Onko tietoa mikä rikkoo tuon piuhan? Hiertääkö jotain kulmaa vasten vai onko johdon neliöt alimitoitettu?
F11 penkinlämmitys toimii vaiheittain
Collapse
X
-
-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostOnko tietoa mikä rikkoo tuon piuhan? Hiertääkö jotain kulmaa vasten vai onko johdon neliöt alimitoitettu?
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostVeikkaan että piuhoista alkaa ensin mennä yksittäisiä säikeitä poikki ja sitten vastus kasvaa ja alkaa kärytä koko piuha.
Laitan kuvia tuosta reisituen nahan irroituksesta ym kun pääsen koneelle jos ne jotain helpottaa.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Originally posted by karis79 View PostJoo siltä se minullakin näytti reisituen puolella. Toinen johto olis siis irtipoikki ja ympäriltä oli palaneen näköinen. Toinen oli jo melkein nitkutuksesta poikki eli ihan kohta olis sekin kärtsännyt vaikka ulkokuori oli ehyt. Paikka on kyllä sellainen että en keksi kuin toistuva polvella painelu tms että miten ne siitä reisituen päästä menisi poikki. Tavallisessa istuskelussa siihen kohtaan ei minusta saa sellaista painetta että johto nitkuttais poikki.
Laitan kuvia tuosta reisituen nahan irroituksesta ym kun pääsen koneelle jos ne jotain helpottaa.
Kiitos jo etukäteen.
Comment
-
-
Tässäpä pari kuvaa ja vähän selitystä.
Eli kuten Mattix aikaisemmin tässä säikeessä on mitannu niin reisituen vastus pitäis olla noin 1.0 - 1.1 ohmia. Minulla toinen reisituki näytti nollaa ohmia eli siellä selvästi johdot oli poikki.
Reisituki ei ole tosiaan kuin kahdella torxilla ja yhdellä johdolla kiinni penkissä. Bmw oman ohjeen mukaan nahka pitää "kammeta" pois tuolta välyksestä https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...mfort/1LGaqtVE
Nahan reunaan on ommeltu muovinen reunus ja se on kiinni tuossa metallisessa kehyksessä pienimillä metallisilla ulokkeilla. Koitin aluksi painaa nahkaa niin että saan löysää kiinnikkeitten kohdalla ja sitten koitin koukulla auttaa sen noitten kiinnikkeiden yli mutta se ei toiminu kovin hyvin. Muutaman kiinnikkeen ähräämisen jälkeen otin talttapäisen ison ruuvarin ja aloin kammeta nahkaa pois. Muutama tinksi oikeni mutta ne sai helposti takaisin oikeaan asentoon. Otin nahan kolmelta reunalta irti ja sen jälkeen pääsin johtoon käsiksi.
Kun johto oli näkyvillä niin kuorin noin sentin johtoa ja liitin johdot takaisin. Juoksutetta tosiaan piti käyttää kun muuten ei tina tahtonut levitä tarpeeksi hyvin. Päälle kutistesukkaa vaikka silikonijohto olisi todennäköisesti ollut pitkäkestoisempaa.
Tässä kuvia liitteenä josta näkee ne tinksit, se muovireunus ja kuva toisesta johdosta jossa kuori oli vielä täysin ehyt vaikka sisältä oli jo ihan valmis.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Korjailin tuota omaani tänään ja ajattelin laittaa pari kuvaa, kun ei ihan ollut vika samassa kohtaa kuin muilla täällä. Auto on siis F11 530dx, rekattu -11. Penkinlämmitin ei ole kuskin jakkarassa istuinosassa toiminut koko talvena.
Langat oli tässä yksilössä palaneet oikein kunnolla. Oli palanut tuo kuvissa näkyvä vihreä johto niin karrelle tuolla penkinvahvikkeen sisällä, että lähti murusina pois
Aluksi mietin, että se oli tässä kun ei löytynyt toista johdon päätä. Mutta kun vihdoin löysin tuon todella ohuen mustan johtimen kaiken hiiltyneen nylonin seasta ja piippasin sen mittarilla niin päättelin että siihen vaan piuha kiinni. Vähän kolvia ja sukkaa päälle ja johan alkoi grilli toimimaan.
Eli jos jollain on sama tilanne, niin varovasti kannattaa rapsutella sieltä vahvikkeen ja superlonin seasta ja etsitä tuollaista tosi ohutta mustaa johdinta.
Kivoja nämä bemarit on ajaa, mutta aika naurettavia vikoja tämmöisissä lähtöhinnoiltaan yli 100keur vehkeissä. Audeja ollut useampi ennen tätä ja omat vikansa niissäkin. Mutta kyllä on aika lailla näissäkin. Vetarit, penkit, egr:t, laatikot...mitähän sitä seuraavaksi korjataan.
Comment
-
-
Originally posted by groul View Post
Eli jos jollain on sama tilanne, niin varovasti kannattaa rapsutella sieltä vahvikkeen ja superlonin seasta ja etsitä tuollaista tosi ohutta mustaa johdinta.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostJep, omassa projektissa totesin myös että se vihreä piuha oli niin huonossa kunnossa että karsin sen pois siihen mustaan ohueen piuhaan asti, ja kolvasin uuden terveen piuhan suoraan siihen mustaan kiinni. Se musta taitaa olla jo itse lämmitinvastusta.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Palomies View PostOliko niin että noita istuin lämmittimen "tehoja" saa säädettyä, eli kuinka kuumaksi kuumentaa milläkin teholla..-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment