memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Piti olla itsellä tänään puhdistus- ja tulppausoperaatio, siirtyi ens viikkoon.

    Oliko tuo "hehkupääte" ohjainyksikkö vai hehkut?
    Hehkujen ohjainyksikkö.

    Tässä kyseisessä autossa mittarissa 350tkm joista viimeiset 250tkm ilman egr:ää joten sen vaikutus oli jo lähtökohtaisesti pois laskuista.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Niinpä taas kylmänä ravisteleva N57 tuli kuntoon. Hehkupääte +kanavien puhallus ja imusarjan pesu.
    Piti olla itsellä tänään puhdistus- ja tulppausoperaatio, siirtyi ens viikkoon.

    Oliko tuo "hehkupääte" ohjainyksikkö vai hehkut?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Niinpä taas kylmänä ravisteleva N57 tuli kuntoon. Hehkupääte +kanavien puhallus ja imusarjan pesu.
    Last edited by zakspeed; 14-11-2019, 05:48.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Ja se alkupään softa"vika" tai sen jälkeinen ohjelmakorjaus korjaa jo karstoittuneiden läppien toimintaa ja pyrkii ennalta ehkäisemään lisävaivat sillä osa-alueella.

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mittaa ne hehkut. Lämpimänä joku 0.2 ohm ja kylmänä vähän enemmän...
    paitsi että mulla on mittaamallakin ehjät. Silti oli joku hehku rikki, sekin on mahdollista.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Auto softattu ja EGR pitäisi kyllä olla ohjelmallisesti poissa käytöstä.
    Kaverilla oli aivan saminlainen murhe omassa X5 4.0d:ssä jossa on täysin sama pannu. Kun softa vedettiin vakioksi niin ongelmat loppuivat siihen.

    Kun moottorinohjaimen softa päivitettiin uudemmaksi ja tehtiin vastaavat muutokset tuohon uudempaan softaan niin myöskään tuolloin ei tullut ongelmia. Saattaapi olla että näiden softaus olisi hyvä tehdä jonkun muun kuin iäikuisen version päälle.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Mittaa ne hehkut. Lämpimänä joku 0.2 ohm ja kylmänä vähän enemmän...

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Olikos ne hehkut kunnossa?
    Varmaksi en osaa sanoa hehkuista mutta virhekoodi väylästä puuttuvasta ohjainyksiköstä häipyi kun vaihdoin hehkujen ohjainyksikön. Mitään virheitä ei ole tullut hehkuista virhemuistiin ja tosiaan lähtee pakkasella hienosti käyntiin.

    Taisit noista hehkuista mainitakin aiemminkin. Teen nyt ainakin ton puhdistuoperaation ensin, se kun oli tarkoitus tehdä kuitenkin. Hehkujen katkeamisesta on peloiteltu sen verran etten viitsisi alkaa siihen vielä kun ei oo virhekoodeja.

    Jos ei putsaus auta, pitää miettiä hehkuja tai sitten softan päivitystä josta mainittiin aiemmin. Askel kerrallaan, auto kuitenkin toimii moitteetta kun alkuravistelut on tehty, siloin kun niitä haluaa tehdä.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

    Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?
    Olikos ne hehkut kunnossa?

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

    Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?
    Saanko kysyä miksi poistat läpät?

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by CorsaSport View Post
    Täsmälleen samoja oireita kuin edellisillä, ravistaa huolella kylmänä. Imusarja putsattu, läpät poistettu ja egr tulpattu sekä ohjelmallisesti että mekaanisesti imu- ja pakosarjasta. Ja nimenomaan alkupään N57 kyseessä. Sen verran eroa muihin vastaaviin että kaasuläppäkotelosta tulee kaksi vikakoodia, tiedä sitten mikä sen rooli on kylmällä ilmalla? Vaihtaa se joka tapauksessa täytyy.
    Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

    Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?

    Leave a comment:


  • CorsaSport
    replied
    Täsmälleen samoja oireita kuin edellisillä, ravistaa huolella kylmänä. Imusarja putsattu, läpät poistettu ja egr tulpattu sekä ohjelmallisesti että mekaanisesti imu- ja pakosarjasta. Ja nimenomaan alkupään N57 kyseessä. Sen verran eroa muihin vastaaviin että kaasuläppäkotelosta tulee kaksi vikakoodia, tiedä sitten mikä sen rooli on kylmällä ilmalla? Vaihtaa se joka tapauksessa täytyy.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ja pahenee vaan softauksen jälkeen
    Tänään ihan tarkoituksella en koskenutkaan kaasuun kun käynnistin 535d -11 keksinnön, pakkasta ~-3 astetta.

    Lähti hienosti käyntiin ja kävi puhtaasti 20-30s.

    Skarapailin autoa ja kuuntelin kun käyntiääni meni matalammaksi kuin joku venttiilli olisi auennut ja auton käynti alkoi pätkimään, oisko EGR tai imusarjan läpät toimineet?

    Kone alkoi ravistamaan niin kuin vanhanajan dieselit pakkasella, esim. W123 mersut joita itsellä joskus oli. Oma kuvaukseni ei olisi "hummaaaminen" vaan ihan puhtaasti mielestäni joku pytty ei räjähtänyt kunnolla ja auto käy vajaalla.

    Auto softattu ja EGR pitäisi kyllä olla ohjelmallisesti poissa käytöstä.

    Onko kokemusta tai kommentteja tuollaisesta, jos nyt tuollaisesta ongelman kuvauksesta jotain saa irti?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    Mulla on kans e91lci 330d ruvennu tekee tätä satunnaisesti. Ei tee vikakoodia, egr ohjelmoitu kiinni ja nyt tuntuu ettei tee sitä joka kerta vaan riippunee enemmän ehkä kuun asennosta? Hiukan ärsyttävä "ominaisuus" kun auto nytkyttää eteenpäin vaihde päällä haalealla koneella.
    Ja pahenee vaan softauksen jälkeen

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Alustanumeroa kehiin niin ohjemaversion osuus asiasta selvinnee. Jos dealerillä mahdolliset päivitykset suoritettu.

    Leave a comment:

Working...
X