkahva ongelma on harmillinen ja vissiin todella yleinen. Onko uusi kahva parempi vai hajoaako vaan kohta uudestaan?
    Samoilla linjoilla noiden d-vikojen osalta, normisettiä nykymoottoreissa.
    Bensavapareissa tuntuu olevan vikakohteita jopa enemmän kuin dieseleissä ?.
    X-drive on kyllä ihan ehdoton, jos metrinkään ajaa normiajoa talviaikaan, edelleen ihmettelen F mallin nelivedon ongelmia vs E malliin, mikä F:n ongelmat aiheuttaa ?.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Aikas tyypillisiä Diesel-vikoja näyttää olevan...

    Nuo nelivedon ongelmat on myös olleet tiedossa siksi ei mitään intoa ole nelivetoa hommatakaan...ei riitä lompakon paksuus siihen...varsinkaan kun ei normiajossa siitä nelivedosta ole mitään hyötyä kuitenkaan.

    Hieman perusvarmempaa tekniikkaahan nuo bensakoneet (vaparit siis tottakai) ovat. Yksinkertaisesti vähemmän hajoavia osia. Jos pahin ongelma niissä on Lambda-anturit niin ei paha.

    Tuo CA ovenkahva ongelma on harmillinen ja vissiin todella yleinen. Onko uusi kahva parempi vai hajoaako vaan kohta uudestaan?

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Kaikki ongelmat paisuvat foorumeilla sellaisiin mittasuhteisiin, että mitään autoa ei uskalla ostaa. Nyt on ollut 3 kpl diesel automaattia peräjälkeen ja koskaan ei ole ollut näin huoletonta ja vähävikaista autoilua.

    Nykyinen 2012 f10, 530xda on ollut vajaa 5 kk ja kilometrejä on tullut 23 tkm. Mittarissa nyt 87 tkm. Vikoja nolla.

    Edellinen 2011 f10, 535da oli n.7 kk ja ajoin sillä 28 tkm. Myydessä oli 78 tkm mittarissa. Autossa oli kaksi vikaa, joista toinen oli se, että auto kulutti uudet takarenkaat loppuun talven aikana. Toinen vika taas oli orastava avioero, kun rouva valitti koko ajan, että auto on liian kovakulkuinen. Tämä vika johti sitten lopen auton vaihtoon... Nii'in, elämä on valintoja täynnä, kuten vaimo vs. auto.

    Se kolmas, eli 2008 e60, 520da oli n.7 vuotta ja autolla ajettiin 201 tkm. Myydessä mittarissa oli 205 tkm. Auto oli sitä suurinta riskiryhmää jakopään leviämisen suhteen ja kävi tarkastuksessa tehtaan kampanjassa n.195 tkm ajomäärän kohdilla. Ei tarvetta vaihtaa yläketjua saati sitten alaketjua romppeineen.

    Ja ne viat sitten. 80 tkm nurkilla piti vaihtaa vänkärin puolelle raidetangon pää. Kolmantena vuonna meni akku uusiksi. 197 tkm kohdilla tein täydellisen jarruremontin. Automaatissa oli ärsyttävä ominaisuus, kun se saattoi oikein kuumalla kelillä arpoa vaihdetta ees taas sellaisella konetuliaseen nopeudella n.60 km/h vauhdissa, mutta tuota se teki uudesta asti. Ja tosiaan muutaman kerran vuodessa oikein kuumalla kelillä. Kerran kiihdyttäessä turbo ei nostanut painetta ja meno oli aika nihkeä... Herkistelin saman tien säätövivustot ja vika ei toistunut.

    Vaikka tuo e60 oli mahdottoman hyvä auto ja toisinaan on pikkusen sitä ikävöinytkin, kun on tullut Oulussa vastaan, niin siitä huolimata f10 on kokonaisuutena parempi auto. Ainoa asia mikä siinä nyppii on rengasäänet, jotka ovat suurentuneet edellisestä mallista. Neloskoneissa myös moottorin ääni kuuluu isompana ja äänikin on vielä sellaista taksi-Mersun kurnutusta.

    Että ei ne kaikki dieselit huonoja ole.
    Last edited by OVi; 25-09-2016, 06:13.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Uskonnolta kuullostaa jos ei 50tkm kilsoilla vuodessa kannata diesel.
    Näin.
    Mikä hauskinta, bemarien dieselmallien vikatiheydet kaiken lisäksi muutaman prosentin pienemmät kuin bensaversioilla, mutta toki dieseleillä ajosuoritteet keskimäärin ovat lähes kolminkertaiset, jolloin todellisten vikojen määräkin suurempi.
    Tasan varmasti tulee diesel halvemmaksi jos ajaa paljon, muutenhan mm.suomen taksit olisivat bensoja....

