F10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
F10 varoittaa liiasta öljystä
Collapse
X
-
Jos öljy ei ole ilmeisellä tavalla pilalla (ts. "vedet ja öljyt sekaisin") niin syynä on mahdollisesti öljyn sekaan joutuva polttoaine. Vähäisessä määrin se on normaalia mutta jos auto valittaa liiasta öljystä, niin määrä ei ehkä ole enää vähäinen. Paljonko öljyillä on ajettu ja onko pinta aiemmin noussut yhtään?Originally posted by Reiska56 View PostF10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
Olikos näissä tyyppivikaa, että korkeapainepumppu alkaa vuotaa dieseliä öljyn joukkoon?Ajossa: F10 520d SE (2012)
-
Onko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?
Kaikki pemarit näyttää tota joskus...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
I_driven mittari näyttää, ei muita varoituksia, öljyt vaihdettu n. 2000km sitten, eli reilu kuukausi sitten, silloin näyttö min. ja max. puolessa välissä, auto ollut nyt kolme vuotta ja eka kertaa tällainen herja, autolla paljon lyhyttä ajoa, joskin sitä on ollut alusta saakka eikä ole aiemmin oireillut.Originally posted by touring39 View PostOnko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?
Kaikki pemarit näyttää tota joskus...
Comment
-
Sanoisin kans että normaalia on. Itelläkin joskus kun sattumalta poikkesin i drive valikossa kattomassa tuota ja näytti että liikaa olisi ollut. Olisko kone ollu vielä kylmänä tai jotain. Joskus myöhemmin on näyttänyt ihan normaalia lukemaaOriginally posted by touring39 View PostOnko oikeasti joku herja taulussa vai näyttääkö se i-driven mittari ”liikaa öljyä”?
Kaikki pemarit näyttää tota joskus...
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
Jos haluaa varmuuden niin eikös se öljyn määrä kannata mittatikusta tarkistaaOriginally posted by Reiska56 View PostF10 525d 2010 tarkistin ajossa öljymäärän ja varoitus päällä, öljymäärä yli maksimin. Ajoin n. 250 km eikä oireita. Maanantaina pitäisi ajaa takaisin Keravalle. Onko syytä huoleen?
. Vai onko niin että ei ole enää mittatikkua ollenkaan 525d:ssä :think. Omasta autosta sellainen onneksi vielä löytyy.
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Totta tosiaan. Öljytikku löytyy N47 koneesta, oli vaan musta litteä pää, joten en osannut yhdistää sitä öljytikuksi. Öljyä tosiaan runsaasti liikaa. Kysymys kuuluu, mikä moisen voi aiheuttaa, eli miten polttoainetta voi mennä öljyn sekaan muualta, kuin männän renkaiden läpi. Moottorin käyntiääni kuitenkin normaali, eikä tehotkaan tunnu heikenneen. Kilometrejä autolla vasta 73000km.Originally posted by jannes View PostEiköhän se siellä koneen perällä ole, kun kyseessä N47.
Comment
-
Itselleni tulee kaksi asiaa mieleen aiheeseen liittyen:
Ajatko paljon lyhyttä matkaa? Tällöin hiukkassuodatin on todennäköisesti enemmän tukkoinen ja moottorinohjain yrittää tehdä polttoja tiheään, jolloin polttoainetta siirtyy moottoriöljyn joukkoon tavallista enemmän? Tähän auttaisi pidemmät ajomatkat ainakin välillä, sekä ensiapuna dpf:n puhdistus/vaihto/poisto.
Polttoainepumpun akselitiiviste saattaa vuotaa ja näin päästää polttoainetta väärään paikkaan. Tämä vaatisi tiivisteen uusimisen.
Mikäli on polttoainetta moottoriöljyn joukossa paljonkin, niin öljynvaihto voisi olla ajankohtainen.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Haiseeko öljy selvästi polttoaineelle? Ja eihän öljy ole vaahtoista? Jos sinne on menny jäähdytinnestettä niin menee aika äkkiä vaahtoiseksi. Mutta kuten jo tuossa mainittiin niin öljyn vaihto olisi ensimmäinen juttu jos meinaa autolla ajella. Aika äkkiä alkaa kulumista tapahtumaan jos polttoainetta tai nestettä öljyn seassa.Originally posted by Reiska56 View PostTotta tosiaan. Öljytikku löytyy N47 koneesta, oli vaan musta litteä pää, joten en osannut yhdistää sitä öljytikuksi. Öljyä tosiaan runsaasti liikaa. Kysymys kuuluu, mikä moisen voi aiheuttaa, eli miten polttoainetta voi mennä öljyn sekaan muualta, kuin männän renkaiden läpi. Moottorin käyntiääni kuitenkin normaali, eikä tehotkaan tunnu heikenneen. Kilometrejä autolla vasta 73000km.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Kävin paikallisessa bemarihuollossa ja käski imeä pois ylimääräiset öljyt ja seurata öljymäärää. Imin öljytikun putkesta noin litran öljyä pois, jäi vielä lähelle max. Öljy ei haissut poikkeavalle ja jäähdytysneste oli normaalitasolla. 20km:n testiajon jälkeen varoitus poistui, eli aika pitkä viive. Öljyä oli laitettu vaihdossa 8 litraa, huolto sanoi, että 7 litraa riittää, eli suuri todennäköisyys, että öljyä oli vaihdossa vain laitettu liikaa. Toivotaan, että selviää näin vähällä.
Comment
-
No on kyllä reippaasti täytetty vaihdon yhteydessä..., ilmeisesti kuitenkin vielä N57 kone kyseeessä, eikä N47 kuten aiemmin mainittu.Last edited by juha77; 29-05-2018, 19:50.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Comment