Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525d erot 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    F11 525d erot 530d

    Jeesatkaas kun en jaksa muistaa ( ja ei kerkiä 2 tytön isänä ettiä)
    oliko 2011 525d erot 530d malliin vaan lootassa joka kestää öbaut 450mm ja 530d loota kestää tyyliin vaikka mitä suurinpiirtein 600-700nm.

    Oliko turbo ja suuttimet samat.

    Ja puhun nyt 3.0l 525d 2011 automaatista. Olisi kiva yksilö kohdalla.

    Ajattelin vaan uskaltaako tuota viedä AJTECHILLE ��
    Last edited by JarnoE36; 27-06-2017, 22:02.
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    #2
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Jeesatkaas kun en jaksa muistaa ( ja ei kerkiä 2 tytön isänä ettiä)
    oliko 2011 525d erot 530d malliin vaan lootassa joka kestää öbaut 450mm ja 530d loota kestää tyyliin vaikka mitä suurinpiirtein 600-700nm.

    Oliko turbo ja suuttimet samat.

    Ja puhun nyt 3.0l 525d 2011 automaatista. Olisi kiva yksilö kohdalla.

    Ajattelin vaan uskaltaako tuota viedä AJTECHILLE ��
    Minun mielestä juurikin tuo pikkutyttöjen laatikko on ainoana erona, itse en ole ohjelmoinut koska onhan tuo laatikko aika rajoilla paperilla jo vakiosoftallakin 525:ssa

    Eli 525 zh 8hp45
    530 zf 8hp70

    Samat tehot noista ohjelmalla tulee molemmista koneista, ainakin fb:n puolella jollain oli täydet tehot pikkulootalla ja toimi kuulemma tosi hyvin, tiedä sitten:think
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Originally posted by pexodus View Post
      Minun mielestä juurikin tuo pikkutyttöjen laatikko on ainoana erona, itse en ole ohjelmoinut koska onhan tuo laatikko aika rajoilla paperilla jo vakiosoftallakin 525:ssa

      Eli 525 zh 8hp45
      530 zf 8hp70

      Samat tehot noista ohjelmalla tulee molemmista koneista, ainakin fb:n puolella jollain oli täydet tehot pikkulootalla ja toimi kuulemma tosi hyvin, tiedä sitten:think
      Täydet tehot pikkulootalla, tarkoittaa, että alle viikko niin laatikko on rikki tai sitten siellä ei ole täysiä voimia, muita vaihtoehtoja ei ole.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #4
        Mitä tuo pikkulaatikko kestää varmuudella, tai pystyykö kukaan sanomaan? Omaan 535ix:ään kiinnostaisi myös ohjelmointi jossain vaiheessa.
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #5
          500nm rupeaa olemaan jo siinä ja tässä. Riippuu tietenkin kuinka pitkäikäisen siitä laatikosta haluaa ja paljonko kilsoja takana ja onko öljyt kuinka vanhaa puurolietettä jne...
          Ei kai tuohon yksiselitteistä vastausta olekkaan, aina sitä voi vääntää ja spekuloida.

          Ja saattoihan noissa olla eri perämurikatkin en nyt ulkoa muista ihan varmaksi sanoa.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • X800Xl
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 28
            • Tampere

            #6
            2addictsin sivuilla aikas paljon spekulointia zh 8hp45 kestävyydestä.



            Nimimerkki PhilAnthony vaihteistonsa rikkonut JB4+ launcheilla.

            Useimpien mielestä loota kestää koska on ylimitoitettu. Sama on kirjoitajien mukaan käytössä enemmän kuin 450nm vääntöä tuottavien moottorien yhteydessä.

            Tosin esim. M235i käyttänee 8hp45 R-versiota, joka on jonkun sortin kilpaversio jossa kestävyys 500nm ja tiheämmät välitykset.

            Mistä näistä tietää.

            Tämä myös itselle rakas aihe koska 535ix.
            Last edited by X800Xl; 28-06-2017, 12:49.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #7
              Diesel ja bensa on siten eri kun bensassa suurin vääntö tulee korkeammalla kierrosluvulla kuin dieselissä, jolloin tuhoisa vaikutus ei ole niin suuri vaikka vääntö numerona olisikin sama. Itse rajaan pikkulaatikossa väännöt 550Nm ja tuon tuntuu ottavan hyvin vastaan ja varsinkin kun sitä ei tarjoa alle 2000rpm vaan 2500rpm ja tuosta ylöspäin.
              Last edited by VolvoTDi; 28-06-2017, 13:11.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Laatikon kestoon vaikuttaa myös miten sitä autoa käyttää. Rauhallisella käytöllä varmaan kestää pidempään jne.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Juge407
                  Newbiemmer
                  • Jul 2015
                  • 10
                  • Finland

                  #9



                  Anteeksi huono kuva. Omassa 525DA kotterossa AJ-Techin softa. Kaiken varmaan saa polkemalla rikki. Edellinen E92 325DA kävi myös Antin käsittelyssä ja siinäkin kesti "pikkuloota" oikein hyvin, vaikka vääntökäyrä oli nykyisen auton tapaan reilusti yli suositusten.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Oho! No ei ole paljoa säästelty. Paljonko olet ajanut optimoinnin jälkeen tuolla AJ:n softalla?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      E9x 325d 3.0 on ainakin ne mitkä minä olen tehnyt isommalla 6hp28 laatikolla realoem:n mukaan.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Heksunaattori
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 60
                        • Tuusula

                        #12
                        Tuossa oman heikompilaatikkoisen lappu toiseksiviimeiseltä vedolta. Nykyiset lukemat tuosta piirunverran miedommat, koska AJ hienosääti vääntökäyrää vielä hieman loivemmaksi.

                        Ohjelmaa tehdessä hän painotti nimenomaa, että maksimivääntö saadaan tuonne 3000 rpm jälkeen, jolloin suuremman väännön vaikutus ei ole niin suuri.

                        Nyt autolla ajettu 75 tkm ja harkinnassa laatikkoöljyjen vaihto 80-90tkm kohdalla, mikäli sillä olisi vaikutusta laatikon iän pidentämiseksi.
                        Attached Files
                        F10 525dA -10
                        E90 320dA -09
                        E36 320i -95
                        E60 525dA -05

                        Comment

                        • Juge407
                          Newbiemmer
                          • Jul 2015
                          • 10
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Fabsu View Post
                          Oho! No ei ole paljoa säästelty. Paljonko olet ajanut optimoinnin jälkeen tuolla AJ:n softalla?

                          12tkm tullut ajettua softattuna.

                          Comment

                          • JarnoE36
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 253
                            • Uusimaa

                            #14
                            Nuo 525d äffäläiset alkaa kiinnostaa niitä kun on vähän paremmin alta 30ke.
                            Jarppa

                            Toyota GT86
                            (330d Sport F31 N57 2014)
                            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                            ( 530da E60 M57N2 2006)
                            ( 520da E60 2006)
                            ( 520 E39x3)
                            (E46x2)
                            (Z3)

                            Comment

                            • JarnoE36
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 253
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Juge407 View Post



                              Anteeksi huono kuva. Omassa 525DA kotterossa AJ-Techin softa. Kaiken varmaan saa polkemalla rikki. Edellinen E92 325DA kävi myös Antin käsittelyssä ja siinäkin kesti "pikkuloota" oikein hyvin, vaikka vääntökäyrä oli nykyisen auton tapaan reilusti yli suositusten.
                              Aika järkyttävät hp/Nm käyrät 525d:lle. Kaipa tuo kestää jos ottaa tosiaan ylemmillä kierroksilla vasta täydet säännöt. Mennään nyt ensin originellilla ohjelmalla ja kun tuntuu laiskalta niin Antille Seinäjoelle.

                              Vakiolla ohjelmalla turboviive on sangen pieni ja aika miellyttävä ajaa. Huomasitko tuliko Ajtechin ohjelman jälkeen turboviibettä lisää tai sellaista ominaisuutta siis kun kaasua painaa reilummin niin hetken miettii ja sittren hyökkää? Aiempi M57N2 530D 2006 oli tuollaista ohjelmoinnin jälkeen. Sellainen pehmeys katosi pintakaasulta. Jos ymmärrätte mitä yritän mahdollisimman epäselvästi kertoa. Haluaisin että pintakaasulta kaasuvaste olisi hyvä mitä nyt turbolla voi olla ja sitten 2500-3000 repivämpää voantuottoa kun nappi tiskissä kiihdytettöessä kierrokset kelaa öbaut 3000-4400rpm välillä.
                              Jarppa

                              Toyota GT86
                              (330d Sport F31 N57 2014)
                              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                              ( 530da E60 M57N2 2006)
                              ( 520da E60 2006)
                              ( 520 E39x3)
                              (E46x2)
                              (Z3)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