memebuy23buy

Isot kilometrit F1x N57 xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 346
    • J

    #46
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vaihtaa laakerit 200 tkm jälkeen ja samalla huoltaa suuttimet ja tekee jakopään niin menee varmasti 400 tkm. Maksaahan tuo 3k€...

    Tai sitten vaihtaa öljyt 20 tkm välein ja pitää kädet ristissä 200 tkm jälkeen ;-)

    Eiköhän näillä kuitenkin valtaosalla ajeta yli 400 tkm ilman isompia koneremontteja...
    Minä lisäisin listaan vielä: start-stop koodaamalla pois päältä.

    Comment

    • suosukeltaja
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 111
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by 314da View Post
      Minä lisäisin listaan vielä: start-stop koodaamalla pois päältä.
      EDIT: Laitan tuonne toiseen keskusteluun johon taitaa sopia paremmin.


      Onko tiedossa montakin N57 yksilöä ilman start/stop-toimintoa josta olisi alakerran laakerit ja/tai jakoketjut menneet?

      Itsellä tehtaalta saakka ollut ilman start/stopppia N57D30B, 535d, luonnollisesti kiinnostaa asia. 225tkm, ei ongelmia toistaiseksi...
      Last edited by suosukeltaja; 15-07-2019, 18:38.

      Comment

      • Raimo Miettinen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 320

        #48
        Omalla 525d:lla vm. 2010 ajoin 290-402tkm välin. Laturi vaihdettiin isoimpana. Koneelle ei tehty mitään eikä tietääkseni ennen mun omistusta.

        Sakan ilmoitus löytyi vielä: https://www.nettiauto.com/bmw/525/10259851
        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #49
          Kuinkahan monta moottoria on mennyt sen takia että on ajettu jollain puolassa purkitetulla piraatti-castrollilla :think jos jopa motonet ja muut isot toimijat on haksahtaneet näihin niin väkisinkin tulee mieleen että kuinka iso ongelma nuo väärennetyt tuotteet ovat ja kuinka paljon tuhoja ne ovat aiheuttaneet...

          Kuitenkin siinä vaiheessa kun kiertokangen alapään laakerit pettää, niin kyseessä on yleensä puutteellinen voitelu. Toki varmasti valmistus/laatu ongelmien piikkiin menee myös mutta ehkä se öljy kannattaa ostaa viralliselta jälleenmyyjältä, eikä halvimmalta mahdolliselta ebay-kauppiaalta...

          Tässä yksi uutinen aiheen tiimoilta:


          Ehkäpä rvs-käsittely ei olisi huono investointi näihin. Itse olen aina ollut skeptinen moisten litkujen suhteen, mutta kaverien ja tuttujen hyvät kokemukset vuosien ajalta on saaneet jo itsenkin harkitsemaan moista
          Last edited by Driver22; 21-07-2019, 12:42.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1311
            • Kainuu

            #50
            Originally posted by Driver22 View Post
            Kuinkahan monta moottoria on mennyt sen takia että on ajettu jollain puolassa purkitetulla piraatti-castrollilla :think jos jopa motonet ja muut isot toimijat on haksahtaneet näihin niin väkisinkin tulee mieleen että kuinka iso ongelma nuo väärennetyt tuotteet ovat ja kuinka paljon tuhoja ne ovat aiheuttaneet...

            Kuitenkin siinä vaiheessa kun kiertokangen alapään laakerit pettää, niin kyseessä on yleensä puutteellinen voitelu. Toki varmasti valmistus/laatu ongelmien piikkiin menee myös mutta ehkä se öljy kannattaa ostaa viralliselta jälleenmyyjältä, eikä halvimmalta mahdolliselta ebay-kauppiaalta...

            Tässä yksi uutinen aiheen tiimoilta:


            Ehkäpä rvs-käsittely ei olisi huono investointi näihin. Itse olen aina ollut skeptinen moisten litkujen suhteen, mutta kaverien ja tuttujen hyvät kokemukset vuosien ajalta on saaneet jo itsenkin harkitsemaan moista
            Tuossa oli ilmeisesti kysymys vain Mobil tuotemerkin alla myytyjä väärennöksiä.
            Itse laitoin pari päivään sitten RVS:ää harraste V8:n ja ero moottorin toiminnassa oli selkeästi havaittavissa. Venttiilikoneiston äänet vaimeni, alakierros herkkyys kasvoi.
            Se että mikä rikkoo näitä N57 koneita niin jos kysymys on pitempi aikaisesta voitelun puutteesta niin ei RVS siltä pelasta.
            BMW i5 M60, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2098
              • *

              #51
              Originally posted by makebm5 View Post
              Tuossa oli ilmeisesti kysymys vain Mobil tuotemerkin alla myytyjä väärennöksiä.
              Itse laitoin pari päivään sitten RVS:ää harraste V8:n ja ero moottorin toiminnassa oli selkeästi havaittavissa. Venttiilikoneiston äänet vaimeni, alakierros herkkyys kasvoi.
              Se että mikä rikkoo näitä N57 koneita niin jos kysymys on pitempi aikaisesta voitelun puutteesta niin ei RVS siltä pelasta.
              No jos jaksat kaivella, myös väärennettyä Castrollia on ollut liikkeellä ja myös muita öljymerkkejä. Eli hiukan meni pointti ohitse nyt
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1311
                • Kainuu

                #52
                Originally posted by Driver22 View Post
                No jos jaksat kaivella, myös väärennettyä Castrollia on ollut liikkeellä ja myös muita öljymerkkejä. Eli hiukan meni pointti ohitse nyt
                Niin taisi mennä kun mainitsit kopio Castrollista niin totesin vain että jutussa oli Mobilista mainintaa muttei Castrollista.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                Working...
                X