Originally posted by fraatti
View Post
Pahan kuuloinen ääni f11
Collapse
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
Originally posted by O-Peksi View PostPitää huomenna tsiigata. Kaikki kyl tallessa ja jemmaan ne jääkin. Leppävirralta tilasin purkaamolta 169tkm ajetun koneen tuohon. Oletettavasti se raakakone on samanlainen, kuin entinenkin, vaikka on -14 vuoden 5-sarjalaisesta(tekniikan tarvitsija on -09). Molemmat ainakin N57D30A. Vaihtokoneessa tosin joku vesilähtö lohkon takapäässä pakopuolella, mut pitää nyt tutkia voiko sen vaan tulpata. Suuttimet, imari, pakosarja, turbo yms. oheislaitteet tulee vanhasta koneesta.
N57D30B
Facelift N57N
Vanhemmassa N57:ssa tuota vesilähtöä ei ole.
Ettei sulle ole nyt tulossa tuo uudempi kone? Vanhemmassa myös egr menee kannesta läpi ja uudemmasta ei... Samoin öljynsuodatinjalka yms on aivan erilaiset..
N57 ja egr kannesta läpi
N57N ja egr ei kannesta läpi
edit. N57D30A taitaa olla vain yhdella turbolla ja N57D30B kahdella ja se ei ota itsessään kantaa onko kone uudempaa vai vanhempaa mallisarjaa... N57D30C on taas M550D:n mosa
Tässä tarkemmat mallimerkinnät.
Ja tosiaan lohkossa syöttöpumpun vieressä ei taida lukea kuin N57D30(x)...
Olen joskus miettinytkin itsekseni että tämä nimeämissysteemi on aivan perseestä...
Last edited by fraatti; 08-08-2019, 02:02.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Kyllä ainakin uudempi N57D30B (2016 valmistettu, X5 40d:stä) kävi 2012 malliseen 535:een (230kW sekin). Tuo vesilähtö oli erona...
EGR taitaa mennä 220/225 kW ja 230 kW versioissa erilailla...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
F11 535d 299hp on N57D30B ja F11 535d 313hp on N57D30B
Ja noissa erona vesilähtö ja egr, joten tuolla merkinnällä sitä eroa ei löydä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Originally posted by MajorDrakeKyllä ainakin uudempi N57D30B (2016 valmistettu, X5 40d:stä) kävi 2012 malliseen 535:een (230kW sekin). Tuo vesilähtö oli erona...
EGR taitaa mennä 220/225 kW ja 230 kW versioissa erilailla...
Tässä kuva E90 numerolla 11000442930 olevasta moottorista N57D30A / N57 / N57D30O0
muut kuvat: https://www.bildelsbasen.se/?link=it...st_id=41108311
Samasta koneesta kansi, 11127800001
Kone -14 lci 530d:stä N57D30A / N57N / N57D30O1 / N57tu
Tämä on nelikko ja varustettu urearuiskutuksella, siksi vesiputki lähtee ennen turboa ureasuuttimelle.
Nähdäkseni kansissa on muutakin ero kuin erg:n reikä. Esim uudemmassa kannesta tulee vesikanava imusarjan puolelta koneen etupäästä.
Eilen silmiini osui tälläinen ilmoitus, yllätyin siitä kuinka edullinen tuo kone on. Olin kuvitellut kalliimmaksi kun en ole seurannut koskaan hintoja....
Last edited by fraatti; 08-08-2019, 02:00.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
No kyllähän se perkele on just kannen osalta erilainen... Tuskin kannattaa ruveta EGR-systeemiä yms. muokkailemaan, eli eiköhän se oo etsittävä käypäinen moottori.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo kyllähän se perkele on just kannen osalta erilainen... Tuskin kannattaa ruveta EGR-systeemiä yms. muokkailemaan, eli eiköhän se oo etsittävä käypäinen moottori.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by fraatti View PostKyllä se näin on järkevin. Erot eivät rajoitu pelkästään kanteen vaan myös lohko on erilaine joten muutkaan apulaitteet eivät sovi...
