memebuy23buy

Isot kilometrit F1x N57 xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by fraatti View Post
    M550d vs muut N57:t

    M550D kardaani ja vetarit omansa, etukardaani ja etuvetarit samat, jakolaatikko sama
    perä sama (eri välitys), vaihdelaatikko sama, takakelkan yms puslat samat

    Jotain M550D koneen eroja:
    M550d:n männissä tapinreijät holkitettu.
    x Runkolaakerien raakeripinnat leveämmät? sekä jotain muita vahvikkeita laakereoinnille. Eri laakerit. (Widened main bearing blocks with transitions increase the strength in the area of the crankshaft bearing. Transverse reinforcements to the crank chamber apron brace the main bearing cap and reduce deflection of the bearing cap in the engine’s longitudinal direction. )
    x uusi kampiakseli
    x kannen ja runkolaakerien yhteinen kiinnitys samaan inserttiin lohkon sisällä. (jäykistää pakettia)
    x Männän puristuskorkeus +1mm
    x Männän maljan reunat uudelleensulatetut (tämä on tullut muistaakseni myhemminkin käyttöön sarjatuotantokoneissa)
    x Männäntapin DLC-pinnoite
    x 1mm lyhyempi kiertokanki ja se on muutenkin uudelleen suunniteltu
    x myös kansi "hip-threated" (vähemmän huokosia valussa)
    x kannen jäädytyskanavat muokattu
    x venttiilikokoja muokattu, imu 27.2 -> 29.2 mm pako 24.6 -> 26 mm, pakopuolen naulat tehty "Nimonic:sta"
    x palotila uudelleen suuniteltu
    x jakopään ketju vahvistettu ja pinnoitettu suuremman pumpun tuottaman lisärasituksen takia
    x uusi värinänvaimennin
    x muokattu öljynkierto
    x lohkossa muokattu jäähdytysveden kierto
    x eri kannentiiviste
    x suurempi ja tehokkaampi öljy vesi lämmönvaihdin
    Siinähän sitä tuli aika kattava tietoisku. Elikkäs jos pitkäksi aikaa tuollaisen meinaa laittaa ja omasta pussista remontit maksaa niin etukardaanin vaihto uuteen ja jakolaatikon öljynvaihdot muun huollon ohella kannattaa budjetoida suoraan jo ostohintaan. Onko muuten tietoa miten nuo m550d on maailmalla pysynyt nipussa? Itse en ole oikein löytänyt niistä mitään isompia murheita. Jos nyt vaikka rinnastaa e6x m5 tekniikkaan niin mahtaa siihen verrattuna olla melko huoleton käyttöpeli. Huvittaisi taas ostaa talouteen yksi sellainenkin auto joka on muutakin kuin "taloudellisesti järkevä". Egr myös tietenkin softalla heti pois, dpf ehkä myös, toki jos se kunnossa on niin sama kai se on antaa olla paikoillaankin.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4657
      • Tampere

      #32
      Originally posted by joko View Post
      Siinähän sitä tuli aika kattava tietoisku. Elikkäs jos pitkäksi aikaa tuollaisen meinaa laittaa ja omasta pussista remontit maksaa niin etukardaanin vaihto uuteen ja jakolaatikon öljynvaihdot muun huollon ohella kannattaa budjetoida suoraan jo ostohintaan. Onko muuten tietoa miten nuo m550d on maailmalla pysynyt nipussa? Itse en ole oikein löytänyt niistä mitään isompia murheita. Jos nyt vaikka rinnastaa e6x m5 tekniikkaan niin mahtaa siihen verrattuna olla melko huoleton käyttöpeli. Huvittaisi taas ostaa talouteen yksi sellainenkin auto joka on muutakin kuin "taloudellisesti järkevä". Egr myös tietenkin softalla heti pois, dpf ehkä myös, toki jos se kunnossa on niin sama kai se on antaa olla paikoillaankin.
      En tuota etukardaaniakaan pitäisi minään kovin suurena ongelmana. Ja siitäkin aiheutuva ongelma kuitataan sillä että kardaani tarkastetaan ja tarvittaessa siten tehdään jotain. Jos tuon oikein hyvin haluaa tehdä niin voihan sen irtikin ottaa ja pyörittää sitä käsisään jolloin tarkastus on helpompaa.

