Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 akku tyhjä eikä lataudu ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 40
    • Switzerland

    #16
    Tarvitseeko tuon BER / IGM / smart alternator järjestelmän pois koodaukseen E-sysin ja Tokenin vai riittääkö ilmainen versio?

    ..Liian monta battery- herjaa tälle talvelle...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #17
      Originally posted by mixah View Post
      Tarvitseeko tuon BER / IGM / smart alternator järjestelmän pois koodaukseen E-sysin ja Tokenin vai riittääkö ilmainen versio?

      ..Liian monta battery- herjaa tälle talvelle...
      Tai korjaat sen auton kuntoon ja ajat vuosia taas ilman herjoja.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • mixah
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 40
        • Switzerland

        #18
        Originally posted by zakspeed View Post
        Tai korjaat sen auton kuntoon ja ajat vuosia taas ilman herjoja.
        Ok, mutta mikä vika siinä korjataan kuntoon? tarkoitat siis akun vaihtoa?

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #19
          Originally posted by mixah View Post
          Ok, mutta mikä vika siinä korjataan kuntoon? tarkoitat siis akun vaihtoa?
          Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • awd-69
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 229
            • Sawo

            #20
            Originally posted by zakspeed View Post
            Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
            Näkeekö tuon ohjelmiston version mistä, tälläinen jolla on käytössä vain Carly?
            F10 530d xdrive LCI

            EX: E90 320d xdrive LCI

            Comment

            • zebmacbee
              BTCF Member
              • Feb 2013
              • 33
              • Oulu/Rovaniemi

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Akun kapasiteetti tietyin portain ja akkutyyppi tavallinen vs. AGM.
              Saan sen vuoden ikäisen Exide 95Ah AGM:n tänään ladattuna takaisin ja kiinnostais akun purkuhistoria- ja koodaustiedot, kun se akkuliikkeen mukaan oli tyhjentynyt. Sinulla ilmeisesti välineet joilla tuo hoituu?
              -530dA F11 M-Sport-
              ex 520dA E61 -08

              Comment

              • mixah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 40
                • Switzerland

                #22
                Originally posted by awd-69 View Post
                Näkeekö tuon ohjelmiston version mistä, tälläinen jolla on käytössä vain Carly?
                Näkeekö version Rheingoldilla vai pitääkö olla E-sys?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by zebmacbee View Post
                  Saan sen vuoden ikäisen Exide 95Ah AGM:n tänään ladattuna takaisin ja kiinnostais akun purkuhistoria- ja koodaustiedot, kun se akkuliikkeen mukaan oli tyhjentynyt. Sinulla ilmeisesti välineet joilla tuo hoituu?
                  Jos sinne on vaihto nyt oikein rekisteröity, niin se kyllä muistaakseni nollaa ne kaikki historiatiedot.

                  Originally posted by mixah View Post
                  Näkeekö version Rheingoldilla vai pitääkö olla E-sys?
                  Siinä heti alussa kun auto tunnistetaan näkyy ISTA:lla (Rheingold).
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • zebmacbee
                    BTCF Member
                    • Feb 2013
                    • 33
                    • Oulu/Rovaniemi

                    #24
                    No nyt on vuoden käytössä ollut Exide 95Ah AGM takaisin paikallaan ja akkuliikkeen mukaan täyteen ladattuna. Akku kuulemma ok kunnossa, joten viaksi jää se että joku autossa syö virtaa parkattunakin. Aamulla romuakulla startatessa tulikin ilmoitus “battery discharging while stationary”.

                    Tarvitaan siis aika osaavalle testerinkäyttäjälle Oulunseudulla, että saa akkuoireilun syyn selville. Vai voisko syynä eli virtasyöppönä olla keskikonsolin usb-porttiin kytketty iPod Touch “jukeboxi”, jonka akkukapasiteetti on muistaakseni 900-1000 mAh?
                    -530dA F11 M-Sport-
                    ex 520dA E61 -08

                    Comment

                    • Shatter
                      BTCF Member
                      • Mar 2013
                      • 926
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by zebmacbee View Post
                      No nyt on vuoden käytössä ollut Exide 95Ah AGM takaisin paikallaan ja akkuliikkeen mukaan täyteen ladattuna. Akku kuulemma ok kunnossa, joten viaksi jää se että joku autossa syö virtaa parkattunakin. Aamulla romuakulla startatessa tulikin ilmoitus “battery discharging while stationary”.

