Announcement

Collapse
No announcement yet.

f11 dpf ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 400
    • pohjois-savo

    f11 dpf ongelma

    nyt se sitten auto herjaa jatkuvaan tota drivetrain eli voimansiirtoa.

    istalla vikakoodit luettu ja ilmoittaa dpf:n olevan vaihto kunnossa.

    kuuluuko toi ees voimansiirtoon? onko mahdollisesti kuitenkin jossain muualla vika?

    sit jos mennään tohon hiukkassuodattimeen nii sille nyt pitäs joka tapauksessa jotain tehdä. tyhjentämään en ehkä ensmäisenä lähtis kun ei tiedä katsastusmiehistä mitä sanoovat kun savu arvo pomppaa. onko porukka pessy ite dpf:ää? voiko pestä ihan esim. liuotin pesuaineella kun purkaa pöntön irti? solmasteria löytys hyllystä.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by jiivee530d View Post
    nyt se sitten auto herjaa jatkuvaan tota drivetrain eli voimansiirtoa.

    istalla vikakoodit luettu ja ilmoittaa dpf:n olevan vaihto kunnossa.

    kuuluuko toi ees voimansiirtoon? onko mahdollisesti kuitenkin jossain muualla vika?

    sit jos mennään tohon hiukkassuodattimeen nii sille nyt pitäs joka tapauksessa jotain tehdä. tyhjentämään en ehkä ensmäisenä lähtis kun ei tiedä katsastusmiehistä mitä sanoovat kun savu arvo pomppaa. onko porukka pessy ite dpf:ää? voiko pestä ihan esim. liuotin pesuaineella kun purkaa pöntön irti? solmasteria löytys hyllystä.

    Drivetrain on voimalinja. Ei voimansiirto.
    Siihen kuuluu moottori, laatikko, voimansiirto jnejne. Ja sillä ilmoituksella nuo moottorin ongelmat yleensä idriveen läsähtää.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      #3
      Originally posted by jiivee530d View Post
      nyt se sitten auto herjaa jatkuvaan tota drivetrain eli voimansiirtoa.

      istalla vikakoodit luettu ja ilmoittaa dpf:n olevan vaihto kunnossa.

      kuuluuko toi ees voimansiirtoon? onko mahdollisesti kuitenkin jossain muualla vika?

      sit jos mennään tohon hiukkassuodattimeen nii sille nyt pitäs joka tapauksessa jotain tehdä. tyhjentämään en ehkä ensmäisenä lähtis kun ei tiedä katsastusmiehistä mitä sanoovat kun savu arvo pomppaa. onko porukka pessy ite dpf:ää? voiko pestä ihan esim. liuotin pesuaineella kun purkaa pöntön irti? solmasteria löytys hyllystä.

      Sama Ilmo itselläkin N57 tuli ja bg:n dpf pesullä läks pois, oli vaan grammat pöntössä täynnä.
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • jiivee530d
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 400
        • pohjois-savo

        #4
        Originally posted by pexodus View Post
        Sama Ilmo itselläkin N57 tuli ja bg:n dpf pesullä läks pois, oli vaan grammat pöntössä täynnä.
        juu tämä se sit varmaan on mullakin. milläs aineella sitä pönttöö kannattas lähtee pesemään?

        Comment

        • jiivee530d
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 400
          • pohjois-savo

          #5
          sain nollattua ton valon että nyt vaan odotellaan pysyykö poissa vai syttyykö uudestaan.

          pakko polttoa ei ruennu tekemään eli taitaa melko täynnä olla dpf.
          onko noi forte dpf aineet ihan huuhaata?

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            #6
            Saakos muuten dpf:stä sitä tuhkaa edes pois pesemällä? Noki kylläkin lähtee jos on ollut termarit paskana ja pönttö tukossa.

            Kerran meinaan pesin yhen ja ei sieltä juuri mitään tullut.

            Tuokin ilmotus voi olla sekin että kilsoja alkaa olla 200t ja auton mielestä ois syytä käydä merkkiliikkeessä ottamassa löysät pois omistajalta. Joten homma hoituu pois yksinkertaisesti istalla kuittaamalla dpf vaihdetuks.

