memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janzki
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Omassa oli egr ohjelmallisesti pois, mutta edelleen kylmänä ravisteli, tulppasin sen mekaanisesti niin loppui ravistelut.
    Eli oli karstassa ja jäi vähän raolleen.

    Vikakoodeja ei asiasta antanut missään vaiheessa.
    Kompataan..Kaikki mitä tullut vastaan jotka ravistelee, EGR ollut syypää..Tulpat paikalleen ja kovaa ajoa

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

    Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
    Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

    Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

    Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
    Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

    Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
    Omassa oli egr ohjelmallisesti pois, mutta edelleen kylmänä ravisteli, tulppasin sen mekaanisesti niin loppui ravistelut.
    Eli oli karstassa ja jäi vähän raolleen.

    Vikakoodeja ei asiasta antanut missään vaiheessa.

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

    Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
    Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

    Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

    Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
    Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

    Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
    Vaihda hehkut. Mulla ei ollut mitään koodeja ja mittaamallakin oli hehkut ehjät, mutta niin vaan oli joku hehku silti rikki. Vaihtamalla loppu ravistelut kylmänä.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

    Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
    Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

    Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

    Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
    Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

    Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
    Last edited by suosukeltaja; 08-01-2019, 11:19.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ja sille läppäpuolelle et tehnyt tässä vaiheessa mitään? Oliko aikeissa vilkaista millaisessa kunnossa ovat?
    Ei ole tässä vielä ehtinyt. Irroitan imusarjan kun ehdin ja putsailen, varmaan jätän läpät samalla pois kokonaan. Olen ymmärtänyt että läpät voi irroittaa ja jättää pois ilman että tarvitsee edes tulpata mitään. Läppien moottorihan saa olla paikallaan ja pyöritellä tyhjää :think 100% varma en ole, sittenpä näkee kun alkaa purkamaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Uusi hehkuyksikkö paikallaan ja nyt lähtee ravistelematta käyntiin
    Ja sille läppäpuolelle et tehnyt tässä vaiheessa mitään? Oliko aikeissa vilkaista millaisessa kunnossa ovat?

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Minulla kanssa välillä hiukan ravistelee kylmäkäynnistyksessä. Tälläisia vikakoodeja antaa (Carly):

    0. Motor Control:
    <--------------------------->
    Engine / Motor:
    - Fault: Receive LIN-bus communication of the glow plug GSG
    - Code: 28CE00
    - Fault: Swirl flap swirl flap is offset learn mechanically defective
    - Code: 279100
    - Fault: Swirl flap actuator position, long-term drift position deviation is too high
    - Code: 279000

    Eli taitaa hehkujen ohjainyksikkö olla vaihtokunnossa sekä imusarjan läpät jumissa?

    Edit. aika kohtuu hinnalla noita ohjainyksikköjä saisi ebaysta Beru GSE108
    Uusi hehkuyksikkö paikallaan ja nyt lähtee ravistelematta käyntiin kustannuksia tuli 64e rele ja 12e toimituskulut. Vaihto onnistuu imusarjaa irroittamatta.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Minulla kanssa välillä hiukan ravistelee kylmäkäynnistyksessä. Tälläisia vikakoodeja antaa (Carly):

    0. Motor Control:
    <--------------------------->
    Engine / Motor:
    - Fault: Receive LIN-bus communication of the glow plug GSG
    - Code: 28CE00
    - Fault: Swirl flap swirl flap is offset learn mechanically defective
    - Code: 279100
    - Fault: Swirl flap actuator position, long-term drift position deviation is too high
    - Code: 279000

    Eli taitaa hehkujen ohjainyksikkö olla vaihtokunnossa sekä imusarjan läpät jumissa?

    Edit. aika kohtuu hinnalla noita ohjainyksikköjä saisi ebaysta Beru GSE108
    Last edited by Driver22; 23-10-2017, 16:39.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No kyseinen X5 oli 2.5 vuotias ja 84 ajettu kun sen hehkuvikaisena ostin, sain 3000e alennusta kun kustannusarvio merkkiliikkeessä oli 3500€. Autossa oli BMW:n premium selection takuu joka ei korvannut mitään myyjälle, hän äänesti jaloillaan ja pihassa oli vuoden ikäinen Audi. Tämä siis Saksassa...
    Olipas erikoinen takuu! Mulla on BPS korvannut ihan kaiken ja se ei ole kovin pieni summa se.

    Mutta kaipa ne hehkutkin sieltä irti saa. Ainakin mulla mitattiin puristuspaineet hehkujen reijistä n. 104 tkm ajetusta autosta. Tärkeintä on, että ei yritä vääntää hehkua pois kerralla, vaan ottaa aina välillä vähän takaisin. Esim puoli kierrosta ulos ja vartti takaisin koko ajan tunnustellen voiman määrää. Toki alumiinin ja teräksen kesken on aina kiinnileikkautumisen vaara ja sillon tulee varmasti kannesta kierteet ulos.