                      Tarvitaan siis aika osaavalle testerinkäyttäjälle Oulunseudulla, että saa akkuoireilun syyn selville. Vai voisko syynä eli virtasyöppönä olla keskikonsolin usb-porttiin kytketty iPod Touch “jukeboxi”, jonka akkukapasiteetti on muistaakseni 900-1000 mAh?
                      Helppo kokeilla kun ottaa irti muutamaksi päiväksi, kyseinen akkuherja nimittäin tulee juurikin jos purkautumista tapahtuu yli 1Ah (1000mAh).
                      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                      E91 330dA xDrive M-Sport '09
                      VW Golf mk4 1.6 '03
                      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                      MB W108 250S '67 x2

                      Comment

                      • mixah
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 40
                        • Switzerland

                        #26
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
                        Ei taida olla päivitetty


                        Onko merkkihuolto paikka päivittää, vai onnistuuko E-sys:llä?

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #27
                          Originally posted by mixah View Post
                          Ei taida olla päivitetty

                          Onko merkkihuolto paikka päivittää, vai onnistuuko E-sys:llä?
                          Tehtaan jättämä ohjelmistohan tuolla näyttää olevan vuodelta 2010.

                          Loppuihin kysymyksiin vastaukset on ja en tiedä.
                          Last edited by zakspeed; 28-01-2019, 22:53. Reason: Kuva siivottu lainauksesta
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #28
                            Toki voi päivittää joko merkkiliikkeessä tai sitten independent-korjaamolla. E-sysillä onnistuu myös jos tietää mitä tekee.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • zebmacbee
                              BTCF Member
                              • Feb 2013
                              • 33
                              • Oulu/Rovaniemi

                              #29
                              Akkuongelma jatkuu

                              Tänään keskiviikkona Exide 95Ah AGM akulla (akkuliikkeen mukaan kunnossa) Rovaniemeltä Ouluun maantieajoa 2.5 tuntia, auton System Voltage ajossa koko ajan välillä 14.6-14.7. Perillä Oulussa 4 tunnin seisokin jälkeen n. -10 pakkasessa System Voltage 11.8V eli varausta n. 30%. Epäilyttää että ei taida olla normaalia...?

                              DEFAn Smart Chargella auton kylläkin saa käyntiin, mutta löytyisikö Oulunseudulta independent-osaajaa tsekkaamaan purkuvirtahistoriaa ja akun ohjelmointitietoja? Merkkihuoltoonkin on pitkät jonot.
                              -530dA F11 M-Sport-
                              ex 520dA E61 -08

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by zebmacbee View Post
                                Tänään keskiviikkona Exide 95Ah AGM akulla (akkuliikkeen mukaan kunnossa) Rovaniemeltä Ouluun maantieajoa 2.5 tuntia, auton System Voltage ajossa koko ajan välillä 14.6-14.7. Perillä Oulussa 4 tunnin seisokin jälkeen n. -10 pakkasessa System Voltage 11.8V eli varausta n. 30%. Epäilyttää että ei taida olla normaalia...?

                                DEFAn Smart Chargella auton kylläkin saa käyntiin, mutta löytyisikö Oulunseudulta independent-osaajaa tsekkaamaan purkuvirtahistoriaa ja akun ohjelmointitietoja? Merkkihuoltoonkin on pitkät jonot.
                                Jos autossa on comfort access niin ota sen sulake irti siksi aikaa että saat tutkittua mistä homma kiikastaa. Joskus oikutteleva ovenkahva voi tyhjentää akun.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