Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 vikakoodit - hehkutulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #76
    Originally posted by Spere View Post
    Paremmalla ajalla asiaa tutkiessa ja uuden starttausyrityksen jälkeen mittaristoon "Ignition fault" jonka ilmeisimminkin antaa istan näyttämä vika "stater motor: current overload".

    Muita huomioita: Konehuoneen plus-terminaaliin kytketty ylläpitolaturi ei lataa akkua. Samaan terminaaliin kokeiltu erillistä akkulaturia, ei lataa. Jännite tuosta navasta mitattuna näytti 8V. Liekö vikaa kapelissa akun ja konehuoneen välillä...

    Sitä en tiedä onko nämä kaksi vikakoodia tekemisissä keskenään vai onko tuo hehkujen häiriö aivan oma asiansa
    -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=384259
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #77
      Originally posted by Spere View Post
      Paremmalla ajalla asiaa tutkiessa ja uuden starttausyrityksen jälkeen mittaristoon "Ignition fault" jonka ilmeisimminkin antaa istan näyttämä vika "stater motor: current overload".

      Muita huomioita: Konehuoneen plus-terminaaliin kytketty ylläpitolaturi ei lataa akkua. Samaan terminaaliin kokeiltu erillistä akkulaturia, ei lataa. Jännite tuosta navasta mitattuna näytti 8V. Liekö vikaa kapelissa akun ja konehuoneen välillä...

      Sitä en tiedä onko nämä kaksi vikakoodia tekemisissä keskenään vai onko tuo hehkujen häiriö aivan oma asiansa
      Jos akku on kunnossa, niin kyllähän tuossa kaapelissa/liitoksissa vikaa on. Niistä konehuoneen virtapisteistä kun menee paksu kaapeli akulle, joten juurikaan jänniteroa ei pitäisi näkyä yleismittarilla mitattuna (akku vrt. konehuone). Veikataan samaa vikaa kun e6x, eli se akkukaapelin läpivienti auton alla. Löytyy tältäkin foorumilta juttua, että samaa ongelmaa myös näissä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Spere
        Bimmer Rookie
        • Jun 2018
        • 78
        • Finland

        #78
        Tuo topikki tuli kaivettua esille ensitöikseni kun tuon startin vikakoodin näin.

        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos akku on kunnossa, niin kyllähän tuossa kaapelissa/liitoksissa vikaa on. Niistä konehuoneen virtapisteistä kun menee paksu kaapeli akulle, joten juurikaan jänniteroa ei pitäisi näkyä yleismittarilla mitattuna (akku vrt. konehuone). Veikataan samaa vikaa kun e6x, eli se akkukaapelin läpivienti auton alla. Löytyy tältäkin foorumilta juttua, että samaa ongelmaa myös näissä.
        Tosiaan kuvista katsottuna menee tuo kaapeli akun navasta konehuoneen plus-napaan. Kaapelin ollessa kunnossa ei tuollaisella kaapelilla muutaman metrin matkalla pitäisi kyllä yleismittarilla näkyä.

        Jatkukoon tämän osalta keskustelu vaikka tuolla aiheeseen liittyvällä topicilla

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