Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1x hifien päivitys paremmilla vakiokomponenteilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wikke
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 80
    • Fsdfg

    #46
    Tulipas asennettua nuo Audisonin APBMW erillissarjat eteen ja taakse, ja penkin alle APBMW 4 ohm subbarit. Asennus oli helppo, lukuunottamatta noita subbareita; itselläni oli alkuperäiset hieman erilaiset mitä netissä on nähnyt esimerkkejä. Audisonin subbarin kanssa suojaritilä ei mahtunut kiinni, joten siitä piti yhdeltä sivulta hieman dremelöidä takapuolelta muovia pois kynnyskotelon puoleiselta "tasaiselta" sivulta jotta ritilä mahtuu paikoilleen korkeamman subbarin päälle.

    Itselläni kun on tuo perusaudio, ja hattuhyllyllä ei ole ollut diskantteja, niin siellähän ei ollut sitten muuta kuin tyhjät reiät. Noihin piti laittaa tilaukseen ruuvit (07119905746, 4 kpl) ja vastakappeet hattuhyllylle (07129904150, 4 kpl).

    Virallisesti penkkien kiinnitysruuvit pitäisi uusia kun ne käyttää kerran irti, ovat jotain Powerlock-ruuveja. Niihin voi halutessaan tilata vielä uudet (07149156953, 8 kpl). Kiristysmomentti 43 Nm.

    Nyt voi jo sanoa, että päivitys oli erittäin onnistunut. Basso on aavistuksen tukevampi ja "täyteläisempi" jopa tuon perusaudion perässä. Suurin parannus tuli ehdottomasti noiden erillissarjojen diskanteista, äänimaailma on paljon selkeämpi ja kirkkaampi. Enää ei tarvitse pelata suuremmin diskanttisäätöjen kanssa, jotta saa myös korkeita kuulumaan mukavammin. Ja kun diskantit on nyt peilikolmioissa, suuntautuu ne paremmin kuuntelijaa kohden. Suosittelen siis lämpimästi päivitystä vaikkei erillistä vahvistinta laitakaan!

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6775
      • PK-seutu

      #47
      Originally posted by Wikke View Post
      Tulipas asennettua nuo Audisonin APBMW erillissarjat eteen ja taakse, ja penkin alle APBMW 4 ohm subbarit. Asennus oli helppo, lukuunottamatta noita subbareita; itselläni oli alkuperäiset hieman erilaiset mitä netissä on nähnyt esimerkkejä. Audisonin subbarin kanssa suojaritilä ei mahtunut kiinni, joten siitä piti yhdeltä sivulta hieman dremelöidä takapuolelta muovia pois kynnyskotelon puoleiselta "tasaiselta" sivulta jotta ritilä mahtuu paikoilleen korkeamman subbarin päälle.

      Itselläni kun on tuo perusaudio, ja hattuhyllyllä ei ole ollut diskantteja, niin siellähän ei ollut sitten muuta kuin tyhjät reiät. Noihin piti laittaa tilaukseen ruuvit (07119905746, 4 kpl) ja vastakappeet hattuhyllylle (07129904150, 4 kpl).

      Virallisesti penkkien kiinnitysruuvit pitäisi uusia kun ne käyttää kerran irti, ovat jotain Powerlock-ruuveja. Niihin voi halutessaan tilata vielä uudet (07149156953, 8 kpl). Kiristysmomentti 43 Nm.

      Nyt voi jo sanoa, että päivitys oli erittäin onnistunut. Basso on aavistuksen tukevampi ja "täyteläisempi" jopa tuon perusaudion perässä. Suurin parannus tuli ehdottomasti noiden erillissarjojen diskanteista, äänimaailma on paljon selkeämpi ja kirkkaampi. Enää ei tarvitse pelata suuremmin diskanttisäätöjen kanssa, jotta saa myös korkeita kuulumaan mukavammin. Ja kun diskantit on nyt peilikolmioissa, suuntautuu ne paremmin kuuntelijaa kohden. Suosittelen siis lämpimästi päivitystä vaikkei erillistä vahvistinta laitakaan!
      Paljonko oli kokonaiskustannukset?
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • Wikke
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 80
        • Fsdfg

        #48
        Originally posted by pyroz View Post
        Paljonko oli kokonaiskustannukset?
        Aikalailla pyöreät 700e kilkkeineen.

        Comment

        • Wikke
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 80
          • Fsdfg

          #49
          Ja pitää vielä lisätä, että tämän tasoinen perusaudio pitäisi kyllä olla tämän hintaisessa autossa vakiona. Esim. W212 Mersussa on huomattavasti parempi perusäänentoisto.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #50
            Mulla se 677 logic7, tekis mieli bassoa ottaa lisää muttri järkevää rahan vastetta saa kuulema edes elementtejä vaihtamalla..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              #51
              Originally posted by Ceeray View Post
              Mulla se 677 logic7, tekis mieli bassoa ottaa lisää muttri järkevää rahan vastetta saa kuulema edes elementtejä vaihtamalla..
              Meinaat näitä? Mulla HK ja miettinyt hiukan samaa..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                #52
                Joo just noita. Kyselin jo noista ja suora vastaus oli ettukevoituu ääni muttei paljoa. Pitäs lisäeristys myös tehdä koteloille.

