Täälläkin olisi kys. operaatio edessä. Onko nämä Audisonin setit nyt "parasta" hinta-laatusuhteeltaan orkkispaikoille?
Itsellä tuo köyhin paketti missä ei erillistä vahvistinta (?) eikä diskantteja peilikolmioissa. Jaksaako tuo CIC:n vahvistin soittaa noita senverran että uutiset kuuluu?
Täälläkin olisi kys. operaatio edessä. Onko nämä Audisonin setit nyt "parasta" hinta-laatusuhteeltaan orkkispaikoille?
Itsellä tuo köyhin paketti missä ei erillistä vahvistinta (?) eikä diskantteja peilikolmioissa. Jaksaako tuo CIC:n vahvistin soittaa noita senverran että uutiset kuuluu?
Juu noi on kyllä hyvät. Mankka jaksaa kyllä erkkoja soittaa nätisti, mutta järeemmät subbarit vaatii jo vahvaria. Diskanttikolmiotkin löytyy nyt valikoimasta KLIK.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Spotify? Androidissa kun menee omaan kirjastoon ja sit mutterin kuvaa asetuksiin niin kohta "Äänenvoimakkuus" on mulla Kova. Mutta eihän se tosiaan CD:n toistoon vaikuta mitenkään.
Tuosta Spotifyn asetuksesta kannattaa ottaa selvää ettei "kova" tarkoittaisi vaan mitään dynamiikan lyttäämistä tai muuta loudness-packaa.
Tuosta Spotifyn asetuksesta kannattaa ottaa selvää ettei "kova" tarkoittaisi vaan mitään dynamiikan lyttäämistä tai muuta loudness-packaa.
"Äänenvoimakkuus - säädä äänenvoimakkuutta ympäristöön sopivaksi: kova, normaali ja hiljainen."
Ja nyt vasta hokasin että aktivoituu edellisestä asetuksesta "Normalisoi äänenvoimakkuus - soita kaikki kappaleet samalla äänenvoimakkuudella".
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Hyödyttääkö pelkkä Match UP 7BMW DSP-vahvistimen vaihto, vai onko rahan tuhlausta ilman kajareiden vaihtoa? Autossa HIFI Audio optio: S676A.
Bluetoothin kautta kun soittaa niin mielestäni bluetoothin kaista ei vaan riitä, signaali on heikko ja bassot korostuu tukkoisesti. Laitoin keskikonsuliin Chromecast Audion ja kytkin AUX-porttiin, hanskalokerikkoon laitoin mokkulan (SIM&Wi-Fi) jotta Chromecast toimii. Musa soi Spotifyista mielestäni CD:n tasoisesti, paremmin kuin radiosta. Eli autosta valitaan AUX-portti, Spotifyista puhelin (ei auton bluetooth), jonka jälkeen Spotifyista löytyy Chromecast jonka kautta musaa voi (Cast) soittaa auton kajareista. Match UP 7BMW DSP vahvistimessa, näyttää olevan optinen lähtö eli Chromecastin saisi siihen myös kiinni, tosin en tiedä saako musaa sitten sitä kautta ulos, eli näkyykö vahvarin optinen lähtö iDrivessä...?
Hyödyttääkö pelkkä Match UP 7BMW DSP-vahvistimen vaihto, vai onko rahan tuhlausta ilman kajareiden vaihtoa? Autossa HIFI Audio optio: S676A.
Omassa e91 matchin vahvistin teki aika ison eron vakiokajareiden kanssa. Eritoten bassontoisto parani huomattavasti, toistaa alemmas sekä basso ei enää häviä ajomeluun.
Bluetoothin kautta kun soittaa niin mielestäni bluetoothin kaista ei vaan riitä, signaali on heikko ja bassot korostuu tukkoisesti. Laitoin keskikonsuliin Chromecast Audion ja kytkin AUX-porttiin, hanskalokerikkoon laitoin mokkulan (SIM&Wi-Fi) jotta Chromecast toimii. Musa soi Spotifyista mielestäni CD:n tasoisesti, paremmin kuin radiosta. Eli autosta valitaan AUX-portti, Spotifyista puhelin (ei auton bluetooth), jonka jälkeen Spotifyista löytyy Chromecast jonka kautta musaa voi (Cast) soittaa auton kajareista. Match UP 7BMW DSP vahvistimessa, näyttää olevan optinen lähtö eli Chromecastin saisi siihen myös kiinni, tosin en tiedä saako musaa sitten sitä kautta ulos, eli näkyykö vahvarin optinen lähtö iDrivessä...?
Tavasin ohjekirjaa ja optista porttia pystyy käyttämään rinnakkain high-sisääntulon kanssa. Vaatinee vaan oman volumesäädön jne eli high-sisääntulon kautta sitä ei pysty hallitsemaan.
F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Omassa e91 matchin vahvistin teki aika ison eron vakiokajareiden kanssa. Eritoten bassontoisto parani huomattavasti, toistaa alemmas sekä basso ei enää häviä ajomeluun.
Tavasin ohjekirjaa ja optista porttia pystyy käyttämään rinnakkain high-sisääntulon kanssa. Vaatinee vaan oman volumesäädön jne eli high-sisääntulon kautta sitä ei pysty hallitsemaan.
Okei, hyvä tietää kiitos. AUX ero Bluetoothiin tulee todennäköisesti siitä että AUX signaalia voi vahvistaa iDrivestä, melkein pitää tappiin vetää jonka takia AUX:n liitetyt laitteet soi kirkkaammin hiljaisemmalla verrattuna Bluetoothiin.
Nyt on vahvari asennettu. Ongelmia oli setupin sisäänajossa, kun Windows ei tunnistanut vahvaria, piti päivittää ajurit jonka jälkeen lähti pelittämään ja sain DSP-PC toolin connected tilaan.
Soi kyllä hyvin, paljon muhkeammin. Hyvä vinkki oli laittaa faderistä noin 75% etupainotteiseksi ääni, muuten tykittää liikaa takana. Latasin Limousine asetukset, hyvin soivat pitää kyllä SUV -setup testailla jossain vaiheessa. Kopioin Limousinesta kajareiden etäisyydet SUV -setuppiin. Lisäksi nostin parkkitutkan & puhelun prion päälle.
Kun auton käynnistää vahvari ei mene päälle niin nopeasti kuin vakio, harmillisesti vaikuttaa parkkitutkan toimintaa, eli parkkitutkasta ei niin nopeasti kuulu ääntä. Kyse on kuitenkin aika pienestä viiveestä, mutta kuitenkin.
Myöhemmin vaihdoin myös etupään kajarit ja subit penkkien alle. Subit vaihdoin eka ja mielestäni soundi oikeastaan huononi, mutta kun vaihdoin myös kajarit eteen parani. Audisonin kajareilla SUV -setup soi mielestäni parhaiten. Aika paljon vaikuttaa Match:n setup paraneeko ääni paremmilla kajareilla, vai ei. Soi kyllä hienosti nyt.
Ero alkuperäiseen on suuri, mutta pari asiaa jäi askarruttamaan:
1. Soundissa on hyvin vahva "Loudness" -efekti, josta ilmeisesti pääsee eroon kun koodaa auton mankan perustasosta hifiksi. Vaikuttaako tämä hattuhyllyn kaiuttimien toimintaan jotenkin, sillä vahvistinhan pyörittää nyt vain penkinalussubeja ja etuovien kaiuttimia? :think
2. Minkälaiset taajuussäädöt noille kaiuttimille on yleensä tyypillisiä? Etuoviin pistin ensin "high pass" -asetukseksi 125hz ja penkinalussubeille vastaavasti saman asetuksen "low pass" -säätimeen, kyseessä siis vahvistimen ns. puolivälin säätö. Bassontoistoa jää tässä asennossa vaivaamaan ehkä tietynlainen "kumina" ja onttous. Subien sointi mielestäni paranee, kun low passia laskee n. 80-90hz pintaan, mutta keskialueen sointi huononee, tai oikeastaan katoaa taas vastaavasti? :think
3. Diskantti hyökkää korviin kovempaa soitettaessa. Ilmeisesti etuovien jakosuotimet voi kokeilla laittaa -6db -asentoon pienentääkseen diskanttia, vai vaikuttaako hifiksi koodaaminen paljonkin ääntä pehmentävästi?
Kiitos, jos joku jaksaa vastailla taas kerran tyhmiin kysymyksiin
Ero alkuperäiseen on suuri, mutta pari asiaa jäi askarruttamaan:
1. Soundissa on hyvin vahva "Loudness" -efekti, josta ilmeisesti pääsee eroon kun koodaa auton mankan perustasosta hifiksi. Vaikuttaako tämä hattuhyllyn kaiuttimien toimintaan jotenkin, sillä vahvistinhan pyörittää nyt vain penkinalussubeja ja etuovien kaiuttimia? :think
2. Minkälaiset taajuussäädöt noille kaiuttimille on yleensä tyypillisiä? Etuoviin pistin ensin "high pass" -asetukseksi 125hz ja penkinalussubeille vastaavasti saman asetuksen "low pass" -säätimeen, kyseessä siis vahvistimen ns. puolivälin säätö. Bassontoistoa jää tässä asennossa vaivaamaan ehkä tietynlainen "kumina" ja onttous. Subien sointi mielestäni paranee, kun low passia laskee n. 80-90hz pintaan, mutta keskialueen sointi huononee, tai oikeastaan katoaa taas vastaavasti? :think
3. Diskantti hyökkää korviin kovempaa soitettaessa. Ilmeisesti etuovien jakosuotimet voi kokeilla laittaa -6db -asentoon pienentääkseen diskanttia, vai vaikuttaako hifiksi koodaaminen paljonkin ääntä pehmentävästi?
Kiitos, jos joku jaksaa vastailla taas kerran tyhmiin kysymyksiin
Älä tee mitään muita muutoksia ennenkuin koodaus on kunnossa. Menee vaan ojasta allikkoon ja saat tehdä kaiken taas uudelleen.
Nyt soi täälläkin. Vaihdoin ensiksi tuon Match UP 7BMW vahvistimen ja eroa alkuperäiseen 676 systeemiin oli huomattavasti. Vähän aikaa mentiin sillä mutta pakkohan ne Audisonin kaiuttimet oli eteen vaihtaa. Eli oviin, keskelle ja penkkien alle. Ei voi moittia. Soi puhtaasti ja bassoa tulee todella jämäkästi. Asennus kesti kaiuttimien osalta kaverin kanssa rauhallisesti touhuten vähän yli neljä tuntia. Ovipahveja en koskaan ollut ennen purkanut mutta Audiokitin blogin ohjeilla onnistui hyvin.
Eilen vaihdoin itselle audisonin erkkasarjan oviin ja stp matolla eristelin pahvin ja oven. Ero on kyllä valtava Nuo vakio elementit on kyllä onnettoman näköiset. Mullahan autossa hifi paketti. Himottamaan rupesi jo penkinaluset ja kojelaudan kajareiden vaihto
Tarkoitus olisi päivittää F11:n S676A tuohon Match UP 7BMW + audinsonin kaiutinsettiin. Onko tarve koodata varustelistaan S688A? Eli onko tuosta hyötyä tai haittaa?
Täälläkin olisi kys. operaatio edessä. Onko nämä Audisonin setit nyt "parasta" hinta-laatusuhteeltaan orkkispaikoille?
Itsellä tuo köyhin paketti missä ei erillistä vahvistinta (?) eikä diskantteja peilikolmioissa. Jaksaako tuo CIC:n vahvistin soittaa noita senverran että uutiset kuuluu?
Itse kans meinasin hommata ko. erkkasarjat F10 etuoviin ja hattuhyllylle. Kuinkas nuo Audisonin subbarit sitten (APBMW S8-2/4) toimii perusradiolla? Ei viitsisi alkaa erillistä vahvaria asentelemaan. Itsellä siis ns. karvalakkihifit ja soittimena se karvalakeista karvalakein pikkunäytöllinen. En hae maksimiäänenpaineita vaan luonnollista sointia musiikkiin, nuo perussubbarit alkaa helposti "puurouttamaan" bassoa vaikkei edes kuunteilisi lujaa.
Comment