Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiukkassuodattimen tukkeutuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by taikuri View Post
    En vaihtanut anturia, koska anturille menevä letku oli irti. Nyt kun letku on takaisin kiinni, sain vastapaineet kierroksilla mitattua. On mulla tossa uusi anturikin, mutta en vielä vaihtanut kun alkoi saamaan järkeviä lukemia vanhallakin anturilla.
    No eihän se anna järkeviä lukemia, jos tyhjäkäynnillä näyttää negatiivisia. Edes auto sammutettuna ei pitäisi olla negatiivisia lukemia.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • taikuri
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 37
      • Oulu

      #62
      Originally posted by HTK12 View Post
      No eihän se anna järkeviä lukemia, jos tyhjäkäynnillä näyttää negatiivisia. Edes auto sammutettuna ei pitäisi olla negatiivisia lukemia.
      Olet oikeassa, ei näytä järkeviä lukemia tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla lukemat ilmeisesti ok. Vaihdan anturin ja katsotaan miltä sen jälkeen vaikuttaa.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #63
        Originally posted by taikuri View Post
        Olet oikeassa, ei näytä järkeviä lukemia tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla lukemat ilmeisesti ok. Vaihdan anturin ja katsotaan miltä sen jälkeen vaikuttaa.
        No kun anturi ei anna tyhjäkäynnillä järkeviä lukemia, niin mistä tietää niiden olevan ok kierroksilla? Lähinnä nyt sitä tässä ajantakaa, että anturin näyttämät voi olla paljonkin pielessä koko mittausalueen kun tyhjäkäynnillä ainakin ovat väärin. Eli siellä voi olla vastapainetta paljon enemmän kuin mitä anturi näyttää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • taikuri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 37
          • Oulu

          #64
          Nyt on anturi vaihdettu. Vastapaineet tyhjäkäynnillä 9 mbar, 2000 rpm 51 mbar ja 4000 rpm 138 mbar. Ilmeisesti vastapaineet ok, joten ei murehdita niistä sen enempää.
          Vaihdoin ahtopaineanturin ja ainakin muutaman päivän ajojen perusteella toimii normaalisti, ei myöskään vikakoodeja moottorinohjaimelta. Seurataan tilannetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #65
            Originally posted by taikuri View Post
            Nyt on anturi vaihdettu. Vastapaineet tyhjäkäynnillä 9 mbar, 2000 rpm 51 mbar ja 4000 rpm 138 mbar. Ilmeisesti vastapaineet ok, joten ei murehdita niistä sen enempää.
            Vaihdoin ahtopaineanturin ja ainakin muutaman päivän ajojen perusteella toimii normaalisti, ei myöskään vikakoodeja moottorinohjaimelta. Seurataan tilannetta.
            Nyt siellä näyttäisi oleva toimiva anturi paikallaan, joten ei pitäisi tulla koodejakaan siihen liittyen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #66
              Vastapaineiden mittailun lisäksi voi ISTAlla tehdä DDE:ltä kyselyn, mitä soot mass -arvo näyttää. En tosin ole selvittänyt referenssiarvoja tai reuna-arvoa jonka tulisi poltto viimeistään enabloida.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