memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Ja esihehkut alkaa ennen autoon sisälle pääsyä. Ovet kakella auki vaan.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Laitetaas tänne kun täällä on muutenkin juttua hehkuista.

    Satuin ottamaan koneesta logia niin yllätyin kuinka pitkään noita hehkuja käytetään. Pihalla oli noin -12 astetta pakkasta ja löin koneen tulille kylmänä niin vielä vartin päästäkin hehkuja käytettiin. Hehkujen lämpötila näyttää olevan 900-1200 astetta. Sähköä näyttävät haukkaavan 340 - 240 Wattia. Ei ihme että pakkasilla on akku kovilla. Hehkujen käyttö lakkasi kun jäähdytinnesteen lämpötila oli noussut tuonne 70 asteen pintaan. Päästöjen takiahan noita taidetaan käyttää että saataisiin katti kuumaksi nopeammin.


    J.nesteen ja ulkoilman käppyrät on tuossa oikeanpuoleisessa asteikossa

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.

    Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?

    Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?

    Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think
    Ohessa hyvä esitys (N57) vaihdosta: https://www.youtube.com/watch?v=OqPioX23yAI&t=1079s

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Ja F01 N57 ravistelut loppui hehkureleen vaihtoon, saksasta osakustannus noin 60€. Itse hehkuissa ei ollut häikkää.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Täällä kahdessa N57D30 näytti imusarjan läppien koodi aiheutuvan sellaisesta ongelmasta, kuin imusarjan läppien säätömoottorin asento lepotilassa virheellinen (eli yli normaalin liikkuma-alueen)
    Aiheutti koodin, joka kertoo vivuston katkeamisesta. Imusarjasta oli mekaaniset stopparit kuluneet pois. Tuolta löytyi ratkaisu tähän. Imusarja ei ollut karstoittunut eikä läppien toiminnassa ollut muutakaan ongelmaa.

    Leave a comment:


  • Hyvonen
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Eiks se liitin ole aika pirullisesti siellä, hankala irroittaa kun imusarja paikallaan ?
    On se hankala, mutta onnistuu kunhan jaksaa väkertää. Minulla meni tunti tapellessa isomman liittimen kanssa, mutta oli nopeampaa kuin imusarjan irroitus ja asennus. Kyseessä oli N57D30T0 käyrällä imusarjalla.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Releen vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta, vaatii vähän luovuutta ja pari jatkovartta pikkuräikkään.
    Eiks se liitin ole aika pirullisesti siellä, hankala irroittaa kun imusarja paikallaan ?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.

    Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?

    Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?

    Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think
    Releen vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta, vaatii vähän luovuutta ja pari jatkovartta pikkuräikkään.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Melko jännä jos olis kumpikaan noista tuossa toisessa kun vika ollut välittömästi laakkosen käsistä lähtiessä uusilla osilla. :think

    Täytys jaksaa tutkia.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Karstanen imusarja, tai imusarjan läppien säätötanko poikki
    Luultavasti ensimmäinen

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.

    Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?

    Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?

    Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

    Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.
    Onko tähän jotain tarkennusta, siis tarviiko tehdä? Saako nuo adaptaatiot nollattua ISTAlla? entä suuttimen arvot? Onko noista mahdollisesti hyötyä vai oppiiko tosiaan itse kilometrien myötä?
    Last edited by Juspa; 25-02-2019, 07:12.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

    Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.
    No joo, voi olla että ehkä nopeammin korjaa, mut kyllä siihen joka tapauksessa 1000km sisään päästään.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Miksi suuttimille tarvii mitään tehdä mikäli niihin ei ole koskettukkaan?:think
    Näin ohjeistaa tehdas tiedotteessaan koskien kyseisen toimenpiteen viimeistelyä. Siellä käytetään "nolla" arvoja tallennettuna hetken ja palautetaan omat suutinkohtaiset heti perään.

    Ilmeisesti ohjainyksikön karttojen nollaus ja adaptaatio saadaan näin maaliin tehokkaimmin.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.

    Miksi suuttimille tarvii mitään tehdä mikäli niihin ei ole koskettukkaan?:think

    Leave a comment:

Working...
X