Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiukkassuodattimen tukkeutuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #46
    Dpf paine-ero anturi näyttäs olevan huonona.
    Lisäksi vois olla ahtoputkistossa vuoto/ paineanturissa vikaa

    Näiden seurauksena ehkäpä dpf tukossa
    Last edited by Urpo_rotta; 22-07-2022, 16:04.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by taikuri View Post
      Lainataan tätä lankaa, kun omassa vastaavia oireita.

      Reissusta palatessa heitti drivetrain herjan eikä vetänyt ylhäältä ollenkaan. Hipsuttelin varovasti loppumatkan kotiin ja ylämäissä, kun vetoja olisi tarvittu enemmän alkoi savuttamaan aika reilusti.

      Vikakoodeja, jotka oli tallentuneet:

      29EA00 Charge air cooler, plausibility, Cooler efficiency too low
      244C00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too low/positive
      25DB00 Exhaust back pressure sensor upstream of diesel particulate filter
      245800 Particulate filter system: Particulate filter heavily clogged (exhaust-gas back-press..)
      245700 Particulate filter system: Particulate filter heavily clogged (exhaust backpressure hi)
      240400 Exhaust gas recirculation, control deviation: Air mass too low/positive control devia)
      25C400 Exhaust back pressure sensor upstream of diesel particulate filter
      245400 Particulate system: minimum differential pressure undershot
      244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative
      24CF00 Air mass measurement: Measured air is too low compared with the calculated..
      2AB400 Charging pressure sensor, plausibility: Value implausible for pressure upstream of ..
      290B00 Air system, air to EGR air mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculated..
      28ED00 Pressure sensor, plausibility in after-run: Exhaust pressure before turbocharger no..
      25D000 Charging pressure sensor, Signal: Short circuit to B+
      258300 Exhaust gas pressure sensor, diesel particulate filter, signal: Signal too high

      Nollasin vikakoodit ja ajelin jonkin verran, ja näistä vikakoodeista toistui:

      2AB400 Charging pressure sensor, plausibility: Value implausible for pressure upstream of..
      245400 Particulate filter system: minimum differential pressure undershot
      24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculate..
      25D000 Charging pressure sensor, signa: Short circuit to B+
      290B00 Air system, air to EGR air mass flow, plausibility: Measured air mass compared wit..
      244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative..

      Yritin katsoa vastapaineet, mutta ista antoi miinusmerkkisiä arvoja. Tyhjäkäynnillä Actual value: -5.0 mbar ja 2000 rpm Actual value: -6.0 mbar. Soot mass 1.34g.

      Onko ehdotuksia miten tässä pitkässä listassa kannattaisi edetä? Vaihtaako suosiolla vaan noita antureita ja katsoo mitä vaikutusta? Mitä muita potentiaalisia tarkastelun paikkoja raadilla näistä tulee mieleen? En ole vielä ehtinyt varsinaisesti sen enempää asiaa tutkimaan, kuin lukasin vikakoodit ja tsekkasin nuo vastapaineet.

      Kuten tuossa sanottiin jo edellä, niin se vastapaineanturi on rikki. Ei voi olla negatiivinen vastapaine -> kun anturi kuitenkin näyttää lukemia, niin anturi on rikki. Näitä menee jonkun verran. Uusi anturi ja katsomaan mikä se todellinen vastapaine on ettei ole dpf tukossa. Toiseksi tarkistaisin ettei ahtoputkissa ole vuotoa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • taikuri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 37
        • Oulu

        #48
        Kiitos näistä kommenteista. Lähden näillä liikkeelle ja katsotaan miltä sitten näyttää.

        Comment

        • taikuri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 37
          • Oulu

          #49
          Vielä varmistuksena. Mikä se vastapaineanturi todellisuudessa on? Dpf:n yhteydessä on 2kpl exhaust pressure sensoreita. Onkohan jompi kumpi noista vai vaaditaanko vastapaineen mittaukseen molemmat?

          Comment

          • kawis
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 187
            • Kokkola

            #50
            Originally posted by taikuri View Post
            Vielä varmistuksena. Mikä se vastapaineanturi todellisuudessa on? Dpf:n yhteydessä on 2kpl exhaust pressure sensoreita. Onkohan jompi kumpi noista vai vaaditaanko vastapaineen mittaukseen molemmat?
            Tuollaiset herjat löyty omasta kulkineesta.

