Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 varoittaa liiasta öljystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    F10 varoittaa liiasta öljystä

    F10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
  • radiaani
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 130
    • Etelä-Suomi

    #2
    Originally posted by Reiska56 View Post
    F10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
    Jos öljy ei ole ilmeisellä tavalla pilalla (ts. "vedet ja öljyt sekaisin") niin syynä on mahdollisesti öljyn sekaan joutuva polttoaine. Vähäisessä määrin se on normaalia mutta jos auto valittaa liiasta öljystä, niin määrä ei ehkä ole enää vähäinen. Paljonko öljyillä on ajettu ja onko pinta aiemmin noussut yhtään?

    Olikos näissä tyyppivikaa, että korkeapainepumppu alkaa vuotaa dieseliä öljyn joukkoon?
    Ajossa: F10 520d SE (2012)

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Onko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?

      Kaikki pemarit näyttää tota joskus...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Reiska56
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 185
        • Kerava

        #4
        Originally posted by touring39 View Post
        Onko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?

        Kaikki pemarit näyttää tota joskus...
        I_driven mittari näyttää, ei muita varoituksia, öljyt vaihdettu n. 2000km sitten, eli reilu kuukausi sitten, silloin näyttö min. ja max. puolessa välissä, auto ollut nyt kolme vuotta ja eka kertaa tällainen herja, autolla paljon lyhyttä ajoa, joskin sitä on ollut alusta saakka eikä ole aiemmin oireillut.

        Comment

        • Makro86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 146
          • Eurajoki

          #5
          Originally posted by touring39 View Post
          Onko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?

          Kaikki pemarit näyttää tota joskus...
          Sanoisin kans että normaalia on. Itelläkin joskus kun sattumalta poikkesin i drive valikossa kattomassa tuota ja näytti että liikaa olisi ollut. Olisko kone ollu vielä kylmänä tai jotain. Joskus myöhemmin on näyttänyt ihan normaalia lukemaa
          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Reiska56 View Post
            F10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
            Jos haluaa varmuuden niin eikös se öljyn määrä kannata mittatikusta tarkistaa . Vai onko niin että ei ole enää mittatikkua ollenkaan 525d:ssä :think. Omasta autosta sellainen onneksi vielä löytyy.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • jannes
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 124
              • Koria

              #7
              Eiköhän se siellä koneen perällä ole, kun kyseessä N47.

              Comment

              • Reiska56
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 185
                • Kerava

                #8
                Originally posted by jannes View Post
                Eiköhän se siellä koneen perällä ole, kun kyseessä N47.
                Totta tosiaan. Öljytikku löytyy N47 koneesta, oli vaan musta litteä pää, joten en osannut yhdistää sitä öljytikuksi. Öljyä tosiaan runsaasti liikaa. Kysymys kuuluu, mikä moisen voi aiheuttaa, eli miten polttoainetta voi mennä öljyn sekaan muualta, kuin männän renkaiden läpi. Moottorin käyntiääni kuitenkin normaali, eikä tehotkaan tunnu heikenneen. Kilometrejä autolla vasta 73000km.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2673
                  • Tampere

                  #9
                  Itselleni tulee kaksi asiaa mieleen aiheeseen liittyen:

                  Ajatko paljon lyhyttä matkaa? Tällöin hiukkassuodatin on todennäköisesti enemmän tukkoinen ja moottorinohjain yrittää tehdä polttoja tiheään, jolloin polttoainetta siirtyy moottoriöljyn joukkoon tavallista enemmän? Tähän auttaisi pidemmät ajomatkat ainakin välillä, sekä ensiapuna dpf:n puhdistus/vaihto/poisto.

                  Polttoainepumpun akselitiiviste saattaa vuotaa ja näin päästää polttoainetta väärään paikkaan. Tämä vaatisi tiivisteen uusimisen.

                  Mikäli on polttoainetta moottoriöljyn joukossa paljonkin, niin öljynvaihto voisi olla ajankohtainen.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Reiska56 View Post
                    Totta tosiaan. Öljytikku löytyy N47 koneesta, oli vaan musta litteä pää, joten en osannut yhdistää sitä öljytikuksi. Öljyä tosiaan runsaasti liikaa. Kysymys kuuluu, mikä moisen voi aiheuttaa, eli miten polttoainetta voi mennä öljyn sekaan muualta, kuin männän renkaiden läpi. Moottorin käyntiääni kuitenkin normaali, eikä tehotkaan tunnu heikenneen. Kilometrejä autolla vasta 73000km.
                    Haiseeko öljy selvästi polttoaineelle? Ja eihän öljy ole vaahtoista? Jos sinne on menny jäähdytinnestettä niin menee aika äkkiä vaahtoiseksi. Mutta kuten jo tuossa mainittiin niin öljyn vaihto olisi ensimmäinen juttu jos meinaa autolla ajella. Aika äkkiä alkaa kulumista tapahtumaan jos polttoainetta tai nestettä öljyn seassa.
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • Reiska56
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 185
                      • Kerava

                      #11
                      Kävin paikallisessa bemarihuollossa ja käski imeä pois ylimääräiset öljyt ja seurata öljymäärää. Imin öljytikun putkesta noin litran öljyä pois, jäi vielä lähelle max. Öljy ei haissut poikkeavalle ja jäähdytysneste oli normaalitasolla. 20km:n testiajon jälkeen varoitus poistui, eli aika pitkä viive. Öljyä oli laitettu vaihdossa 8 litraa, huolto sanoi, että 7 litraa riittää, eli suuri todennäköisyys, että öljyä oli vaihdossa vain laitettu liikaa. Toivotaan, että selviää näin vähällä.

                      Comment

                      • juha77
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 749
                        • Vaasa

                        #12
                        No on kyllä reippaasti täytetty vaihdon yhteydessä..., ilmeisesti kuitenkin vielä N57 kone kyseeessä, eikä N47 kuten aiemmin mainittu.
                        Last edited by juha77; 29-05-2018, 19:50.
                        e90 330ia
                        E36 328i touring
                        Ex:
                        e46 330i touring facelift
                        e46 318ci facelift
                        e36 320i cab M-Sport
                        e36 325i coupe
                        e30 318i

                        Comment

                        • jannes
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 124
                          • Koria

                          #13
                          Jep niinhän tuo on N57 kun on 525d, aivopieru.

                          Vähän jännä että vasta 2000 km jälkeen alkaisi herjaamaan, mutta pidetään peukkuja että homma selvisi ja jää tuohon.

                          Comment

                          • juha77
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 749
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by jannes View Post
                            Jep niinhän tuo on N57 kun on 525d, aivopieru
                            Tais vaihtua 2011 aikana N47S:ksi tuo 525d, että lähellä oltiin kuitenkin
                            e90 330ia
                            E36 328i touring
                            Ex:
                            e46 330i touring facelift
                            e46 318ci facelift
                            e36 320i cab M-Sport
                            e36 325i coupe
                            e30 318i

                            Comment

                            • jannes
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 124
                              • Koria

                              #15
                              No joo, pitäisi olla tarkkana

                              Tuli itse asiassa mieleen että jos herja ilmestyi vasta kun manuaalisesti tarkistit öljymäärän vaihdon jälkeen niin ei varmaan syytä huoleen, autohan tuskin käskemättä itse öljymäärää mittaa tarkasti.
                              Last edited by jannes; 29-05-2018, 20:07.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