Originally posted by MajorDrake
View Post
Isot kilometrit F1x N57 xdrive
Collapse
X
-
Originally posted by 314da View PostMinä lisäisin listaan vielä: start-stop koodaamalla pois päältä.
Onko tiedossa montakin N57 yksilöä ilman start/stop-toimintoa josta olisi alakerran laakerit ja/tai jakoketjut menneet?
Itsellä tehtaalta saakka ollut ilman start/stopppia N57D30B, 535d, luonnollisesti kiinnostaa asia. 225tkm, ei ongelmia toistaiseksi...Last edited by suosukeltaja; 15-07-2019, 18:38.
Comment
-
-
Omalla 525d:lla vm. 2010 ajoin 290-402tkm välin. Laturi vaihdettiin isoimpana. Koneelle ei tehty mitään eikä tietääkseni ennen mun omistusta.
Sakan ilmoitus löytyi vielä: https://www.nettiauto.com/bmw/525/10259851BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Kuinkahan monta moottoria on mennyt sen takia että on ajettu jollain puolassa purkitetulla piraatti-castrollilla :think jos jopa motonet ja muut isot toimijat on haksahtaneet näihin niin väkisinkin tulee mieleen että kuinka iso ongelma nuo väärennetyt tuotteet ovat ja kuinka paljon tuhoja ne ovat aiheuttaneet...
Kuitenkin siinä vaiheessa kun kiertokangen alapään laakerit pettää, niin kyseessä on yleensä puutteellinen voitelu. Toki varmasti valmistus/laatu ongelmien piikkiin menee myös mutta ehkä se öljy kannattaa ostaa viralliselta jälleenmyyjältä, eikä halvimmalta mahdolliselta ebay-kauppiaalta...
Tässä yksi uutinen aiheen tiimoilta:
Ehkäpä rvs-käsittely ei olisi huono investointi näihin. Itse olen aina ollut skeptinen moisten litkujen suhteen, mutta kaverien ja tuttujen hyvät kokemukset vuosien ajalta on saaneet jo itsenkin harkitsemaan moistaLast edited by Driver22; 21-07-2019, 12:42.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostKuinkahan monta moottoria on mennyt sen takia että on ajettu jollain puolassa purkitetulla piraatti-castrollilla :think jos jopa motonet ja muut isot toimijat on haksahtaneet näihin niin väkisinkin tulee mieleen että kuinka iso ongelma nuo väärennetyt tuotteet ovat ja kuinka paljon tuhoja ne ovat aiheuttaneet...
Kuitenkin siinä vaiheessa kun kiertokangen alapään laakerit pettää, niin kyseessä on yleensä puutteellinen voitelu. Toki varmasti valmistus/laatu ongelmien piikkiin menee myös mutta ehkä se öljy kannattaa ostaa viralliselta jälleenmyyjältä, eikä halvimmalta mahdolliselta ebay-kauppiaalta...
Tässä yksi uutinen aiheen tiimoilta:
Ehkäpä rvs-käsittely ei olisi huono investointi näihin. Itse olen aina ollut skeptinen moisten litkujen suhteen, mutta kaverien ja tuttujen hyvät kokemukset vuosien ajalta on saaneet jo itsenkin harkitsemaan moista
Itse laitoin pari päivään sitten RVS:ää harraste V8:n ja ero moottorin toiminnassa oli selkeästi havaittavissa. Venttiilikoneiston äänet vaimeni, alakierros herkkyys kasvoi.
Se että mikä rikkoo näitä N57 koneita niin jos kysymys on pitempi aikaisesta voitelun puutteesta niin ei RVS siltä pelasta.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTuossa oli ilmeisesti kysymys vain Mobil tuotemerkin alla myytyjä väärennöksiä.
Itse laitoin pari päivään sitten RVS:ää harraste V8:n ja ero moottorin toiminnassa oli selkeästi havaittavissa. Venttiilikoneiston äänet vaimeni, alakierros herkkyys kasvoi.
Se että mikä rikkoo näitä N57 koneita niin jos kysymys on pitempi aikaisesta voitelun puutteesta niin ei RVS siltä pelasta.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostNo jos jaksat kaivella, myös väärennettyä Castrollia on ollut liikkeellä ja myös muita öljymerkkejä. Eli hiukan meni pointti ohitse nytBMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
Comment