            Onko tuo ensimmäinen egr vikaan liittyvä vai dpf herja sekin?
            Tarkoitus olisi auto ohjelmoida. Siinä tuo toinen vika ilmeisesti hoituu mutta mikäs tuo kolmas vika on?

            Auto siis F10 m550d.
            Attached Files
            Last edited by kawis; 27-07-2022, 18:19.
            Sähkörimpula

            Ex
            BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
            BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
            BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by kawis View Post
              Tuollaiset herjat löyty omasta kulkineesta.

              Onko tuo ensimmäinen egr vikaan liittyvä vai dpf herja sekin?
              Tarkoitus olisi auto ohjelmoida. Siinä tuo toinen vika ilmeisesti hoituu mutta mikäs tuo kolmas vika on?

              Auto siis F10 m550d.
              Veikataan, että EGR liittyy, tosin ei noista Boschin suomenkielisistä koodeista ota erkkikään selvää. Lukaise ISTA:lla ne koodit, jos ei itseltä/kaverilta löydy, niin joku foorumilainen voi auttaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2221
                • Vantaa

                #52
                Numeron mukaan exhaust back pressure sensor, eli ei liity egr. Siksi myös toinen vikakoodi. Kuten todettua, kannattaa lukea istalla niin saa tarkan kuvauksen höpöhöpö koodin sijaan.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • kawis
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 187
                  • Kokkola

                  #53
                  Originally posted by VilleP View Post
                  Numeron mukaan exhaust back pressure sensor, eli ei liity egr. Siksi myös toinen vikakoodi. Kuten todettua, kannattaa lukea istalla niin saa tarkan kuvauksen höpöhöpö koodin sijaan.
                  Juu eli nuo 2 ekaa koodia on dpf herjoja..??
                  Onko tuo kolmas sit ihan eri vika vai voisko sekin liittyä samaan..??
                  Kyllä se on "oikeat" koodinluku laitteet hommattava ku tulee sopivasti vastaan.
                  Täytyy käydä alkuun ny jossain mistä löytyy ista..
                  Sähkörimpula

                  Ex
                  BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                  BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                  BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2221
                    • Vantaa

                    #54
                    Juu DPF poltto ei toimi tällä hetkellä tuosta anturi viasta johtuen, eli kannattaa pikimmiten laittaa kuntoon että ei tukkeudu pönttö.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by kawis View Post
                      Tuollaiset herjat löyty omasta kulkineesta.

                      Onko tuo ensimmäinen egr vikaan liittyvä vai dpf herja sekin?
                      Tarkoitus olisi auto ohjelmoida. Siinä tuo toinen vika ilmeisesti hoituu mutta mikäs tuo kolmas vika on?

                      Auto siis F10 m550d.
                      Vikakoodeja voi koittaa laittaa tuonne ja katsoa mitä se kertoo.


                      Ja kuten muutkin jo sanoivat niin Ista on oikea ohjelma bemarin koodien lukemiseen.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • kawis
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 187
                        • Kokkola

                        #56
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Vikakoodeja voi koittaa laittaa tuonne ja katsoa mitä se kertoo.


                        Ja kuten muutkin jo sanoivat niin Ista on oikea ohjelma bemarin koodien lukemiseen.
                        Pitää tilata tuo anturi nyt alkuunsa ja kattoo jos ne poltot sais taas toimimaan..?

                        Onko se nyt tämä osa?
                        Differential Pressure Sensor 13-62-7-805-758
                        Sähkörimpula

                        Ex
                        BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                        BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                        BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by kawis View Post
                          Pitää tilata tuo anturi nyt alkuunsa ja kattoo jos ne poltot sais taas toimimaan..?

                          Onko se nyt tämä osa?
                          Differential Pressure Sensor 13-62-7-805-758
                          Varmistaisin nyt ensin ISTA:lla, siellä kun on tuon lisäksi vielä muistaakseni paineanturi. Kun ongelma on korjattu, niin koodit pitää nollata ja luultavasti vaatii pakkopolttoa, että lähtee polttamaan, kun koodien mukaan on jo liian paljon vastapainetta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • taikuri
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 37
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by taikuri View Post
                            Lainataan tätä lankaa, kun omassa vastaavia oireita.

