Noniin hyvä, kiitos tiedosta. Puslien ulosvetosarja löytyy millä edelliseen tuli puslat vaiheltua niin eihän se ole sitten kun tekee vaan
katoin vaan tis:sistä että noiden vetareiden irrotukseen tarvitaan f10:ssä erityistyökalu, vai onko kenelläkään tiedossa mitään amerikantemppua niiden irrotukseen?
Repsahtavia alustanosia
Collapse
X
-
Työkalulla ne saadaan vaurioitumatta ulos perästä. Saanee muullakin tapaa esim sopiva tuurna tms johon pääsee iskemään jotta akselin sokka löysää.Originally posted by BMWjunkie View PostNoniin hyvä, kiitos tiedosta. Puslien ulosvetosarja löytyy millä edelliseen tuli puslat vaiheltua niin eihän se ole sitten kun tekee vaan
katoin vaan tis:sistä että noiden vetareiden irrotukseen tarvitaan f10:ssä erityistyökalu, vai onko kenelläkään tiedossa mitään amerikantemppua niiden irrotukseen?
Comment
-
Etsittiin tuossa eräästä autosta kolinan aiheuttajaa etupäästä. Siinä nämä taaempien alatukivarsien irtonaiset pallonivelet olivat väljät.
Aikaisemmin ketjussa oli puhetta minkä kokoinen avain tuohon tarvitaan. Mittasin sen eilen ja se näytti vaativan 12-kulmaisen 41mm hylsyn. Nivelen päässä oleva kuusiokolo on 19mm.
ks-toolsin valmistaman moisen hylsyn näyttää saavan noin 32€:lla.
31126777753

Jos epäilee että onko uusissa nivelissä rasvaa vai ei, niin tälläisellä minirasvapuristimella on helppo töräyttää sinne rasvaa lisää...
Last edited by fraatti; 10-03-2019, 21:09.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Kiitoksia koko tiedosta. 41mm kiinto-lenkki Avainta saa näköjään Biltemasta n.9eur - lenkkipäässä 12-kulmaote. Tossa ei tule sitä hylsyn ongelmaa, että ei sais kuuskololla pidettyä vastaan jos nivel tykkääkin pyöriä mutterin mukana. Taidanpa hakea tommosen valmiiksi.
Millä kilometreillä oli menny väljäksi? Toi alapallohan on aikas kovilla kun etupää lepää niiden varassa koska jousitus edessä kiinnittyy tohon tukivarteen.Last edited by janilind; 10-03-2019, 22:23.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Tuossa kilsoja oli 210tkm. Nuo olivat väljät molemmilla puolilla mutta leimamies ei ollut noita huomannut vaikka auto oli leimattu muutama kuukausi sitten. :thinkOriginally posted by janilind View PostMillä kilometreillä oli menny väljäksi? Toi alapallohan on aikas kovilla kun etupää lepää niiden varassa koska jousitus edessä kiinnittyy tohon tukivarteen.
Saattaa olla että lenkkiin tarvii vielä jotain lisävartta jos sillä meinaa vääntää tuon auki. :think
Tilan puolesta myös hylsy sopii paikoilleen.
Last edited by fraatti; 10-03-2019, 22:52.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Toi lenkkiavain on reilu puol metriä pitkä, kyllä sillä jo voimaa saa jonkin verran.. mulla nyt 196tkm eli lienee kohta vaihtokunnossa - ei kylläkään kolise vielä. Profiteilellä oli jotaki 30eur nurkilla hinta eli ei niin paha rasti tämä..Originally posted by fraatti View PostTuossa kilsoja oli 210tkm. Nuo olivat väljät molemmilla puolilla mutta leimamies ei ollut noita huomannut vaikka auto oli leimattu muutama kuukausi sitten. :think
Saattaa olla että lenkkiin tarvii vielä jotain lisävartta jos sillä meinaa vääntää tuon auki. :think
Tilan puolesta myös hylsy sopii paikoilleen.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Jos kiristysmomentti on 380Nm niin tuo on 38kg metrin varren päässä, puolen metrin varren päässä 76kg ja avatessa tuo saattaa olla vielä enemmän. Riippuen henkilöstä saattaa se puolimetrinen varsi silti tuntua lyhyelle...Originally posted by janilind View PostToi lenkkiavain on reilu puol metriä pitkä, kyllä sillä jo voimaa saa jonkin verran.. mulla nyt 196tkm eli lienee kohta vaihtokunnossa - ei kylläkään kolise vielä. Profiteilellä oli jotaki 30eur nurkilla hinta eli ei niin paha rasti tämä..
