memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Sattuuko joku tietämään, mistä löytyy pihdit, joilla saa nyppäistyä hehkujen johdon/hatun irti? Sehän on kaiketi tulikuuma ja vähän syvälläkin. Jossain Youtubevideossa oli herralla pitkät pihdit, joiden päässä kuin halkaistu putkenpätkä.
    Mä oon tilannut ebaystä. Sieltä varmaan glow plug connector pliers hakusanalla vois koittaa etsiä

    Mulla suorat ja mutkalla olevat, suosittelen ehkä suoria. Näytti olevan settejä, jossa molemmat.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Sattuuko joku tietämään, mistä löytyy pihdit, joilla saa nyppäistyä hehkujen johdon/hatun irti? Sehän on kaiketi tulikuuma ja vähän syvälläkin. Jossain Youtubevideossa oli herralla pitkät pihdit, joiden päässä kuin halkaistu putkenpätkä.

    Olen kerännyt rohkeutta alkaa vaihtamaan hehkut omaan ~500 tkm ajettuun N57 525-bimmeriin. Ravistaa käynnistettäessä tovin. Berun ohjainboksin vaihdoin joitain vuosia sitten. Jospa ois hehkuissa nyt jo vikaa. Vaihdan kyllä boksinkin samalla, kuulin, että jos vaihtaa boksin ja hehkuissa vikaa niin tuhoaa uudenkin boksin. Mene ja tiedä…
    -K

    Leave a comment:


  • jörry
    replied
    Meikäläisen f11 ravisti kans pakkaskelillä huomattavasti, imusarja aivan täysin karstottunu mm läppien kohdalta ja toinen vika oli kaasuläpän muoviset rattaat sileenä ja kaasuläppä sen seurauksena jumitti, ongelma poistui ja auton sammuminenkin muuttui sivistyneeksi samalla. Ajettu 315tkm

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Hehkuja en vaihtaisi jollei pakko. Tiedossa on varmaan ilmeisen yleinen(?) katkeamisongelma. Mulla ravistus loppui boksin vaihtoon ja vikakoodejakaan ei enää hehkuista tullut.

    Youtubessa oli vaihto-operaatiosta hyvä video jos siihen päädyt. Aikaa saa varata siihen edestakaisin nitkutteluun. Koko ajan kuulosti kirskuna siltä että kohta napsahtaa…

    -K

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Kannattaako näissä vaihtaa virtajohtokin niin kuin E6x malleissa?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jouniu View Post
    Joo kyllä tää ny paikallistu että hehkujen boksi on ainaki paskana, sen jälkeen nähtäväks jää montako ite hehkuista on pimeenä.
    Suoraan vaan vaihtaa sekä boksin että hehkut samalla rykäisyllä.

    Leave a comment:


  • jouniu
    replied
    Joo kyllä tää ny paikallistu että hehkujen boksi on ainaki paskana, sen jälkeen nähtäväks jää montako ite hehkuista on pimeenä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jouniu View Post
    Moro, ostin auton tossa syksyllä ja mun käsityksen mukaan on vakio. Oliko niin että tuollaisessa -11 mallissa se vakiosoftakin on jollain tavalla huono noitten hehkujen kannalta?
    Ei, kyllä sieltä sitten pitäisi tulla koodi jos ne on pimeänä. Ainakin yleensä nämä ovat olleet softattujen ongelmia. Jos kuitenkaan vikaa ei löydy ja koodejakaan ei tule niin heittäisin silti noppaa hehkuosastolle.

    Leave a comment:


  • jouniu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onko auto vielä vakiosoftalla?

    Vastaan on tullut softattu auto missä sekaisin oleva softa sai X5:ssa aikaiseksi humppaavan tyhjäkäynnin kovemmalla pakkasella.

    Kuitenkin todennäköisempää lienee että vika löytyy tuolta hehkuosastolta. Jos koodeja ei oo katsottu niin voidaan kyllä mulkaista ne vaikka munkin toimesta. Tosin on tullut vastaan myös N47 koneinen auto missä hehkuista ei ollut mitään koodia mutta käyntiin se ei lähtenyt pakkasella ennen henkujen ja hehkujen boksin vaihtoa. Tämä oli softattu. (joskus aikaisemmin ainakin jotkut softat saattoivat hävittää myös vikakoodit)
    Moro, ostin auton tossa syksyllä ja mun käsityksen mukaan on vakio. Oliko niin että tuollaisessa -11 mallissa se vakiosoftakin on jollain tavalla huono noitten hehkujen kannalta?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jouniu View Post
    Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.

    Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
    Onko auto vielä vakiosoftalla?

    Vastaan on tullut softattu auto missä sekaisin oleva softa sai X5:ssa aikaiseksi humppaavan tyhjäkäynnin kovemmalla pakkasella.

    Kuitenkin todennäköisempää lienee että vika löytyy tuolta hehkuosastolta. Jos koodeja ei oo katsottu niin voidaan kyllä mulkaista ne vaikka munkin toimesta. Tosin on tullut vastaan myös N47 koneinen auto missä hehkuista ei ollut mitään koodia mutta käyntiin se ei lähtenyt pakkasella ennen henkujen ja hehkujen boksin vaihtoa. Tämä oli softattu. (joskus aikaisemmin ainakin jotkut softat saattoivat hävittää myös vikakoodit)

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Suoraan männän päälle suihkuttavat moottorit tarvitsevat vähemmän hehkutusaikaa kuin vanhemmat esikammio moottorit. Kyse ei ole pelkästään etukäteen tehtävästä hehkutuksesta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Ja esihehkut alkaa ennen autoon sisälle pääsyä. Ovet kakella auki vaan.
    Siitähän se nimi ”pikahehku” tulee jota ihmisille markkinoitiin aikanaan kun 200d vedettävästä 30sek hehkusta siirryttiin avaimelliseen malliin

    Ensin kaukosäätimestä, sitten ovenkahvasta, sitten avaimen asennuksesta ja sitten start napin painamisesta, eina hehkutetaan niin onhan se kone pikahehkutettu siihen starttiin

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by jouniu View Post
    Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.

    Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
    Hiukan vastaavilla kylmäkäyntiravistuksilla vika osoittautui olevan suuttimissa. Kyseessä oli siis sama tupla-ahdettu kone ihan samanikäisessä X5:ssa. Ei vikakoodeja, satunnaista kylmäravistusta, joka sitten aina lämmettyään katosi. Valitettavasti suutinvika paljastui vasta koneen muututtua Audiksi eli viisisylinteriseksi yhden pytyn koettua täystuhon. Suosittelisin suuttimien kunnon tarkastamista.

    E

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jouniu View Post
    Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.

    Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
    Karstanen imusarja/imukanava/venttiili ainakin aiheuttaa epätasaista käyntiä kylmällä.
    Siitä en ole varma aiheuttaako peräti käynnistymättömyyttäkin

    Leave a comment:


  • jouniu
    replied
    Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.

    Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.

    Leave a comment:

Working...
X