Originally posted by zakspeed
View Post
N57 ravistaa kylmänä
Collapse
X
-
Originally posted by Jamppa View PostPitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?Tuusulassa paja.
EDIT Läpät ja egr pitää ensin poistaa softasta.Last edited by strandell; 09-02-2019, 19:08.
Leave a comment:
-
-
Pitäisi itsekkin ko. toimenpide jossain välissä suorittaa. Mietin vain, että veisikö jollekkin vai tekisikö itse... Missä hinnoissa ko putsaukset on liikkuneet, jos ootte teettäneet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostKatsotaan josko omatkin ongelmat menisivät pois kun on putsattu paikat ja tulpattu EGR. Läpät varmaan otetaan samalla pois.
EGR on ollut ohjelmallisesti jo pois pelista 40-50tkm, hehkujen ohjaimen vaihdoin just. Mittarissa 220tkm, ohjainta vaihtaessa oli imuputki aika tukkoisen näköinen.
Toivottavasti ens viikonloppuna saadaan operaatio tehtyä niin näkee paraneeko käynti. Laitan viestiä kokemuksista.
Imusarja, -kanavat putsattu, EGR tulpattu (oli jo ennen ohjelmallisesti pois) ja läpät poistettu.
Auton käytös muuttui todella paljon, varsinkin kaikki alakierroksien viiveet häipyi saman tien. Vääntöäkin tuntuu olevan paljon tasaisemmin koko alueella. Ja tosiaan tuo viive jota olen ihmetellyt todella pitkään ja harkinnut jopa auton vaihtoa, on nyt kokonaan tiessään.
Tuohon kylmäkäynnistyksen ravisteluun en varmasti osaa sanoa yhden käynnistyksen pohjalta, se jää nähtäväksi.
Jollei paikkoja olis avattu olis jäänyt huomaamatta pari oleellista vikaa. Vuotaneet imusarjan tiivisteet ja läpät joiden akseli oli irronnut toimilaitteesta, eli käytännössä heiluivat vapaana imusarjassa.
Isot kiitokset Strandelille operation suorituksesta!Last edited by suosukeltaja; 09-02-2019, 15:36.
Leave a comment:
-
-
Itsellä puhdistus homma myös edessä. Millä fraasi puhdisti omansa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne30 View PostKanavat ja imusarjan ku putsaa paskasta, ni kannattaako toi egr deletoida kokonaan? Siis vesikanaviin tulpat, cooleri veke yms... vai antaako olla ja putsailee 100tkm välein?
Mites noi imusarjan läpät? Ne ei ilmeisesti putoile samallail ku M57-sarjan koneissa? Pitäs kartottaa osalistaa kevääksi omaan kihveliin
Ei putoile näistä läpät. Karstan määrässä nämä alkupään moottorit joissa kaasuläppä takana ovat selkeästi herkemmim karstaa kerääviä, poikkeuksia niissäkin. Tuoreemmassa versiossa lähinnä semmoista ohutta karsta "karvaa" varsinkin kannen kanavissa, kun taas vanhemmissa se on semmoista tervaa.
Ohessa 2013 535D 130tkm karstamäärä, joka mielestäni varsin alhainen.Last edited by zakspeed; 15-02-2019, 19:48.
Leave a comment:
-
-
Kanavat ja imusarjan ku putsaa paskasta, ni kannattaako toi egr deletoida kokonaan? Siis vesikanaviin tulpat, cooleri veke yms... vai antaako olla ja putsailee 100tkm välein?
Mites noi imusarjan läpät? Ne ei ilmeisesti putoile samallail ku M57-sarjan koneissa? Pitäs kartottaa osalistaa kevääksi omaan kihveliin
Leave a comment:
-
-
Vanhemmasta N57:sta imusatsin jankkikuvia:
Kuvat bongattu netistä ja koko setti (70kuvaa) täällä: https://www.flickr.com/photos/137481...7660788039255/Last edited by fraatti; 03-02-2019, 21:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kahimooni View PostAinoa toimiva ja helppo tapa on uä-pesuri. Painepesurilla, mekaanisesti raaputtamalla, erilaisilla liuottimilla jne itse putsasin enkä takuulla tekisi samoin enää.
-K
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostVoi hyvin olla et tuo heijaaminen on lisääntynyt ohjelmoinnin jälkeen. En ainakaan edellisenä talvena muista asiaan kiinnittäneen huomiota. Oudointa ehkä asiassa on ettei tuo ilmene heti kylmällä koneella vaan nimenomaan haaleana.
Täytyy käyttää imusarjaa irti ja katsoa miten umpeen se on muurautunut. Hyviä vinkkejä putsaukseen otetaan vastaan. Hehkut toimii normaalisti ja ohjain on vaihdettu pari vuotta sitten.
-K
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostJa pahenee vaan softauksen jälkeen
Originally posted by zakspeed View PostNiinpä taas kylmänä ravisteleva N57 tuli kuntoon. Hehkupääte +kanavien puhallus ja imusarjan pesu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostHehkujen ohjainyksikkö.
Tässä kyseisessä autossa mittarissa 350tkm joista viimeiset 250tkm ilman egr:ää joten sen vaikutus oli jo lähtökohtaisesti pois laskuista.
EGR on ollut ohjelmallisesti jo pois pelista 40-50tkm, hehkujen ohjaimen vaihdoin just. Mittarissa 220tkm, ohjainta vaihtaessa oli imuputki aika tukkoisen näköinen.
Toivottavasti ens viikonloppuna saadaan operaatio tehtyä niin näkee paraneeko käynti. Laitan viestiä kokemuksista.
Leave a comment:
-
Leave a comment: