memebuy23buy

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • takur
    replied
    Ompa melko systeemi....
    Sen aikaa kokeilin tuota virtaa että mittari ehti näyttää lukeman. Arviolta 1s. Ja välissä oli kuitenkin n. 2m banaanijohto.
    Jossain netin syövereissä oli hehkun puhdistus operaatio. Useampi minuutti loimotettiin irrallista tulppaa. Joo en kokeillut.
    Mielessä kummittelee noiden tulppien vaihto. Tai oikeastaan niiden irroitus urakka...
    Last edited by takur; 18-10-2017, 09:55.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by takur View Post
    Ei. Testasin kaikki hehkut ensin. Kaikille kelpas 10A virta suoraan kytkettäessä.
    Jaa näyttävät näköjään imevän jotakuinkin saman verran kuin vanhemman M57:n hehkut... Kauaa ei tosin parane 12V testailla, dokkarissa lukee jännitteenä maks 10V...



    Tässä oli tästä N57:sta...



    Tässä oli vielä jotain kuinka noita hehkuja räpsitään päälle... Ihmekös jos käy akun päälle kun hehkut mollottaa jo kun kuskin pukille istutaan ja seuraavaksi kun laitetaan turvavyö ja sitten kun painetaan jarrupedaalia, käynnistetään moottori jne...

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Ei. Testasin kaikki hehkut ensin. Kaikille kelpas 10A virta suoraan kytkettäessä.

    Originally posted by fraatti View Post
    Vaihdoit ilmeisesti aluksi hehkun ja koodi ei poistunut ja sitten vielä ohjaimen perään jotta sait koodin pois?

    Muutaman hajonneen boksin oon jaksanut avata ja niissä on ollut noita poikkinaisia kinttuja ja loput onkin sitten tullut viskottua roskiin ilman tutkimista. Tekemätön paikka ja m57n kohdalla ei ainakaan kannata ottaa riskia että vaihtaa vain jommatkummat kun lopputulos saattaa olla että viallinen boksi hajottaa myös uuden hehkun. Molemmat kuitenkin vaativat imusarjan irroittamisen. N57:ssa ohjain taitaa olla hiukan huoltoystävällisemmässä paikassa mutta en tiedä kuinka helposti vaihto siellä onnistuu...

    Sakemannien puheet hehkuista alkavat sillä linjalla että aluksi ohjain vaihtoon.... ja jos ei tuu tolkkuihin niin sitten myös hehku. Tässä motissa on uudenlaiset keraamiset hehkut...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by takur View Post
    Tuli kanssa hehkuohjain vaihdettua. 6:n hehku antoi koodin. Aukasin vanhan, ei ollut yksikään lanka poikki tai irti. Eli muutakin ongelmaa noissa on.....
    Vaihdoit ilmeisesti aluksi hehkun ja koodi ei poistunut ja sitten vielä ohjaimen perään jotta sait koodin pois?

    Muutaman hajonneen boksin oon jaksanut avata ja niissä on ollut noita poikkinaisia kinttuja ja loput onkin sitten tullut viskottua roskiin ilman tutkimista. Tekemätön paikka ja m57n kohdalla ei ainakaan kannata ottaa riskia että vaihtaa vain jommatkummat kun lopputulos saattaa olla että viallinen boksi hajottaa myös uuden hehkun. Molemmat kuitenkin vaativat imusarjan irroittamisen. N57:ssa ohjain taitaa olla hiukan huoltoystävällisemmässä paikassa mutta en tiedä kuinka helposti vaihto siellä onnistuu...

    Sakemannien puheet hehkuista alkavat sillä linjalla että aluksi ohjain vaihtoon.... ja jos ei tuu tolkkuihin niin sitten myös hehku. Tässä motissa on uudenlaiset keraamiset hehkut...

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Tuli kanssa hehkuohjain vaihdettua. 6:n hehku antoi koodin. Aukasin vanhan, ei ollut yksikään lanka poikki tai irti. Eli muutakin ongelmaa noissa on.....

    Originally posted by fraatti View Post
    Näköjään hehkujen ohjausyksikkö on jotakuinkin samannäköinen sisältä kuin vanhemmassakin ja tuo näyttää hajoavan samalla tavalla kuin vanhemmassakin M57:ssa...


    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Taitaa olla sama myyjä kuin tuossa laittamassani amazonin linkissä...
    jep sori, jäi huomaamatta tuo linkki.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Jos haluaa eroon koko akselista niin sit hankkii tilalle tollaset renkaat vaikka ebaystä
    Taitaa olla sama myyjä kuin tuossa laittamassani amazonin linkissä...

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jos haluaa eroon koko akselista?
    Jos haluaa eroon koko akselista niin sit hankkii tilalle tollaset renkaat vaikka ebaystä

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Näköjään hehkujen ohjausyksikkö on jotakuinkin samannäköinen sisältä kuin vanhemmassakin ja tuo näyttää hajoavan samalla tavalla kuin vanhemmassakin M57:ssa... Tämä N57:sta




    Vanhemman ohjain M57TU:
    Last edited by fraatti; 26-10-2017, 04:26.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by takur View Post
    Mikä estää nykäsemästä akselia pois, noukkii läpät pois ja tökkää akselin takasin? En heti ainakaan huomaa mihin noita renkuloita tarvitaan
    Omasta sain tuon kylmä hyrskytyksen pois putsaamalla pelkästään nuo läpät. Alkavat ilmeisesti jumimaan ja humpaamaan. Ja samalla häipyi vikakoodi noista läpistä.
    Jos haluaa eroon koko akselista?

    Video egrrästä: https://youtu.be/HR5zfLt-N_U

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Mikä estää nykäsemästä akselia pois, noukkii läpät pois ja tökkää akselin takasin? En heti ainakaan huomaa mihin noita renkuloita tarvitaan
    Omasta sain tuon kylmä hyrskytyksen pois putsaamalla pelkästään nuo läpät. Alkavat ilmeisesti jumimaan ja humpaamaan. Ja samalla häipyi vikakoodi noista läpistä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Syynäsin myös hiukan samaa asiaa. Muutama asia nousi esille.

    -Hehkujen ohjain, ei välttämättä anna koodia vaikka on rikki.
    -imusarjan läpät karstoittuu jumiin, ohjelmallisesti EGR:n toimintaa pystyy rajoittamaan testerillä ja kierrättämättömän ilman määrää kannattaa lisätä maksimiin (+40 mg / stroke) tai +0.4(+0,7) kertoimeksi
    -egr viallinen (tämäkään ei välttämättä anna koodia)
    -suutin/suuttimia viallisena

    Tiivisteet imusarjan irroittamista varten/muita osia:
    1 X 11617801943 Seal for throttle valve
    6 X 11617807480 Sealing of the intake ducts
    1 X 11618509115 O-ring 25X3.7

    egr-pultit: 2 X 07129904998 ASA screw M6X16

    Hehkut 108€ + 17€pk: http://www.ebay.de/itm/6x-BOSCH-Gluh...AAAOSw-W5Ut8fv

    Ohjainlaite 67€ + 15€ pk: http://www.ebay.de/itm/Beru-Original...AAAOSw0hlZL-8D

    Hehkut+ohjainlaite 191€ + 17€ pk: http://www.ebay.de/itm/BERU-Steuerge...ECNxFtN2Z5DHPg


    Kuvien perusteella kastoittuminen ja sen aiheuttamat ongelmat ei tunnu mitenkään mahdottomilta...

    Kuvia muulta:












    Noihin löytyy myös satsi millä pääsee läpistä eroon mikäli tahtoo...
    Last edited by fraatti; 16-10-2017, 20:05.

    Leave a comment:


  • Raimo Miettinen
    replied
    Täällä samaa ongelmaa eli eka käynnistys kylmänä aiheuttaa katkonaista käyntiä ja ravistelua. Mulla ei ole kyllä lämpötilasidonnaista, kun on ainakin +15c asteessa tehnyt samaa. Ravistelu voimistuu, kun kytkee D:lle ja antaa ryömiä parkkiruudusta. Heti jos antaa kaasua niin ravistelu loppuu eikä ilmene enää. Ravistelu ei ole mielestäni syklistä vaan enemmänkin satunnaista.

    Vikakoodejakin yritettiin katsoa. Ekalla kerralla huollossa ilmoitus EGR:ltä. En muista tarkemmin mitä oli. Toisella kerralla ei vikakoodeja. Huolto ei halunnut lähteä tekemään mitään.

    Auto 525da 2010

    Leave a comment:


  • Puuankkuri
    replied
    Itsellä f07 tehnyt myös käynnistettäessä sellaista että käy epätasaisesti, mutta heti jos antaa vähänkin kierroksia niin alkaa käydä normaalisti. Eli heti käynnistyttyään käy ikäänkuin vajaalla.. Onko mitään ideoita? Tämä tapahtuu myös tallista käynnistettäessa vaikka lämpötila siellä on noin +16. Epätasainen käynti kestää noin 10-15 sekuntia mikäli kaasuun ei koske

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Originally posted by trx450 View Post
    Moro,

    Onko käyntiongelmat pysyneet poissa? Itellä X5 temppuilee samalla tavalla -5 ja kylmemmillä keleillä.
    Moro! Ei ongelmia. Ajettu nyt operaation jälkeen reilut 2tkm.

    Leave a comment:

Working...
X