      F-sarjalaisten kanssa taitaa olla ollut varsin vähän ongelmia DPF:n kanssa... :think
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • AlokasHelokas
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 20
        • Somero

        #33
        500tkm

        Moi.
        Onkos näistä f1x 535d jo kokemusta oikeasti isoista kilometreistä? Vai pidetäänkö näitä vaan hyvänä ja kauniina.

        Kiinnostais vaihtaa työautoks tommonen, mutta kun kilometrejä tulee aika runsaasti. Nykyisessä kulkineessa e60 reilut 500tkm.

        Mitä äffä sanoo kun puoli miljoonaa lähestyy?

        Onko kestävyyden kannalta väliä ottaako 30d vai 35d entä vuosimallien väliset vaikuttavat erot?

        Comment

        • mx3r
          BTCF Member
          • Jul 2018
          • 23
          • Rovaniemi

          #34
          Originally posted by AlokasHelokas View Post
          Moi.
          Onkos näistä f1x 535d jo kokemusta oikeasti isoista kilometreistä? Vai pidetäänkö näitä vaan hyvänä ja kauniina.

          Kiinnostais vaihtaa työautoks tommonen, mutta kun kilometrejä tulee aika runsaasti. Nykyisessä kulkineessa e60 reilut 500tkm.


          Mitä äffä sanoo kun puoli miljoonaa lähestyy?

          Onko kestävyyden kannalta väliä ottaako 30d vai 35d entä vuosimallien väliset vaikuttavat erot?
          En osa eroista sanoa, mutts mulla 30dx ja reilu 330tkm menty ja vauhdista meni runkolaakerit kampurasta, ja tänään yks tuttu meän kylästä 35d kone piti samaa ääntä ja epäilen kans samaa vikaa. Hänellä ajettu 215tkm.. Että tuossa ei ainakaan hirveesti oo eroja 🤔

          Comment

          • takur
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 97
            • Oulu

            #35
            Noilla metreillä äffäläinen on paalissa. 200tkm on jo hermoja ja lompakkoa raastava matka....

            Originally posted by AlokasHelokas View Post
            Moi.
            Onkos näistä f1x 535d jo kokemusta oikeasti isoista kilometreistä? Vai pidetäänkö näitä vaan hyvänä ja kauniina.

            Kiinnostais vaihtaa työautoks tommonen, mutta kun kilometrejä tulee aika runsaasti. Nykyisessä kulkineessa e60 reilut 500tkm.

            Mitä äffä sanoo kun puoli miljoonaa lähestyy?

            Onko kestävyyden kannalta väliä ottaako 30d vai 35d entä vuosimallien väliset vaikuttavat erot?

            Comment

            • HV530XD
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 399
              • Lappeenranta

              #36
              Originally posted by mx3r View Post
              En osa eroista sanoa, mutts mulla 30dx ja reilu 330tkm menty ja vauhdista meni runkolaakerit kampurasta, ja tänään yks tuttu meän kylästä 35d kone piti samaa ääntä ja epäilen kans samaa vikaa. Hänellä ajettu 215tkm.. Että tuossa ei ainakaan hirveesti oo eroja 🤔
              Nyt alkaa olla 265tkm mittarissa 535d:ssä ja täällä foorumilla tullut esiin noita laakerivikoja. Olen nyt puolittanut öljynvaihtovälin. Seuraavaksi pohdin tämmöistä käsittelyä: https://www.rvs.fi/ Eli moottorin kitkapinnoille elvytystä tuolla käsittelyllä ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Kokemuksia? Kommentteja ja perusteluja puolesta ja vastaan?

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1578

                #37
                265tkm mittarissa ja kaikki näytti hyvältä kun tuota konetta leviteltiin jakopäärempan yhteydessä. Näytää vaativan nitropurkin keskikonsoliin, kun näillä N koneilla ajellaan. E61 meni 360tkm ilman isompia remontteja mihinkään ja käsittääkseni rullaa edelleen

                Comment

                • Kahimooni
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2017
                  • 124
                  • Espoo

                  #38
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  265tkm mittarissa ja kaikki näytti hyvältä kun tuota konetta leviteltiin jakopäärempan yhteydessä. Näytää vaativan nitropurkin keskikonsoliin, kun näillä N koneilla ajellaan. E61 meni 360tkm ilman isompia remontteja mihinkään ja käsittääkseni rullaa edelleen
                  340 tkm f11 525 3,0 mittarissa. Etutukivarret ja takaa ilmapussit uusittu. Imusarjan putsasin viime kesänä. Muuten kuin uudella ajaisi

                  No, uusi softa ei suostu menemään sisään ja pikkuvikoja (parkkitutka toisinaan temppuilee ja navin näyttö välkkyy jostain syystä joskus).