                Ei maksa vaivaa.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  #53
                  Ei noilla tosiaan kuuhun mennä, mutta herkkyyttä enempi ja jengi pääosin ollut tyytyväisiä parannukseen suht pienellä vaivalla/rahalla. Ajan kanssa toisto vielä parenee kun ripustukset löystyy. Bassopönttöjen lisävaimennus matolla helppo juttu kun hommaan ryhtyy (KUVA1 ja KUVA2). Eräskin kertoi, että tuntui rengasmelukin hieman vaimentuneen. Toisekseen vanhat bassot viedään käsistä jos satasella laittaa myyntiin. Hyvä budjettipäivitys perusaudioon kun niissä myös 4ohm, mutta surkeat 6.5" elementit.

                  EDIT: Paremmilla bassoilla toki aivan eri reservit jopa 200Wrms tehonkesto ja eri soundisia, mikäli jälkeenpäin vahvaria vaihtaa esim. UP7. Tarttee vaan olla 677/688 hifeissä 4ohm ja varteenotettavimmat vaihtoehdot on Audison, Focal ja Rockford Fosgate.

                  Subbarin toki saa laitettua ryöstämällä signaalit joko bassoilta tai suoraan vahvarin johtosarjasta. Vaatii laadukkaan aktiivisen linjamuuntimen joka kestää tehoa. Ainakin Helix AAC.3 on todettu toimivaksi. Toinen bassonlähde eri paikassa vaan vetää herkästi soundin puuroksi, eli ainakin portaaton vaiheenkääntö vahvarissa suositeltavaa jos hyvän haluaa.
                  Last edited by Kimmo-R; 29-08-2019, 21:52.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1277
                    • Kajjjaani

                    #54
                    Itsellä Audiokitin perusaudion päivityspaketti nelonen plus Audisonin X4M koaksiaalit hattuhyllyllä ja K4M keskikaiutin kojelaudalla. Lisäksi ovet, penkinalussubbarikotelot ja hattuhylly on vaimennettu, sekä 676 koodattuna varustelistaan.

                    Äänenlaatu on täysin toiselta planeetalta ja nyt jopa radio Novan musiikki kuulostaa helvetin hyvältä Ei huvita enää kuunnella musiikkia kotona sisällä kun autossa se kuulostaa niin paljon paremmalta, suosittelen.

                    Niin ja lisätään vielä että Audiokitin asiakaspalvelu on erinomaista, sähköpostikyselyihin ei virka-aikaan tarvitse pitkään odotella vastausta kun Kimmolta jo kilahtaa vastaus postilaatikkoon
                    Last edited by alpine3; 01-09-2019, 00:43.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • >Jon1<
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1054
                      • Kuopio

                      #55
                      itse viimeisimpänä päivittänyt tuon match up7. Etupäähän vaihdetut elementit pääsi vasta tuon vahvistimen myötä oikeuksiinsa. Ei tuossa vakio hifi vahvarissa vaan potku riitä. Seuraavaksi jos tekisi kotelon edellisestä autosta jääneelle 12" kun toinen vahvistin on nyt helppo laitella tuon up7 perään
                      ex:F11 535xd M-Sport
                      ex:e61 530D M-Sport
                      ex:e38 740i mafia
                      ex:e36 328
                      ex:e36 320
                      ex:e30 320->325

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #56
                        Mites tuo sen subipöntön vaimennus, mitä siinä käytännössä duunataan? Se muovipönttö vuorataan vai..?

                        Tässä jos auton pidän ni vois ne subit päivitellä ihan hupimielessä. Logic7/tophifi mulla..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1277
                          • Kajjjaani

                          #57
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Mites tuo sen subipöntön vaimennus, mitä siinä käytännössä duunataan? Se muovipönttö vuorataan vai..?

                          Tässä jos auton pidän ni vois ne subit päivitellä ihan hupimielessä. Logic7/tophifi mulla..
                          Tuossa muutama viesti ylöspäin Kimmo-R:n viestissä on hyvät kuvat, eli vuorataan ulkopuolelta. Itse laitoin Dynamatin Xtreme -vaimennusmattoa.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • >Jon1<
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1054
                            • Kuopio

                            #58
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Mites tuo sen subipöntön vaimennus, mitä siinä käytännössä duunataan? Se muovipönttö vuorataan vai..?

                            Tässä jos auton pidän ni vois ne subit päivitellä ihan hupimielessä. Logic7/tophifi mulla..
                            Mulla löytyy myös showroomista kuvia omasta toteutuksesta
                            ex:F11 535xd M-Sport
                            ex:e61 530D M-Sport
                            ex:e38 740i mafia
                            ex:e36 328
                            ex:e36 320
                            ex:e30 320->325

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