    Noita liuotteita kannattaa laittaa siinä vaiheessa, kun hehku "napsahtaa" irti. Silloin öljy menee kierteeseen. Periaattessa tuon alun napsauksen jälkeen lämmöllekään ei ole enää tarvetta, mutta voihan sitä laittaa moottorinlämmittimen töpselin seinään, jos sellainen on.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    No kyseinen X5 oli 2.5 vuotias ja 84 ajettu kun sen hehkuvikaisena ostin, sain 3000e alennusta kun kustannusarvio merkkiliikkeessä oli 3500€. Autossa oli BMW:n premium selection takuu joka ei korvannut mitään myyjälle, hän äänesti jaloillaan ja pihassa oli vuoden ikäinen Audi. Tämä siis Saksassa...

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Yhden N57:n katkenneen hehkun poisto maksoi Jyväskylässä koneistamolla 600€. Kantta ei siis käytetty pois. Hehku oli irtipoikki ja pinta alle kannen tason, yritettiin ensi itse hitsaamalla (kun oli vielä sentti kannen pinnan tason yläpuolella) mutteria tms. saada se pois mutta aina katkesi vaan syvemmältä...
    Oliko paljo ajettuna noi missä ovat jumineet? Vai onko kilometreillä/auton iällä mitää merkitystä siihen onko jumissa vai ei?

    Noi hehkut ei näytä kalliilta per kappale niin kannattaisko noita vaihtaa ennakkoon jos vaikka sattuu veilä irtoamaan nätisti näillä kilometreillä?

    Eikö noi hehkut porsi joka tapauksessa ennen 200tkm merkkiä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ongelmana on näissä N-sarjan koneissa että hehkut ovat pitemmät ja ohuemmat kuin vanhat ja lisäksi kiinni alumiinikannessa. Ei ne kestä samaa vääntöä kuin vanhemmat.

    Vanhemman hehkun jos pistää kiinni ruuvipenkkiin ja vääntää niin voimaa voi käyttää max 45 Nm, poikki ne menee kylmänä jossain 49-52 Nm kun kerran vanhoja testattiin.

    Uudet ei kestä edes tuon vertaa, ei ole tullut penkissä testattua millä voimalla ne katkeaa. En ainakaan yli 35 Nm vääntäis...

    Yhden N57:n katkenneen hehkun poisto maksoi Jyväskylässä koneistamolla 600€. Kantta ei siis käytetty pois. Hehku oli irtipoikki ja pinta alle kannen tason, yritettiin ensi itse hitsaamalla (kun oli vielä sentti kannen pinnan tason yläpuolella) mutteria tms. saada se pois mutta aina katkesi vaan syvemmältä...

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Olen pikku hiljaa lähestynyt hehkujen vaihtoa..... puolen vuoden aikana on tullut laitettua erinnäisiä litkuja sinne hehkujen juureen varmaankin 5 kertaa. Toiveissa olis saada ne kerta heitolla vaihdettua.
    Kuulemma kone kannattaa olla oikeasti kuuma kun homman aloittaa. Ja tarvittaessa välilläkin käydä huitasemassa uudestaan lämpimäksi.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Toivottavasti et kovin kauaa, hehkut palaa aika äkkiä jos sinne 12 V pukkaa...

    Edit: näyt jo vastanneen myöhemmin että sekunnin verran testasit.

    Kai ne germaanit suosittelee vain yksiön vaihtoa kun hehkujen irroitus on ko. koneesta (eli N57) oikeasti iso riski,
    tiedän useamman tapauksen missä hehku on saatu katkeamaan.
    Itse en kovin montaa ole vielä joutunut vaihtamaan mutta ne kaikki ovat olleet lujassa, ei voi kertaheitolla irroittaa,
    pitää nitkutella ja liotella rauhassa irti... Ja silti on saattanut tulla pätkä kannen kierrettä mukana.
    Lupaavaa... tuossahan oli maininta että keraaminen hehku ei kestä paljoa kopistelua. Mahtaakohan kestää kiertoa/kääntöä yhtähyvin kuin vanhanmallinen? Jossainhan näihin yleensä on maks avausmomentti... samoin jossain luki että ohjainboksi tunnistaa onko kyseessä uudemman vai vanhemman mallin hehku kyseessä. Ilmeisesti kummat vaan voi laittaa kunhan ei sekoita molempia sekaisin.

    Hehkut oot varmaan irroittanut aina tulikuumasta moottorista tai mitä se nyt purkamisen aikana kerkee jäähtyy...?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by takur View Post
    Ei. Testasin kaikki hehkut ensin. Kaikille kelpas 10A virta suoraan kytkettäessä.
    Toivottavasti et kovin kauaa, hehkut palaa aika äkkiä jos sinne 12 V pukkaa...

    Edit: näyt jo vastanneen myöhemmin että sekunnin verran testasit.

    Kai ne germaanit suosittelee vain yksiön vaihtoa kun hehkujen irroitus on ko. koneesta (eli N57) oikeasti iso riski,
    tiedän useamman tapauksen missä hehku on saatu katkeamaan.
    Itse en kovin montaa ole vielä joutunut vaihtamaan mutta ne kaikki ovat olleet lujassa, ei voi kertaheitolla irroittaa,
    pitää nitkutella ja liotella rauhassa irti... Ja silti on saattanut tulla pätkä kannen kierrettä mukana.
    Last edited by MajorDrake; 19-10-2017, 21:56.

    Leave a comment:

Working...
X