Pahan kuuloinen ääni f11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #46
    Täällä 1 kpl 299 hp versioita ilman starttoppia
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • suosukeltaja
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 111
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Täällä 1 kpl 299 hp versioita ilman starttoppia
      Samaa vikaa vissiin sitten läpi koko moottorisarjan, omani juuri tuo 299hp versio.

      En kyllä aio ruveta mitenkään hysteeriseksi asian suhteen, ennakoivana huoltona tuntuu aika yliampuvalta jos hintaakin tulee 3-5k€ ehjän koneen remontille (käsitykseni hintaluokasta kun näitä juttuja on täältä lukenut).

      Olenko ymmärtänyt oikein, ettei läheskään kaikki koneet ole alakerran laakereista oireilleen mitenkään ennen kuin ovet sanoneet sopimuksen irti?
      Ilmeisesti jakopää kuitenkin yleensä ilmoittelee itsestään ennen kuin on lopullisesti sökö?

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #48
        Originally posted by suosukeltaja View Post
        Samaa vikaa vissiin sitten läpi koko moottorisarjan, omani juuri tuo 299hp versio.
        Missä vaiheessa laakerit muuttuivat maailmanpelastus-mallisiksi?

        Suutinvian luulisi oirehtivan myös muuten kuin yksittäisen laakerin porsimisena vaikka näyttäisi oireet sinne viittaavan, korjausarvot? Mx7 koneissa on joskus tullut vastaan korkeapainepumpun vuotoa moottorin sisälle.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Patonki
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 4
          • rovaniemi

          #49
          Nonii. Elikkäs suodatimesta löytyi metali hilpettä eli laakerihan se sielä. Wetterin kevyt hinta arvio 20 000e (kaksikymentätuhatta) jossa uusitaan kokomylly. Lisävakuutus tietenkin löytyi tuon hintaluokan käytettyyn autoon mutta yllätykseksi ei meinaa korvata. Ensimmäisen huollon tiedot ovat vasta 40 000km kohdalla. Pitäisi kuulemma olla 20 000km kohdalla ensimmäinen huolto. Kovasti nyt saksasta koittanut tietoja udella onko aikasempaa huoltoa. Auto recordilla löytyy muutama merkintä mutta ei ole bmw tiedoissa.

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1022
            • Pikis

            #50
            Tarkoitatko jotain auton oston yhteydessä tehtyä vuoden lisäturvaa? Jos näin on niin kiva temppu liikkeeltä myöntää (laskuttaa) se autoon joka ei täytä sen ehtoja.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • Patonki
              Newbiemmer
              • Jul 2019
              • 4
              • rovaniemi

              #51
              Originally posted by kooma View Post
              Tarkoitatko jotain auton oston yhteydessä tehtyä vuoden lisäturvaa? Jos näin on niin kiva temppu liikkeeltä myöntää (laskuttaa) se autoon joka ei täytä sen ehtoja.
              Kyllä, lisä turvaa. Joo kiva yllätys mutta yllätys se taisi olla liikkeellekkin. En tiedä sitten onko ihan normaalia myöntää lisäturva autoon joka ei täytä vaatimuksia. Miten lie lisäturvan antajan käytäntö. Tuskin nekään tykkää jos heidän vakuutuksiaan myydään huijaus mielessä.

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1294
                • Kainuu

                #52
                Jos ei vuosia ole auton ostosta liikkeestä niin löytynee kaveri kulujen maksajaksi.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Voisi olla mielenkiintoista yrittää korjata tuollainen mistä laakeri on pyörähtänyt, ei korjauksia kannata tietenkään merkkiliikkeessä teettää mutta muissa tapauksissa siihen voisi löytää kannattavan proseduurin.

                  Tuntuu pahalta heittää koko mosa sulattoon ja uutta arpaa purkaamosta tilalle kun laakerointi hajoaa, eikä nekään kovin halpoja näytä olevan :think
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Cell View Post
                    Voisi olla mielenkiintoista yrittää korjata tuollainen mistä laakeri on pyörähtänyt, ei korjauksia kannata tietenkään merkkiliikkeessä teettää mutta muissa tapauksissa siihen voisi löytää kannattavan proseduurin.