https://f15.bimmerpost.com/forums/at...7&d=1435559444ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo niinpäs onkin. Kiitti, kun vinkkasit ja kaivelit faktoja!Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Originally posted by Janzki View PostVaraosahaussa oli ainakin vuodentaitteessa useampikin N57 kone kaikkineen romuineen myynnissä ihan takuulla varsin edukkaasti. Jotain uusia autoja oli ottanut vähän iskua kuljetuksessa ilmeisesti joista koneita kauppailtiin, kannattaa vilkasta !Pari vaihtoehtoa siellä nytkin on tuota N57D30O0 -konetta, joka on nyt se tarkempi ja passeli merkintä. Pitää huomenna soitella läpi noi vaihtoehdot ja laittaa mosaa tilaten.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Nyt on 71tkm ajettu X5:n N57D30O0 -kone keulilla ja likipitäen valmiina koko homma. Öljypohja ja öljypumpun imusihti piti vaihtaa entisestä koneesta, poistaa imusarjan alta automaattiaskin lämmönvaihdin ja vaihtaa putki myös, kun X5:ssa on imusarjan luona myös lämmönvaihdin, jota ei tuossa E91 ole. Koneen johtosarjat kokonaisuutena vaihdettu myös.
Öljysihtiä vaihdettaessa tehtiin sellainen havainto, että X5:n koneessa oli sihti ulkokehältään ympäriinsä n. 10 mm matkalta jo tukossa ja keskellä oli enää joku ~30 mm alue vapaana. Ja 71tkm ajettu kone. Ettei nyt tässä olisi se syy pitkässä juoksussa laakerivaurioille.:think
Muuta ei tartteis enää, kun saada 5- ja 6-sylinterien suuttimien kiinnikkeiden pultit irti, että näkis suuttimien koodit. On nimittäin pikkuisen ruosteessa ja jumissa pultit...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Originally posted by O-Peksi View PostÖljysihtiä vaihdettaessa tehtiin sellainen havainto, että X5:n koneessa oli sihti ulkokehältään ympäriinsä n. 10 mm matkalta jo tukossa ja keskellä oli enää joku ~30 mm alue vapaana. Ja 71tkm ajettu kone. Ettei nyt tässä olisi se syy pitkässä juoksussa laakerivaurioille.:think- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Originally posted by ErkkiE View PostSaksassa on aika paljon ihan asiallisia firmoja, joista saa peruskunnostettuja koneita. Noissa hiukan sisällöt vaihtelee, joten kannattaa tarkistaa laajuus (laakerit, tiivisteet, jakopää, männänrenkaat tms.) Hinnat N57:lle on jossain 5-6 ke, joten isomman vahingon sattuessa koneelle nuo on korjaamiseen nähden ihan kilpailukykyisiä ja toimitusajatkin on ihan kohtuullisia. Vanha yleensä pitää laittaa paluupostiin.
Lähipiirissä leipoi yksi N57 (40d) aika äskettäin (oli jotain 170 tkm ajettu). Tässä tapauksessa syyllinen oli ilmeisesti viallinen suutin, joka rikkoi yhden pytyn (useampi saman sarjan suutin oli ilmeisesti huonona), joten sellainenkin "lottovoitto" voi osua näitten jo mainittujen jakopäävikojen ja laakerivikojen lisäksi. Laite ei ollut pahemmin varoitellut ongelmasta (muutaman kerran oli ollut pientä ohimenevää rykimistä kylmänä mutta muuten ei mitään ajossa eikä vikakoodeja tms.), kunnes olikin "viisipyttyinen" kone.
E
Comment
-
Originally posted by mx3r View PostMullakin kävi juurikin tuollailailla suttimen osalta.. Ja kone kauttaaltaan rikki, kampuraa myöten.
Comment
-
Originally posted by mixah View PostOliko tuohon vikaan mitään mahdollisuutta päästä käsiksi etukäteen testerillä (ISTA-D)? Eikö siinä ole kuitenkin jotain injektoritestejä, mitä voidaan ajaa?
Sitten toinen kyssäri, pystyykö tuollaista laakerivikaa jotenkin ennaltaehkäisevästi havaitsemaan, vai tuleeko suodattimeen vain hiutaleita kun h-hetki on päällä?"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
Comment