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    E61 N53 bensa on mielestäni jippo-moottori, tekniikan monimutkaisuus, tehot, kulutus ja luotettavuus ovat epäbalanssissa. Voin sanoa viiden vuoden/80tkm kokemuksella että diesel olisi ollut parempi valinta. Kahden auton otannalla M54 on huippumoottori tuohon verrattuna.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    No mutta kanssaharrastaja kallis, levisihän sunkin 535:sta jakopää kesken ajon. Lue sinäkin näitä kysymyksiä dieseliongelmista, eikö niitä ole suhteetoman paljon?
    En usko muuhun kuin kauppaan ja merenkulkuun, ihan vähän itteeni
    Kaipa niitä löytyy suhteessa paljon kun suomen autokannasta suurin osas dieseleitä joilla ajetaan enemmän kuin bensoilla. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole.

    Vikoja löytyy jokaisesta tekniikasta. Uskonnolta kuullostaa jos ei 50tkm kilsoilla vuodessa kannata diesel. Itse ainakin vuosittain säästän vastaavasti kulkevaan bensakoneiseen verrattuna yli 2k€. Nyt taitaa joutua termarit vaihtamaan, tämä siis dieselin tyyppivikoja. Ei mene tuota 2k€ varmaan tänäkään vuonna remppoihin.. tai sitten meneekin. Näillä 640tkm kilsoilla ei kai olis mikään ihme :think

    On noissa bensakoneissakin tainnut olla yhtä sun toista pikku laitettavaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Yhtään turboa tai hehkua en ole joutunut vaihtamaan myöskään .

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jakolaatikko se on yksittöinen kallein rojekti näissä,
    tosin voi olla että kohta on kunnostettuja Suomesta saatavilla...
    jos jollain sattuu leviämään niin löytyy 88tkm ajettu jakolaatikko sopivaan hintaan.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.
    Mulla samat kokemukset kuin Lakulla (E39 530da,E61 530da,E61 535D ja nyt F11 535d) noilla ajettu + 350 tkm.
    E39 meni turbo,ja E61 530da pakosarja.
    Hehkut olen joka autoon vaihtanut kertaalleen ja pärjännyt niillä n 100 tkm

    Originally posted by Thetic View Post
    Mutta esimerkiksi F10 korisista suomessa näin äkkiä hatusta veikattuna 95% on dieselkoneella joten pakkohan niitä ongelmiakin on enemmän olla julkisuudessa dieseleistä.
    Sama homma E6x sarjassa.

    Originally posted by TFV View Post
    Miksi diesel hyytyy juuri kun pitäisi/tuntuu että nyt mennään? No, nafta vaan ei pala tarpeeksi nopeasti. Sen takia näitä koneita (taas mun mielestä) kurmuutetaan kovalla ahdolla, että sillä alaväännöllä mennään edes hetki .
    Tämä totta..itse ihmetellyt että miten tuo M5 pitää ääntä muttei kulje
    Tuplaturbo kyllä vetää koko kierrosalueen ihan sujuvasti ja tuo + 800nm vääntö on ihan hyvä..vaikka enempi saisi olla

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Jakolaatikko se on yksittöinen kallein rojekti näissä,
    tosin voi olla että kohta on kunnostettuja Suomesta saatavilla...
    Last edited by MajorDrake; 22-09-2016, 21:33.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Totta tuokin, mutta kun ne ongelmat alkavat 2.5 tds mallista. Parikymmentä vuotta sitten.
    Uskon vaan itse, että kun auto laitetaan väenväkisin edes jotenkin kulkemaan, siitä vaan tulee ongelmia.
    Miksi diesel hyytyy juuri kun pitäisi/tuntuu että nyt mennään? No, nafta vaan ei pala tarpeeksi nopeasti. Sen takia näitä koneita (taas mun mielestä) kurmuutetaan kovalla ahdolla, että sillä alaväännöllä mennään edes hetki.
    Turha tästä on vääntää, kuten joku jo totesikin. Kukin ajaa millä haluaa ja rauhaa kaikille oman valintansa tehneille.

    Leave a comment:


  • Thetic
    replied
    Mutta esimerkiksi F10 korisista suomessa näin äkkiä hatusta veikattuna 95% on dieselkoneella joten pakkohan niitä ongelmiakin on enemmän olla julkisuudessa dieseleistä.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.
    No mutta kanssaharrastaja kallis, levisihän sunkin 535:sta jakopää kesken ajon. Lue sinäkin näitä kysymyksiä dieseliongelmista, eikö niitä ole suhteetoman paljon?
    En usko muuhun kuin kauppaan ja merenkulkuun, ihan vähän itteeni

    Leave a comment:

Working...
X