Ok, mutta mikä vika siinä korjataan kuntoon? tarkoitat siis akun vaihtoa?
Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
Näkeekö tuon ohjelmiston version mistä, tälläinen jolla on käytössä vain Carly?
Akun kapasiteetti tietyin portain ja akkutyyppi tavallinen vs. AGM.
Saan sen vuoden ikäisen Exide 95Ah AGM:n tänään ladattuna takaisin ja kiinnostais akun purkuhistoria- ja koodaustiedot, kun se akkuliikkeen mukaan oli tyhjentynyt. Sinulla ilmeisesti välineet joilla tuo hoituu?
Saan sen vuoden ikäisen Exide 95Ah AGM:n tänään ladattuna takaisin ja kiinnostais akun purkuhistoria- ja koodaustiedot, kun se akkuliikkeen mukaan oli tyhjentynyt. Sinulla ilmeisesti välineet joilla tuo hoituu?
Jos sinne on vaihto nyt oikein rekisteröity, niin se kyllä muistaakseni nollaa ne kaikki historiatiedot.
No nyt on vuoden käytössä ollut Exide 95Ah AGM takaisin paikallaan ja akkuliikkeen mukaan täyteen ladattuna. Akku kuulemma ok kunnossa, joten viaksi jää se että joku autossa syö virtaa parkattunakin. Aamulla romuakulla startatessa tulikin ilmoitus “battery discharging while stationary”.
Tarvitaan siis aika osaavalle testerinkäyttäjälle Oulunseudulla, että saa akkuoireilun syyn selville. Vai voisko syynä eli virtasyöppönä olla keskikonsolin usb-porttiin kytketty iPod Touch “jukeboxi”, jonka akkukapasiteetti on muistaakseni 900-1000 mAh?
No nyt on vuoden käytössä ollut Exide 95Ah AGM takaisin paikallaan ja akkuliikkeen mukaan täyteen ladattuna. Akku kuulemma ok kunnossa, joten viaksi jää se että joku autossa syö virtaa parkattunakin. Aamulla romuakulla startatessa tulikin ilmoitus “battery discharging while stationary”.
Tarvitaan siis aika osaavalle testerinkäyttäjälle Oulunseudulla, että saa akkuoireilun syyn selville. Vai voisko syynä eli virtasyöppönä olla keskikonsolin usb-porttiin kytketty iPod Touch “jukeboxi”, jonka akkukapasiteetti on muistaakseni 900-1000 mAh?
Helppo kokeilla kun ottaa irti muutamaksi päiväksi, kyseinen akkuherja nimittäin tulee juurikin jos purkautumista tapahtuu yli 1Ah (1000mAh).
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Akku tietysti oltava lähtökohtaisesti kunnossa ja purkuvirta puoli. Ja jos autosi on vanhempi, kuin marraskuu 2014 niin ohjelmistot. Jos ei syystä tai toisesta ole päivitelty i leveliä xxxx-15-11-xxx tai tuoreempaa.
Ei taida olla päivitetty
Onko merkkihuolto paikka päivittää, vai onnistuuko E-sys:llä?
Tänään keskiviikkona Exide 95Ah AGM akulla (akkuliikkeen mukaan kunnossa) Rovaniemeltä Ouluun maantieajoa 2.5 tuntia, auton System Voltage ajossa koko ajan välillä 14.6-14.7. Perillä Oulussa 4 tunnin seisokin jälkeen n. -10 pakkasessa System Voltage 11.8V eli varausta n. 30%. Epäilyttää että ei taida olla normaalia...?
DEFAn Smart Chargella auton kylläkin saa käyntiin, mutta löytyisikö Oulunseudulta independent-osaajaa tsekkaamaan purkuvirtahistoriaa ja akun ohjelmointitietoja? Merkkihuoltoonkin on pitkät jonot.
Tänään keskiviikkona Exide 95Ah AGM akulla (akkuliikkeen mukaan kunnossa) Rovaniemeltä Ouluun maantieajoa 2.5 tuntia, auton System Voltage ajossa koko ajan välillä 14.6-14.7. Perillä Oulussa 4 tunnin seisokin jälkeen n. -10 pakkasessa System Voltage 11.8V eli varausta n. 30%. Epäilyttää että ei taida olla normaalia...?
DEFAn Smart Chargella auton kylläkin saa käyntiin, mutta löytyisikö Oulunseudulta independent-osaajaa tsekkaamaan purkuvirtahistoriaa ja akun ohjelmointitietoja? Merkkihuoltoonkin on pitkät jonot.
Jos autossa on comfort access niin ota sen sulake irti siksi aikaa että saat tutkittua mistä homma kiikastaa. Joskus oikutteleva ovenkahva voi tyhjentää akun.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment