memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.
    Mitä nuo IMA-arvot käytännössä tekee, ilmeisesti ruiskujärjestelmälle?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    + uudet IMA valuet suuttimille homman jälkeen.

    Leave a comment:


  • strandell
    replied
    Originally posted by Jamppa View Post
    Pitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?
    399€ + tiivisteet, siihen sisältyy puhdistus ja adaptaation nollaus, ja halutessa egr tulppaus ja läppien poisto Tuusulassa paja.

    EDIT Läpät ja egr pitää ensin poistaa softasta.
    Last edited by strandell; 09-02-2019, 19:08.

    Leave a comment:


  • Jamppa
    replied
    Pitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Katsotaan josko omatkin ongelmat menisivät pois kun on putsattu paikat ja tulpattu EGR. Läpät varmaan otetaan samalla pois.

    EGR on ollut ohjelmallisesti jo pois pelista 40-50tkm, hehkujen ohjaimen vaihdoin just. Mittarissa 220tkm, ohjainta vaihtaessa oli imuputki aika tukkoisen näköinen.

    Toivottavasti ens viikonloppuna saadaan operaatio tehtyä niin näkee paraneeko käynti. Laitan viestiä kokemuksista.
    Nyt ois imupuolta operoitu ja pitää kyllä sanoa, että oli aiheellinen toimenpide.
    Imusarja, -kanavat putsattu, EGR tulpattu (oli jo ennen ohjelmallisesti pois) ja läpät poistettu.

    Auton käytös muuttui todella paljon, varsinkin kaikki alakierroksien viiveet häipyi saman tien. Vääntöäkin tuntuu olevan paljon tasaisemmin koko alueella. Ja tosiaan tuo viive jota olen ihmetellyt todella pitkään ja harkinnut jopa auton vaihtoa, on nyt kokonaan tiessään.
    Tuohon kylmäkäynnistyksen ravisteluun en varmasti osaa sanoa yhden käynnistyksen pohjalta, se jää nähtäväksi.

    Jollei paikkoja olis avattu olis jäänyt huomaamatta pari oleellista vikaa. Vuotaneet imusarjan tiivisteet ja läpät joiden akseli oli irronnut toimilaitteesta, eli käytännössä heiluivat vapaana imusarjassa.

    Isot kiitokset Strandelille operation suorituksesta!
    Attached Files
    Last edited by suosukeltaja; 09-02-2019, 15:36.

    Leave a comment:


  • Kiimalainen
    replied
    Itsellä puhdistus homma myös edessä. Millä fraasi puhdisti omansa?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Kanavat ja imusarjan ku putsaa paskasta, ni kannattaako toi egr deletoida kokonaan? Siis vesikanaviin tulpat, cooleri veke yms... vai antaako olla ja putsailee 100tkm välein?

    Mites noi imusarjan läpät? Ne ei ilmeisesti putoile samallail ku M57-sarjan koneissa? Pitäs kartottaa osalistaa kevääksi omaan kihveliin
    En poistaisi käytöstä

    Ei putoile näistä läpät. Karstan määrässä nämä alkupään moottorit joissa kaasuläppä takana ovat selkeästi herkemmim karstaa kerääviä, poikkeuksia niissäkin. Tuoreemmassa versiossa lähinnä semmoista ohutta karsta "karvaa" varsinkin kannen kanavissa, kun taas vanhemmissa se on semmoista tervaa.

    Ohessa 2013 535D 130tkm karstamäärä, joka mielestäni varsin alhainen.
    Last edited by zakspeed; 15-02-2019, 19:48.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Kanavat ja imusarjan ku putsaa paskasta, ni kannattaako toi egr deletoida kokonaan? Siis vesikanaviin tulpat, cooleri veke yms... vai antaako olla ja putsailee 100tkm välein?

    Mites noi imusarjan läpät? Ne ei ilmeisesti putoile samallail ku M57-sarjan koneissa? Pitäs kartottaa osalistaa kevääksi omaan kihveliin

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Vanhemmasta N57:sta imusatsin jankkikuvia:




    Kuvat bongattu netistä ja koko setti (70kuvaa) täällä: https://www.flickr.com/photos/137481...7660788039255/
    Last edited by fraatti; 03-02-2019, 21:53.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Ainoa toimiva ja helppo tapa on uä-pesuri. Painepesurilla, mekaanisesti raaputtamalla, erilaisilla liuottimilla jne itse putsasin enkä takuulla tekisi samoin enää.

    -K
    Joo ei oikeen nappaa tuo naftan kanssa lotraaminen. Uudenmaan alueella saapi vinkkaa paikkaa missä tuo putsaus onnistus. Imusarjan irrotus onnistuu kyllä itseltä, mutta toki samassa vois noi imukanavat putsaa.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    Voi hyvin olla et tuo heijaaminen on lisääntynyt ohjelmoinnin jälkeen. En ainakaan edellisenä talvena muista asiaan kiinnittäneen huomiota. Oudointa ehkä asiassa on ettei tuo ilmene heti kylmällä koneella vaan nimenomaan haaleana.

    Täytyy käyttää imusarjaa irti ja katsoa miten umpeen se on muurautunut. Hyviä vinkkejä putsaukseen otetaan vastaan. Hehkut toimii normaalisti ja ohjain on vaihdettu pari vuotta sitten.
    Ainoa toimiva ja helppo tapa on uä-pesuri. Painepesurilla, mekaanisesti raaputtamalla, erilaisilla liuottimilla jne itse putsasin enkä takuulla tekisi samoin enää.

    -K

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mikä tuo alempi reikä on ja mihin se menee? Melko herkullisen näköistä.
    EGR-coolerilta tuleva kanava. Tulee kantta pitkin se kaasu coolerilta imusarjaan. Näissä missä kaasuläppä takana.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Niinpä taas kylmänä ravisteleva N57 tuli kuntoon. Hehkupääte +kanavien puhallus ja imusarjan pesu.
    Mikä tuo alempi reikä on ja mihin se menee? Melko herkullisen näköistä.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ja pahenee vaan softauksen jälkeen
    Voi hyvin olla et tuo heijaaminen on lisääntynyt ohjelmoinnin jälkeen. En ainakaan edellisenä talvena muista asiaan kiinnittäneen huomiota. Oudointa ehkä asiassa on ettei tuo ilmene heti kylmällä koneella vaan nimenomaan haaleana.
    Originally posted by zakspeed View Post
    Niinpä taas kylmänä ravisteleva N57 tuli kuntoon. Hehkupääte +kanavien puhallus ja imusarjan pesu.
    Täytyy käyttää imusarjaa irti ja katsoa miten umpeen se on muurautunut. Hyviä vinkkejä putsaukseen otetaan vastaan. Hehkut toimii normaalisti ja ohjain on vaihdettu pari vuotta sitten.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Hehkujen ohjainyksikkö.

    Tässä kyseisessä autossa mittarissa 350tkm joista viimeiset 250tkm ilman egr:ää joten sen vaikutus oli jo lähtökohtaisesti pois laskuista.
    Katsotaan josko omatkin ongelmat menisivät pois kun on putsattu paikat ja tulpattu EGR. Läpät varmaan otetaan samalla pois.

    EGR on ollut ohjelmallisesti jo pois pelista 40-50tkm, hehkujen ohjaimen vaihdoin just. Mittarissa 220tkm, ohjainta vaihtaessa oli imuputki aika tukkoisen näköinen.

    Toivottavasti ens viikonloppuna saadaan operaatio tehtyä niin näkee paraneeko käynti. Laitan viestiä kokemuksista.

    Leave a comment:

Working...
X