                  -K

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4657
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Sama juttu ilmansuodattimen kanssa, että ollut suhteellisen välein vaihdettu ja oikein (tiiviisti) paikoillaan.
                    Tämä ei ole oikein auennut itselle. Miten tämän pystyy kämmimään? Lähinnä tulee mieleen että tuo vanhempi malli jäisi jotenkin huonosti kiinni kun kiinnitys tuntuu jotenkin lapselliselle vai mistä on kyse?

                    Wanha


                    Uudempi
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1309
                      • Kainuu

                      #40
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Tämä ei ole oikein auennut itselle. Miten tämän pystyy kämmimään? Lähinnä tulee mieleen että tuo vanhempi malli jäisi jotenkin huonosti kiinni kun kiinnitys tuntuu jotenkin lapselliselle vai mistä on kyse?

                      Wanha

                      Tuon saa muuten ihan helpostikin paikoilleen niin että loksahtaa lukkoon mutta suodatin ei ole mennytkään paikoilleen tiiviisti ja vetää "likaista" ilmaa koneeseen.
                      BMW i5 M60, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #41
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Tämä ei ole oikein auennut itselle. Miten tämän pystyy kämmimään? Lähinnä tulee mieleen että tuo vanhempi malli jäisi jotenkin huonosti kiinni kun kiinnitys tuntuu jotenkin lapselliselle vai mistä on kyse?

                        Wanha
                        Ihmeen helposti. Jopa maineikkaissa pajoissakin on onnistuttu laittamaan suodattimet väärin paikoilleen..sekä toki ”merkkareilla”. En osaa sanoa onko ns. suviuunot asialla vain mikä, mutta useampi tapaus on tullut vastaan jo tänäkin vuonna.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Täällä kaksi kyseistä konetyyppiä

                          535d 250 kelattu ollut omassa ajossa 110 tkm(5 vuotta) ja öljyt 15-17 tkm välein.
                          x3 260 tkm kelattu ,ostin 8kk sitten auton joka oli ollut 3 vuotta edustajan ajossa,soitin hänelle oli ajanut 40 tkm vuodessa ja öljyt 20 välein.
                          Nyt itse ajettu 20 tkm ,jakolaatikon öljyt vaihdetttu,vähän koodausta ja lisätty voimaa.


                          Seurataan miten pelaavat ,tähän asti ova rokannet loistavasti
                          Last edited by veku; 08-07-2019, 07:25.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • XV70D
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 201
                            • Oulu

                            #43
                            Onko olemassa mitään keinoa saada N57 kestämään vaikka 400tkm? Nyt kun lukee näitä juttuja niin 250tkm olisi jo kova saavutus, mikä on naurettavan pieni lukema nykymoottoreille. Voitais perustaa ketju tälle moottorityypille, ajetut km, huollettu ok/ei, lastutettu kyllä/ei, hajonnut jakopää vai kampiakselin laakerit...
                            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by XV70D View Post
                              Onko olemassa mitään keinoa saada N57 kestämään vaikka 400tkm? Nyt kun lukee näitä juttuja niin 250tkm olisi jo kova saavutus, mikä on naurettavan pieni lukema nykymoottoreille. Voitais perustaa ketju tälle moottorityypille, ajetut km, huollettu ok/ei, lastutettu kyllä/ei, hajonnut jakopää vai kampiakselin laakerit...
                              Vaihtaa laakerit 200 tkm jälkeen ja samalla huoltaa suuttimet ja tekee jakopään niin menee varmasti 400 tkm. Maksaahan tuo 3k€...

                              Tai sitten vaihtaa öljyt 20 tkm välein ja pitää kädet ristissä 200 tkm jälkeen ;-)

                              Eiköhän näillä kuitenkin valtaosalla ajeta yli 400 tkm ilman isompia koneremontteja...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Vaihtaa laakerit 200 tkm jälkeen ja samalla huoltaa suuttimet ja tekee jakopään niin menee varmasti 400 tkm. Maksaahan tuo 3k€.....
                                Onkohan niitä lyijyllisiä laakeriluiskoja saatavana edes aftermarket-osina ?
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X