            Kannattaa kahtoa että paljonko on soot mass ja vastapaineet. Mulla ei esim 530d maantiellä tasakaasulla yli 50mbar mene ja tyhjäkäynti tais olla vähä alta 10mbar

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by jiivee530d View Post
              sain nollattua ton valon että nyt vaan odotellaan pysyykö poissa vai syttyykö uudestaan.

              pakko polttoa ei ruennu tekemään eli taitaa melko täynnä olla dpf.
              onko noi forte dpf aineet ihan huuhaata?
              Jos en nyt väärin muista, niin eikös tässä ollut myös vikakoodina DPF laskennallinen ikä täynnä? Ilmoita autolle suodatin vaihdetuksi ISTA:lla.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jiivee530d
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 400
                • pohjois-savo

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos en nyt väärin muista, niin eikös tässä ollut myös vikakoodina DPF laskennallinen ikä täynnä? Ilmoita autolle suodatin vaihdetuksi ISTA:lla.
                niin tais olla. voiko siitä johtua että ei anna tehdä pakko polttoa?
                muistatko näin lonkalta mistä se sieltä istasta tehdään?
                Last edited by jiivee530d; 14-09-2017, 05:53.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Polton saa päälle jos olosuhteet on kunnossa, eli ei vikakoodeja, lämmöt tarpeeksi isot (jäähdytysneste ja ennen dpf:ää),

                  ts. pyydetään pakkopolttoa ja sen jälkeen hakataan muutaman sekunnin välein dde:n alta vikakoodien poistoa niin poltto lähee yleensä päälle 20 km ajon jälkeen... Jos vikakoodeja ei kokoajan nollaa ne estää polton käynnistymisen...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jiivee530d
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 400
                    • pohjois-savo

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Polton saa päälle jos olosuhteet on kunnossa, eli ei vikakoodeja, lämmöt tarpeeksi isot (jäähdytysneste ja ennen dpf:ää),

                    ts. pyydetään pakkopolttoa ja sen jälkeen hakataan muutaman sekunnin välein dde:n alta vikakoodien poistoa niin poltto lähee yleensä päälle 20 km ajon jälkeen... Jos vikakoodeja ei kokoajan nollaa ne estää polton käynnistymisen...
                    nesteiden lämmöt näytti olevan siellä 89-90 kun tänään katoin
                    täytyypäs tollee kokeilla.

                    Comment

                    • Jiu-jitsu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 35
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jos en nyt väärin muista, niin eikös tässä ollut myös vikakoodina DPF laskennallinen ikä täynnä? Ilmoita autolle suodatin vaihdetuksi ISTA:lla.
                      Paljon tämä laskennallinen ikä n. suurin piirtein on? =Milloin pitää varailla aikaa softaukseen ja dpf-poistoon?
                      F11 535xd my13

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Jiu-jitsu View Post
                        Paljon tämä laskennallinen ikä n. suurin piirtein on? =Milloin pitää varailla aikaa softaukseen ja dpf-poistoon?
                        250 tkm, mutta rupeaa huutelemaan siitä jo vajaa 200 tkm kohdalla.

                        Tuo on ihan älytön juttu, ei sitä oikeasti tarvi vaihtaa,
                        kuitata vain vaihdetuksi ja ajaa toisen mokoman lisää
                        jos auto on kunnossa ja poltot toimii...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          niin tais olla. voiko siitä johtua että ei anna tehdä pakko polttoa?
                          muistatko näin lonkalta mistä se sieltä istasta tehdään?
                          En nyt ihan ulkoa osaa sanoa, käytä sitä search:iä ISTA:ssa sillä löytyy näppärästi. Hakuun vaikka DPF.

                          Originally posted by Jiu-jitsu View Post
                          Paljon tämä laskennallinen ikä n. suurin piirtein on? =Milloin pitää varailla aikaa softaukseen ja dpf-poistoon?
                          Kuten tuossa edellä jo sanoin, niin kun tuo koodi tulee tuosta laskennallisesta iästä, ilmoitetaan suodatin vaihdetuksi testerillä ja matka jatkuu kohti auringonlaskua. Vaati toki sen, että termarit ym. on kunnossa kuten Major tuossa jo edellä sanoi. Aivan turha alkaa suunnittelemaan tuon takia sen poistamista.
                          Last edited by HTK12; 15-09-2017, 01:28.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            #14
                            Olikohan service function->power train->digital diesel electronics-> diesel particulate filter ja sieltä löytyy pakkopoltto ja vaihto

                            Comment

                            • jiivee530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 400
                              • pohjois-savo

                              #15
                              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                              Olikohan service function->power train->digital diesel electronics-> diesel particulate filter ja sieltä löytyy pakkopoltto ja vaihto
                              kiitoksia.. kattelen sieltä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