                            Reissusta palatessa heitti drivetrain herjan eikä vetänyt ylhäältä ollenkaan. Hipsuttelin varovasti loppumatkan kotiin ja ylämäissä, kun vetoja olisi tarvittu enemmän alkoi savuttamaan aika reilusti.

                            Vikakoodeja, jotka oli tallentuneet:

                            29EA00 Charge air cooler, plausibility, Cooler efficiency too low
                            244C00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too low/positive
                            25DB00 Exhaust back pressure sensor upstream of diesel particulate filter
                            245800 Particulate filter system: Particulate filter heavily clogged (exhaust-gas back-press..)
                            245700 Particulate filter system: Particulate filter heavily clogged (exhaust backpressure hi)
                            240400 Exhaust gas recirculation, control deviation: Air mass too low/positive control devia)
                            25C400 Exhaust back pressure sensor upstream of diesel particulate filter
                            245400 Particulate system: minimum differential pressure undershot
                            244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative
                            24CF00 Air mass measurement: Measured air is too low compared with the calculated..
                            2AB400 Charging pressure sensor, plausibility: Value implausible for pressure upstream of ..
                            290B00 Air system, air to EGR air mass flow, plausibility: Measured air mass compared with calculated..
                            28ED00 Pressure sensor, plausibility in after-run: Exhaust pressure before turbocharger no..
                            25D000 Charging pressure sensor, Signal: Short circuit to B+
                            258300 Exhaust gas pressure sensor, diesel particulate filter, signal: Signal too high

                            Nollasin vikakoodit ja ajelin jonkin verran, ja näistä vikakoodeista toistui:

                            2AB400 Charging pressure sensor, plausibility: Value implausible for pressure upstream of..
                            245400 Particulate filter system: minimum differential pressure undershot
                            24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculate..
                            25D000 Charging pressure sensor, signa: Short circuit to B+
                            290B00 Air system, air to EGR air mass flow, plausibility: Measured air mass compared wit..
                            244D00 Charging pressure control, control deviation: Charging pressure too high/negative..

                            Yritin katsoa vastapaineet, mutta ista antoi miinusmerkkisiä arvoja. Tyhjäkäynnillä Actual value: -5.0 mbar ja 2000 rpm Actual value: -6.0 mbar. Soot mass 1.34g.

                            Onko ehdotuksia miten tässä pitkässä listassa kannattaisi edetä? Vaihtaako suosiolla vaan noita antureita ja katsoo mitä vaikutusta? Mitä muita potentiaalisia tarkastelun paikkoja raadilla näistä tulee mieleen? En ole vielä ehtinyt varsinaisesti sen enempää asiaa tutkimaan, kuin lukasin vikakoodit ja tsekkasin nuo vastapaineet.
                            Nyt vihdoinkin ehdin tätä asiaa hieman edistämään. Nyt sain vastapaineita mitattua. Tyhjäkäynnillä näyttää edelleen negatiivisia arvoja, mutta 2000 rpm 57 mbar ja 4000 rpm 148 mbar. Mistähän tuo tyhjäkäynnin mittausongelma voi johtua? Ilmeisesti vastapaineet on kuitenkin ok 2000 rpm ja 4000 rpm? Täytynee alkaa tutkitaan mahdollisia ahtovuotoja.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2717
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by taikuri View Post
                              Mistähän tuo tyhjäkäynnin mittausongelma voi johtua?
                              Vaikkapa viallisesta anturista. Onko se jo vaihdettu ja tilanne edelleen sama?
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • taikuri
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 37
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Vaikkapa viallisesta anturista. Onko se jo vaihdettu ja tilanne edelleen sama?
                                En vaihtanut anturia, koska anturille menevä letku oli irti. Nyt kun letku on takaisin kiinni, sain vastapaineet kierroksilla mitattua. On mulla tossa uusi anturikin, mutta en vielä vaihtanut kun alkoi saamaan järkeviä lukemia vanhallakin anturilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