Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    Originally posted by Fabsu View Post
    Kyllä.
    Onko keskireikä sitten Mersun vai Audin ?

    Mikä järki tässäkin on. F1x jo meni et:t ihan uusiksi...
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1396
      • Dingolfing

      Originally posted by Laku View Post
      Onko keskireikä sitten Mersun vai Audin ?

      Mikä järki tässäkin on. F1x jo meni et:t ihan uusiksi...
      Taitaa olla 66,6 keskireikä.
      sigpic

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        Originally posted by Laku View Post
        Onko keskireikä sitten Mersun vai Audin ?

        Mikä järki tässäkin on. F1x jo meni et:t ihan uusiksi...
        Pyörän navan materiaalisäästö / hiukan kevyempi napa kun pienempi halkaisija.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14354
          • Oulu

          Originally posted by N54 View Post
          Ilmeisesti taksi kyseessä, niin niissä näkee kyllä mitä ihmeellisimpiä rengastuksia, kunhan vaan mahdollisimman halvalla pääsee. Olisko kuitenkin näppäily/ajatusmoka, kun on kerran ”merkki”renkaatkin.

          Ajovalopesurit pitäisi kyllä löytyä, jos on Suomiauto kyseessä. Valojen nimellisteho ei niitä enää edellytä, mutta ovat siis yhä saatavilla, Suomessa vakiona ja Saksassa erillisenä lisävarusteena.
          Kyllä täälläpäin laitetaan ihan orggis kokoa takseihin, juuri taksamittarin takia.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            Originally posted by Spetke View Post
            Pyörän navan materiaalisäästö / hiukan kevyempi napa kun pienempi halkaisija.
            66,6 eli MB:n keskireikä. Tuolla onkin sitten varmaan merkittävä säästö .
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Ramram
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 64
              • Espoo

              Originally posted by Ramram View Post
              Omalla G31 520d m-sportilla reilu viikko ajettu ja olen kovin tyytyväinen.
              Reilu 6000km takana ja alla nokian hakka 9 245/40-18. Ei vetele urissa ja ohjaus samaa tasoa f11 m-sportin kanssa.
              M-sport alusta ottaa uudessa kuopat ja töyssyt vastaan huomattavasti pehmeämmin ilman pintakovuutta, jolloin pysyy iäkkäämmilläkin kyytiläisilä tekarit suussa.😀
              Rengasmelu hiukan kovempi kuin continetaleissa, jotka olisin ottanut jos olisi saanut. Vaimon F11 alla uudet samankokoiset contit, joita suosittelisin alle.
              Ja vielä...
              Sportpenkit hyvät
              Lampunpesurit kai puuttuu
              Takakontissa ei enää ole säilytystilaa reunoilla, joten pesuainepullojen kuljetus tökkii
              Ratin korkeussäätö ei ulotu riittävän alas
              Tihkukytkimen logiikka muutettu -
              Vakionopeudensaatimen logiikka muutettu +
              Kojelaudassa töröttävään näyttöön tottuu yllättävän nopeasti
              Pitkät valot yllättävän heikot
              Kulutus samaa tasoa 6,7 kaupungissa kuin -12 vm 520d
              Budjetti hifit soi yllättävän hyvin
              Näillä menään...
              Ja eka AdBlue tankkaus reilun viikon päästä edessä👎

              Korjaus, ihan vakiorengaskoko eli taitaa olla 245/45-18.
              Ei oo just autot pihassa...
              ---Bmw...ja olet jo perillä---
              E30 320i Cabriolet -89
              E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
              exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
              Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
              ---Jo 3800000 km takana---

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                Originally posted by Laku View Post
                66,6 eli MB:n keskireikä. Tuolla onkin sitten varmaan merkittävä säästö .
                Kymmenistä pienistä asioista tulee yksi iso "säästö" se kertaa autojen valmistusmäärä onkin jo ihan helvitillinen säästö. Näin ne lasketaan premium autoissakin.
                Ei ainakaan järkevämpää vastausta saatu napamuutokseen vaikka sitä tuli maahantuojan G30 kurssilla kyseltyä / keskusteluua.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  Voisiko napamuutoksen syynä olla vain kaupalliset intressit? Yhteensopimattomuus eri mallisarjojen ja vuosimallien välillä lisää bmw:n omien vanteiden myyntiä x%, joten muutoksia mitoitukseen kannattaa tehdä.

                  Taitaa koskea enemmän tai vähemmän kaikkia automerkkejä tämä kuvio?
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Voisiko napamuutoksen syynä olla vain kaupalliset intressit? Yhteensopimattomuus eri mallisarjojen ja vuosimallien välillä lisää bmw:n omien vanteiden myyntiä x%, joten muutoksia mitoitukseen kannattaa tehdä.

