Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petnen
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1082
    • Kannus

    #46
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Näyttää nämä olevan niin paskoja, ettei ilmeisesti uskalla hankkia ollenkaan.
    Saapa nähdä onko G30 samaa tasoa.

    Jos verrataan E6X:ään, niin onko kestävyydessä selvää eroa?

    1: N-sarjan bensakoneissa
    2: Nelivedossa
    3: Automaattiaskissa
    4: Sähköissä

    Onko mitään laadullisesti/kestävyydessä paremmin verrattuna aiempiin?
    Niin sitä aikoinaan sanottiin samaa e60:stä ja sitä ennen e39:stä.
    On tuo f10 laadukkaampi minun mielestä kuin e60.
    En tiedä onko vaan huonoa tuuria, kun jakolaatikko meni näin äkkiää.
    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
    Bmw i4 M50

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #47
      Originally posted by kailinds View Post
      No itse asiassa ei ole, jos bensakoneista puhutaan. 523i/528i/530i:ssä ongelmia mm. lambdojen ja kansien kanssa. Juttelin erään tunnetun BMW-korjausliikkeen kaverin kanssa ennen oman auton ostoa ja hän sanoi, ettei voi suositella noita suoria bensakutosia juuri noiden em. ongelmien takia.
      Dieselkutoset on kestävimpiä. Jälkikäteen ajateltuna olisi itsekin vaan pitänyt hankkia Markuksen kautta 525dA kutoskoneella...
      Uskallan olla ihan toista mieltä. Bensakoneissa nyt on omat ongelmansa, ne vaan ovat tuttuja juttuja, mulle ainakin.
      Tätä foorumia jos viittit kelailla, niin hitaampikin huomaa, että melko usea säie koskettelee just dieseleiden päänsärkyjä.
      Pointtini onkin koko ajan ollut se, että dieseli ei mun kilsoilla, n.50tkm/V tule halvemnaksi.
      Mua ei kiinnosta nämä jutut, että se vie niin paljon vähemmän ja nafta on senverran halvempaa, että voi sen tonnin/parin remontin tehdä sillointällöin. Mitä hyötyä siitä on, että sovinnolla otetaan varaus ketjujen katkeamisille, läppien lentelylle, ja sitten pitäisi vielä jotain vitun purkkia olla pesemässä? Minä en lähtökohtaisesti viitsi itse enää tehdä yhtään mitään, ajan ja tankkaan. Tankkaan sitten vaikka kaksi kertaa päivässä, mutta näitä käyttöropposia en halua ruuvata.
      Parasta aikaa foorumilla menossa jos jonkunlaista turbodieselkyssäriä, alaväännöt kateissa, valot palaa yms.
      Dieseluskovaiset nyt vaan eivät millään myönnä totuutta.
      Taksitolpallakin kohta bemarikuskit morjestaa toisiiaan niin monta sormea ylhäällä kuin koneita vaihdettu.
      I rest my case.
      Sitäpaitsi tämä on minun ihan ikioma mielipiteeni, en tuputa sitä uskontona, enkä ainoana/täytenä totuutena, kuten yllä.
      Tämä tunnetun bmw-korjausliikkeen kaveri kuuluu parhaaseen essobaarin a-ryhmään.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        #48
        Originally posted by TFV View Post
        Uskallan olla ihan toista mieltä. Bensakoneissa nyt on omat ongelmansa, ne vaan ovat tuttuja juttuja, mulle ainakin.
        Tätä foorumia jos viittit kelailla, niin hitaampikin huomaa, että melko usea säie koskettelee just dieseleiden päänsärkyjä.
        Pointtini onkin koko ajan ollut se, että dieseli ei mun kilsoilla, n.50tkm/V tule halvemnaksi.
        Mua ei kiinnosta nämä jutut, että se vie niin paljon vähemmän ja nafta on senverran halvempaa, että voi sen tonnin/parin remontin tehdä sillointällöin. Mitä hyötyä siitä on, että sovinnolla otetaan varaus ketjujen katkeamisille, läppien lentelylle, ja sitten pitäisi vielä jotain vitun purkkia olla pesemässä? Minä en lähtökohtaisesti viitsi itse enää tehdä yhtään mitään, ajan ja tankkaan. Tankkaan sitten vaikka kaksi kertaa päivässä, mutta näitä käyttöropposia en halua ruuvata.
        Parasta aikaa foorumilla menossa jos jonkunlaista turbodieselkyssäriä, alaväännöt kateissa, valot palaa yms.
        Dieseluskovaiset nyt vaan eivät millään myönnä totuutta.
        Taksitolpallakin kohta bemarikuskit morjestaa toisiiaan niin monta sormea ylhäällä kuin koneita vaihdettu.
        I rest my case.
        Sitäpaitsi tämä on minun ihan ikioma mielipiteeni, en tuputa sitä uskontona, enkä ainoana/täytenä totuutena, kuten yllä.
        Tämä tunnetun bmw-korjausliikkeen kaveri kuuluu parhaaseen essobaarin a-ryhmään.

        Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #49
          Originally posted by Laku View Post
          Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.
          No mutta kanssaharrastaja kallis, levisihän sunkin 535:sta jakopää kesken ajon. Lue sinäkin näitä kysymyksiä dieseliongelmista, eikö niitä ole suhteetoman paljon?
          En usko muuhun kuin kauppaan ja merenkulkuun, ihan vähän itteeni
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Thetic
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 89
            • Suomi

            #50
            Mutta esimerkiksi F10 korisista suomessa näin äkkiä hatusta veikattuna 95% on dieselkoneella joten pakkohan niitä ongelmiakin on enemmän olla julkisuudessa dieseleistä.
            G05 X5 45e

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #51
              Totta tuokin, mutta kun ne ongelmat alkavat 2.5 tds mallista. Parikymmentä vuotta sitten.
              Uskon vaan itse, että kun auto laitetaan väenväkisin edes jotenkin kulkemaan, siitä vaan tulee ongelmia.
              Miksi diesel hyytyy juuri kun pitäisi/tuntuu että nyt mennään? No, nafta vaan ei pala tarpeeksi nopeasti. Sen takia näitä koneita (taas mun mielestä) kurmuutetaan kovalla ahdolla, että sillä alaväännöllä mennään edes hetki.
              Turha tästä on vääntää, kuten joku jo totesikin. Kukin ajaa millä haluaa ja rauhaa kaikille oman valintansa tehneille.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7521
                • Jyväshyvä

                #52
                Jakolaatikko se on yksittöinen kallein rojekti näissä,
                tosin voi olla että kohta on kunnostettuja Suomesta saatavilla...
                Last edited by MajorDrake; 22-09-2016, 22:33.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #53
                  Originally posted by Laku View Post
                  Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.
                  Mulla samat kokemukset kuin Lakulla (E39 530da,E61 530da,E61 535D ja nyt F11 535d) noilla ajettu + 350 tkm.
                  E39 meni turbo,ja E61 530da pakosarja.
                  Hehkut olen joka autoon vaihtanut kertaalleen ja pärjännyt niillä n 100 tkm

                  Originally posted by Thetic View Post
                  Mutta esimerkiksi F10 korisista suomessa näin äkkiä hatusta veikattuna 95% on dieselkoneella joten pakkohan niitä ongelmiakin on enemmän olla julkisuudessa dieseleistä.
                  Sama homma E6x sarjassa.

                  Originally posted by TFV View Post
                  Miksi diesel hyytyy juuri kun pitäisi/tuntuu että nyt mennään? No, nafta vaan ei pala tarpeeksi nopeasti. Sen takia näitä koneita (taas mun mielestä) kurmuutetaan kovalla ahdolla, että sillä alaväännöllä mennään edes hetki .
                  Tämä totta..itse ihmetellyt että miten tuo M5 pitää ääntä muttei kulje
                  Tuplaturbo kyllä vetää koko kierrosalueen ihan sujuvasti ja tuo + 800nm vääntö on ihan hyvä..vaikka enempi saisi olla

                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • harossi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 619
                    • Haukipudas

                    #54
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Jakolaatikko se on yksittöinen kallein rojekti näissä,
                    tosin voi olla että kohta on kunnostettuja Suomesta saatavilla...
                    jos jollain sattuu leviämään niin löytyy 88tkm ajettu jakolaatikko sopivaan hintaan.
                    e39 M5

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #55
                      Yhtään turboa tai hehkua en ole joutunut vaihtamaan myöskään .
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        #56
                        Originally posted by TFV View Post
                        No mutta kanssaharrastaja kallis, levisihän sunkin 535:sta jakopää kesken ajon. Lue sinäkin näitä kysymyksiä dieseliongelmista, eikö niitä ole suhteetoman paljon?
                        En usko muuhun kuin kauppaan ja merenkulkuun, ihan vähän itteeni
                        Kaipa niitä löytyy suhteessa paljon kun suomen autokannasta suurin osas dieseleitä joilla ajetaan enemmän kuin bensoilla. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole.