                    Tuntuu pahalta heittää koko mosa sulattoon ja uutta arpaa purkaamosta tilalle kun laakerointi hajoaa, eikä nekään kovin halpoja näytä olevan :think
                    Joku kun löytäisi sellaisen ylikoon laakerin tuohon runkolinjaan, jolla laakeripesä kasvaa ylikokoon, ei toi lohkon korjaus olisi temppu eikä mikään. Koneistamolle tuossa soittelinkin aiheen tiimoilta, mutta laakereista ei tunnu olevan mitään kunnon katalogia, joista näkyy mitat.

                    Mieli tekis kyllä kokeilla täytehitsata toi kulunut lohko ja koneistuttaa pesä taas mittaansa. Teräksisestä runkopukista pystyy ottamaan aavistuksen tavaraa pois niiden kynsien ympäriltä, eli se ei ole ongelma.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4650
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Joku kun löytäisi sellaisen ylikoon laakerin tuohon runkolinjaan, jolla laakeripesä kasvaa ylikokoon, ei toi lohkon korjaus olisi temppu eikä mikään. Koneistamolle tuossa soittelinkin aiheen tiimoilta, mutta laakereista ei tunnu olevan mitään kunnon katalogia, joista näkyy mitat.

                      Mieli tekis kyllä kokeilla täytehitsata toi kulunut lohko ja koneistuttaa pesä taas mittaansa. Teräksisestä runkopukista pystyy ottamaan aavistuksen tavaraa pois niiden kynsien ympäriltä, eli se ei ole ongelma.
                      Tarvitaanko jotain muista mittoja kuin mitä TIS:stä löytyy tai tästä tarvikevalmistajan katalogista? Tuohon kuvaan mulggasin tiedot niin että se olisi ehkä hiukan selkempi tulkita.



                      Loppu juttu täällä:
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #56
                        Tehtiin jo suunnitelma tuon aiemmin mainitun N57:n kunnostamiseksi, mutta taitaa vaihtokone ollakin fiksuin vaihtoehto. Kiillotin kampurasta enimmät laakerijämät pois ja totesin, että kaula on kulunut 6 satkua kartioksi, sekä se on halki. Eli roskiskamaa.

                        Muuten ois edetty siten, että lohkosta ois plaanattu pukkien kiinnityspinnasta ~0.05-0.08 mm pois ja linjahoonattu kampuralinja uusiksi stanukokoon. Kampiakselilinja nousee siinä vaiheessa muutaman satkun, mutta sillä ei toiminnallista vaikutusta varmasti ole.

                        Tossa vielä kuva kampuran ykköskaulasta:

                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Jopas on erikoista että kaula on mennyt halki, voiskohan tuo olla jotain muutakin kuin seuraus?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4650
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by Cell View Post
                            Jopas on erikoista että kaula on mennyt halki, voiskohan tuo olla jotain muutakin kuin seuraus?
                            Epäilen kanssa jotain vastaavaa. Kuinkahan pitkälle lie johtaakaan?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by Cell View Post
                              Jopas on erikoista että kaula on mennyt halki, voiskohan tuo olla jotain muutakin kuin seuraus?
                              Samaa mietin. Vois kuvitella, että esim. lämmöstä haljenneena tuon pitäis olla ottanu myös reilusti väriä, mutta ei ollut sininen ainakaan, eikä varsinaisesti sulanut kuin laakeriliuskojen osalta.

                              Tuli mieleen, että voisikohan rikkinäinen dampperi tjsp tehdä tuon, jos jossain vaiheessa koneen elinkaarta ois ollut hajalla? Epätodennäköinen kyllä omaan ajatusmalliin sekin syntyteoria.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4650
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Tuli mieleen, että voisikohan rikkinäinen dampperi tjsp tehdä tuon, jos jossain vaiheessa koneen elinkaarta ois ollut hajalla? Epätodennäköinen kyllä omaan ajatusmalliin sekin syntyteoria.
                                Eikö näistä N57:sta oo myös näitä damppereita korkannut vai muistanko väärin? Kait tuo ainakin epätasapainoon voi mennä? Jos koneen osat on vielä jossain tallessa niin tuossa dampperissa on varmaan valmistusajankohta....

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X