                    Taitaa koskea enemmän tai vähemmän kaikkia automerkkejä tämä kuvio?
                    Tämähän se on. Keskireiän muutoksista selviäisi vielä soviterenkailla tai toiseen suuntaan sorvaamalla, mutta harva voi/haluaa mitään jaonmuutosadaptereita käyttää, eli pakko on ostaa uudet, sopivat vanteet.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Originally posted by Spetke View Post
                      Kymmenistä pienistä asioista tulee yksi iso "säästö" se kertaa autojen valmistusmäärä onkin jo ihan helvitillinen säästö. Näin ne lasketaan premium autoissakin.
                      Ei ainakaan järkevämpää vastausta saatu napamuutokseen vaikka sitä tuli maahantuojan G30 kurssilla kyseltyä / keskusteluua.
                      Älysinkin kyllä tuon kerrannaisvaikutuksen, mutta kiitos rautalangasta . Tässä vaan mielestäni keskitytään vääriin asioihin. Olisiko syytä miettiä esim., miksi 5er auton paino on lisääntynyt 500 kg:lla G30 VS. E12? Joo, ja tiedän, auton ulkomitatkin ovat kasvaneet, turvallisuusvarusteet jne.

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Voisiko napamuutoksen syynä olla vain kaupalliset intressit? Yhteensopimattomuus eri mallisarjojen ja vuosimallien välillä lisää bmw:n omien vanteiden myyntiä x%, joten muutoksia mitoitukseen kannattaa tehdä.

                      Taitaa koskea enemmän tai vähemmän kaikkia automerkkejä tämä kuvio?

                      Tätä epäilen myös. Onko muutkin automerkit tehneet tuota? Miksi ei sitten valittu suoraan jokin muu kuin MB:n keskiö, ei saisi niiden vanteita suoraan sovitettua ?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Laku View Post
                        Älysinkin kyllä tuon kerrannaisvaikutuksen, mutta kiitos rautalangasta . Tässä vaan mielestäni keskitytään vääriin asioihin. Olisiko syytä miettiä esim., miksi 5er auton paino on lisääntynyt 500 kg:lla G30 VS. E12? Joo, ja tiedän, auton ulkomitatkin ovat kasvaneet, turvallisuusvarusteet jne.




                        Tätä epäilen myös. Onko muutkin automerkit tehneet tuota? Miksi ei sitten valittu suoraan jokin muu kuin MB:n keskiö, ei saisi niiden vanteita suoraan sovitettua ?
                        Kyllähän BMW on ennenkin tätä samaa perseilyä harrastanut, esim. E39 piti laittaa 74.1mm, vaikka sitä ei taidettu juuri mihinkää muuhun laittaa. E70 homma vielä parempi edessä 74mm ja takana 72.5mm . Itse väittäisin, että tekevät ihan siksi että saavat myytyä enemmän vanteita kun aikaisempien autojen vanteet ei käy.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllähän BMW on ennenkin tätä samaa perseilyä harrastanut, esim. E39 piti laittaa 74.1mm, vaikka sitä ei taidettu juuri mihinkää muuhun laittaa. E70 homma vielä parempi edessä 74mm ja takana 72.5mm . Itse väittäisin, että tekevät ihan siksi että saavat myytyä enemmän vanteita kun aikaisempien autojen vanteet ei käy.

                          E70:ssä edessä ja takana 74,1mm, mutta X71:ssä sitten takana pienempi... ihan hämärää touhua kyllä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            E70:ssä edessä ja takana 74,1mm, mutta X71:ssä sitten takana pienempi... ihan hämärää touhua kyllä.
                            Se olikin E70 vain X5M:ssä takana 72.5mm (ainakin tämän mukaan:http://bimmerboard.com/members/q/ori...%20Nbr%204.jpg). Toki myös siinä E71:ssä. On kyllä hämärää touhua, enkä kyllä näe mitään järjellistä syytä laittaa taakse eri kokoista keskireikää. Miksei BMW voisi vaan käyttää sitä samaa 72.5mm, mitä on usein käyttänyt.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7520
                              • Jyväshyvä

                              Asiaa oli perusteltu jousittamattoman massan pienenemisellä kun asiasta joskus tarkemmin jostain luin.

                              Kaupalliset perusteet tuskin on kovin järkevät, ei bemari olisi päätytyn yleisimpään pulttijakoon ja keskireikään jos olisi halunnut itselleen maksimaallisen vannemyynnin... Nythän Audin ja MB:n vanteet käy ET:tä lukuunottamatta uudempiin bemareihin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                ... Nythän Audin ja MB:n vanteet käy ET:tä lukuunottamatta uudempiin bemareihin...
                                Nimenomaan. Eikö tässä ole kaupalliset perusteet siis olemassa?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