Siksi tuo mutterimopo tuntuukin ainakin vielä hyvälle tuokalulle tuota avatessa....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Jep, kyllä tota varmana tosissaan saa repiä - jos ei meina aueta niin vartta lisää sit vaan..Originally posted by fraatti View PostJos kiristysmomentti on 380Nm niin tuo on 38kg metrin varren päässä, puolen metrin varren päässä 76kg ja avatessa tuo saattaa olla vielä enemmän. Riippuen henkilöstä saattaa se puolimetrinen varsi silti tuntua lyhyelle...
Siksi tuo mutterimopo tuntuukin ainakin vielä hyvälle tuokalulle tuota avatessa....2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Bilteman 9€ avaimella ja metrisellä jatkovarrella ja noilla momenteilla kanttaa sitten kattoa että ei ole rystysten tiellä mitään kun se avain antautuu...Originally posted by janilind View PostJep, kyllä tota varmana tosissaan saa repiä - jos ei meina aueta niin vartta lisää sit vaan..
Comment
-
Avain paikalleen ja parin metrin putki, jos riittävän isoa pulttimopoa ei löydy. Kahden metrin putkella henkilöautosta kyllä aukaisee minkä vaan mutterin (jos vaan sopii vääntämään). Ebay:stä saa Sealyn 41mm voimahylsyn ~20€ toimituskuluineen. Noilla on elinikäinen takuu.Last edited by HTK12; 13-03-2019, 16:10.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Katoin noita sealey hylsiä, en löytäny ku 6-kulmasia..Originally posted by HTK12 View PostAvain paikalleen ja parin metrin putki, jos riittävän isoa pulttimopoa ei löydy. Kahden metrin putkella henkilöautosta kyllä aukaisee minkä vaan mutterin (jos vaan sopii vääntämään). Ebay:stä saa Sealyn 41mm voimahylsyn ~20€ toimituskuluineen. Noilla on elinikäinen takuu.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Eipä tullut kovin tarkkaan katsottua, näköjään tosiaan oli vaan noita 6-kulmaisia Sealey tarjolla Ebay:ssä.. Amazon.de:stä löytyy esim. BGS 41mm 12-kulmaista (3/4") vähän reilulla 16€. Beta tekemänä ~30€.Originally posted by janilind View PostKatoin noita sealey hylsiä, en löytäny ku 6-kulmasia..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ks toolsin hylsy maksoi lopulta kympin luokkaa. Toimitusaika tuohon muutaman kilsan päässä olevaan kivijalkaliikkeeseen noin viikko ilman toimituskuluja. Jälleenmyyjät löytää valmistajan sivuilta eli vaikka tästä: https://www.kstools.com/fi/retailerOriginally posted by janilind View PostKatoin noita sealey hylsiä, en löytäny ku 6-kulmasia..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Jotenkin tulee heti mieleen että eipä tarvi ihmetellä miksi peränpuslat eivät kestä. Toki mikään ei ole ikuista mutta silti... Valmistusmaa ei sinällään yllätä. Näitä ei saa kuin alkuperäisenä.

Muutenkin taitavat olla tyyppillinen kohde mikä tuolta korkkaa kun juttujen perusteella noita on vaihdeltu jo takuunalaisiin autoihin. Ilmeisesti pusla tarvii olla revennyt kahdesta kohtaan että tuo on menyt takuuseen. Täällä oli joku maininut ajaksi vajaa 5h.
Last edited by fraatti; 18-03-2019, 04:47.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
Comment