                        Vikoja löytyy jokaisesta tekniikasta. Uskonnolta kuullostaa jos ei 50tkm kilsoilla vuodessa kannata diesel. Itse ainakin vuosittain säästän vastaavasti kulkevaan bensakoneiseen verrattuna yli 2k€. Nyt taitaa joutua termarit vaihtamaan, tämä siis dieselin tyyppivikoja. Ei mene tuota 2k€ varmaan tänäkään vuonna remppoihin.. tai sitten meneekin. Näillä 640tkm kilsoilla ei kai olis mikään ihme :think

                        On noissa bensakoneissakin tainnut olla yhtä sun toista pikku laitettavaa.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          #57
                          E61 N53 bensa on mielestäni jippo-moottori, tekniikan monimutkaisuus, tehot, kulutus ja luotettavuus ovat epäbalanssissa. Voin sanoa viiden vuoden/80tkm kokemuksella että diesel olisi ollut parempi valinta. Kahden auton otannalla M54 on huippumoottori tuohon verrattuna.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by E39Fin View Post
                            Uskonnolta kuullostaa jos ei 50tkm kilsoilla vuodessa kannata diesel.
                            Näin.
                            Mikä hauskinta, bemarien dieselmallien vikatiheydet kaiken lisäksi muutaman prosentin pienemmät kuin bensaversioilla, mutta toki dieseleillä ajosuoritteet keskimäärin ovat lähes kolminkertaiset, jolloin todellisten vikojen määräkin suurempi.
                            Tasan varmasti tulee diesel halvemmaksi jos ajaa paljon, muutenhan mm.suomen taksit olisivat bensoja....

                            Comment

                            • OVi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2016
                              • 514
                              • Oulu

                              #59
                              Kaikki ongelmat paisuvat foorumeilla sellaisiin mittasuhteisiin, että mitään autoa ei uskalla ostaa. Nyt on ollut 3 kpl diesel automaattia peräjälkeen ja koskaan ei ole ollut näin huoletonta ja vähävikaista autoilua.

                              Nykyinen 2012 f10, 530xda on ollut vajaa 5 kk ja kilometrejä on tullut 23 tkm. Mittarissa nyt 87 tkm. Vikoja nolla.

                              Edellinen 2011 f10, 535da oli n.7 kk ja ajoin sillä 28 tkm. Myydessä oli 78 tkm mittarissa. Autossa oli kaksi vikaa, joista toinen oli se, että auto kulutti uudet takarenkaat loppuun talven aikana. Toinen vika taas oli orastava avioero, kun rouva valitti koko ajan, että auto on liian kovakulkuinen. Tämä vika johti sitten lopen auton vaihtoon... Nii'in, elämä on valintoja täynnä, kuten vaimo vs. auto.

                              Se kolmas, eli 2008 e60, 520da oli n.7 vuotta ja autolla ajettiin 201 tkm. Myydessä mittarissa oli 205 tkm. Auto oli sitä suurinta riskiryhmää jakopään leviämisen suhteen ja kävi tarkastuksessa tehtaan kampanjassa n.195 tkm ajomäärän kohdilla. Ei tarvetta vaihtaa yläketjua saati sitten alaketjua romppeineen.

                              Ja ne viat sitten. 80 tkm nurkilla piti vaihtaa vänkärin puolelle raidetangon pää. Kolmantena vuonna meni akku uusiksi. 197 tkm kohdilla tein täydellisen jarruremontin. Automaatissa oli ärsyttävä ominaisuus, kun se saattoi oikein kuumalla kelillä arpoa vaihdetta ees taas sellaisella konetuliaseen nopeudella n.60 km/h vauhdissa, mutta tuota se teki uudesta asti. Ja tosiaan muutaman kerran vuodessa oikein kuumalla kelillä. Kerran kiihdyttäessä turbo ei nostanut painetta ja meno oli aika nihkeä... Herkistelin saman tien säätövivustot ja vika ei toistunut.

                              Vaikka tuo e60 oli mahdottoman hyvä auto ja toisinaan on pikkusen sitä ikävöinytkin, kun on tullut Oulussa vastaan, niin siitä huolimata f10 on kokonaisuutena parempi auto. Ainoa asia mikä siinä nyppii on rengasäänet, jotka ovat suurentuneet edellisestä mallista. Neloskoneissa myös moottorin ääni kuuluu isompana ja äänikin on vielä sellaista taksi-Mersun kurnutusta.

                              Että ei ne kaikki dieselit huonoja ole.
                              Last edited by OVi; 25-09-2016, 07:13.
                              Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4986
                                • Paimio

                                #60
                                Aikas tyypillisiä Diesel-vikoja näyttää olevan...

                                Nuo nelivedon ongelmat on myös olleet tiedossa siksi ei mitään intoa ole nelivetoa hommatakaan...ei riitä lompakon paksuus siihen...varsinkaan kun ei normiajossa siitä nelivedosta ole mitään hyötyä kuitenkaan.

                                Hieman perusvarmempaa tekniikkaahan nuo bensakoneet (vaparit siis tottakai) ovat. Yksinkertaisesti vähemmän hajoavia osia. Jos pahin ongelma niissä on Lambda-anturit niin ei paha.

                                Tuo CA ovenkahva ongelma on harmillinen ja vissiin todella yleinen. Onko uusi kahva parempi vai hajoaako vaan kohta uudestaan?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