Täällä 1 kpl 299 hp versioita ilman starttoppia
Pahan kuuloinen ääni f11
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTäällä 1 kpl 299 hp versioita ilman starttoppia
En kyllä aio ruveta mitenkään hysteeriseksi asian suhteen, ennakoivana huoltona tuntuu aika yliampuvalta jos hintaakin tulee 3-5k€ ehjän koneen remontille (käsitykseni hintaluokasta kun näitä juttuja on täältä lukenut).
Olenko ymmärtänyt oikein, ettei läheskään kaikki koneet ole alakerran laakereista oireilleen mitenkään ennen kuin ovet sanoneet sopimuksen irti?
Ilmeisesti jakopää kuitenkin yleensä ilmoittelee itsestään ennen kuin on lopullisesti sökö?
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostSamaa vikaa vissiin sitten läpi koko moottorisarjan, omani juuri tuo 299hp versio.
Suutinvian luulisi oirehtivan myös muuten kuin yksittäisen laakerin porsimisena vaikka näyttäisi oireet sinne viittaavan, korjausarvot? Mx7 koneissa on joskus tullut vastaan korkeapainepumpun vuotoa moottorin sisälle.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Nonii. Elikkäs suodatimesta löytyi metali hilpettä eli laakerihan se sielä. Wetterin kevyt hinta arvio 20 000e (kaksikymentätuhatta) jossa uusitaan kokomylly. Lisävakuutus tietenkin löytyi tuon hintaluokan käytettyyn autoon mutta yllätykseksi ei meinaa korvata. Ensimmäisen huollon tiedot ovat vasta 40 000km kohdalla. Pitäisi kuulemma olla 20 000km kohdalla ensimmäinen huolto. Kovasti nyt saksasta koittanut tietoja udella onko aikasempaa huoltoa. Auto recordilla löytyy muutama merkintä mutta ei ole bmw tiedoissa.
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostTarkoitatko jotain auton oston yhteydessä tehtyä vuoden lisäturvaa? Jos näin on niin kiva temppu liikkeeltä myöntää (laskuttaa) se autoon joka ei täytä sen ehtoja.
Comment
-
-
Voisi olla mielenkiintoista yrittää korjata tuollainen mistä laakeri on pyörähtänyt, ei korjauksia kannata tietenkään merkkiliikkeessä teettää mutta muissa tapauksissa siihen voisi löytää kannattavan proseduurin.
Tuntuu pahalta heittää koko mosa sulattoon ja uutta arpaa purkaamosta tilalle kun laakerointi hajoaa, eikä nekään kovin halpoja näytä olevan :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVoisi olla mielenkiintoista yrittää korjata tuollainen mistä laakeri on pyörähtänyt, ei korjauksia kannata tietenkään merkkiliikkeessä teettää mutta muissa tapauksissa siihen voisi löytää kannattavan proseduurin.
Tuntuu pahalta heittää koko mosa sulattoon ja uutta arpaa purkaamosta tilalle kun laakerointi hajoaa, eikä nekään kovin halpoja näytä olevan :think
Mieli tekis kyllä kokeilla täytehitsata toi kulunut lohko ja koneistuttaa pesä taas mittaansa. Teräksisestä runkopukista pystyy ottamaan aavistuksen tavaraa pois niiden kynsien ympäriltä, eli se ei ole ongelma.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJoku kun löytäisi sellaisen ylikoon laakerin tuohon runkolinjaan, jolla laakeripesä kasvaa ylikokoon, ei toi lohkon korjaus olisi temppu eikä mikään. Koneistamolle tuossa soittelinkin aiheen tiimoilta, mutta laakereista ei tunnu olevan mitään kunnon katalogia, joista näkyy mitat.
Mieli tekis kyllä kokeilla täytehitsata toi kulunut lohko ja koneistuttaa pesä taas mittaansa. Teräksisestä runkopukista pystyy ottamaan aavistuksen tavaraa pois niiden kynsien ympäriltä, eli se ei ole ongelma.
Loppu juttu täällä:
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tehtiin jo suunnitelma tuon aiemmin mainitun N57:n kunnostamiseksi, mutta taitaa vaihtokone ollakin fiksuin vaihtoehto. Kiillotin kampurasta enimmät laakerijämät pois ja totesin, että kaula on kulunut 6 satkua kartioksi, sekä se on halki. Eli roskiskamaa.
Muuten ois edetty siten, että lohkosta ois plaanattu pukkien kiinnityspinnasta ~0.05-0.08 mm pois ja linjahoonattu kampuralinja uusiksi stanukokoon. Kampiakselilinja nousee siinä vaiheessa muutaman satkun, mutta sillä ei toiminnallista vaikutusta varmasti ole.
Tossa vielä kuva kampuran ykköskaulasta:
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJopas on erikoista että kaula on mennyt halki, voiskohan tuo olla jotain muutakin kuin seuraus?
Tuli mieleen, että voisikohan rikkinäinen dampperi tjsp tehdä tuon, jos jossain vaiheessa koneen elinkaarta ois ollut hajalla? Epätodennäköinen kyllä omaan ajatusmalliin sekin syntyteoria.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostTuli mieleen, että voisikohan rikkinäinen dampperi tjsp tehdä tuon, jos jossain vaiheessa koneen elinkaarta ois ollut hajalla? Epätodennäköinen kyllä omaan ajatusmalliin sekin syntyteoria.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment