Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan/-kanavien rassausta N57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #61
    Originally posted by Ceeray View Post
    Mie tein empiirisen testin ja ammuin siitä egr jälkeen olevasta anturireiästä imusarjan puhistusaineen sisään koneen käydessä tässä keväällä.

    Kone köhi ja tuhis ihan urakalla välillä.

    Kulutus tippu reilulla litralla..
    Noissa aineissa mua hirvittää se että onko nuo kaikki sonnat sitten tukkimassa tätä?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1259
      • Kainuu

      #62
      Originally posted by fraatti View Post
      Noissa aineissa mua hirvittää se että onko nuo kaikki sonnat sitten tukkimassa tätä?
      Itse en huomannut että muutosta olisi tullut DPF:n elinaikaan mikä näkyy testerillä.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        #63
        Imusarjan karstaisuus taitaa riippua aikas paljon siitä millaista ajoa autolla on ajettu ja myös näissä uudemmissä köntsää voi olla näemmän aikas paljon.

        Tälläinen tuli vastaan netissä joka näyttää paljon pahemmalta kuin omani vaikka kilsat ovat kohtuu lähellä toisiaan: BMW 535d Xdrive F11 2014 184000km
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • XV70D
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 197
          • Oulu

          #64
          Purin imusarjan pesua varten. Pesun jälkeen paljastui että läpät on sulaneet ja näyttää että kuumana on käynyt koko vekotin. Merkkaerin mukaan vain karstassa kun läpät ei käänny. Onko näissä imusarjan osalta goodvillia. Vai onko tuo egr syyllinen joka on vielä alkuperäinen ja jota ei meklarilla suostuttu vaihtamaan vaikka oireita oli
          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #65
            Originally posted by XV70D View Post
            Purin imusarjan pesua varten. Pesun jälkeen paljastui että läpät on sulaneet ja näyttää että kuumana on käynyt koko vekotin. Merkkaerin mukaan vain karstassa kun läpät ei käänny. Onko näissä imusarjan osalta goodvillia. Vai onko tuo egr syyllinen joka on vielä alkuperäinen ja jota ei meklarilla suostuttu vaihtamaan vaikka oireita oli
            Täällähän oli kuva sulaneista läpistä myös: https://www.btcf.fi/forum/showthread...12#post4128412

            Onko nuo sulla saman näköiset? Jos on niin tulen tuo on vaatinut sitten tuonne imusarjaan että ovat tuollaiseksi menneet.

            Kampanjat ovat koskeneet ainoastaan egr-jäähdyttimen vuotoa. EGR:t voi olla hyvällä tuurilla menneet goodwillin piikkiin mutta remppa tietysti tarvinee teettää siellä merkkarilla. Itseasiassa näin hiljattain ensimmäisen videon miten tälläinen N57:n egr venttiili jumii. Tuossa se jämähtää aukiasentoon ja varmasti aiheuttaa vikakoodin sekä tehojen hukkumisen.

            Jumimisen aikana kuitenkin kaikki menee coolerin kautta ja jos siellä ei ole vuotoa niin palaako tuossa vielä mikään jos j.neste vuotoa ei ole vain vaatiiko se tuon by-passin vuotamisen mikä päästää sitten jo tulikuumaa tavaraa koneeseen jos se vuotaa.

            Zakspeed taisi mainita että hänellä on jossain jemmassa imusarja/imusarjoja ...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #66
              Jos koneesta tavataan sulanut imusarja tai läpät, on maksaja äärimmäisen suurella tidennäköisyydellä muu, kuin asiakas. Näin minusta tuntuu... Eli sinne tulee uutta osaa sitten reilummin firman piikkiin.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • XV70D
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 197
                • Oulu

                #67
                Joo, läppien toinen reuna oli sulanut ja muuttanut muotoa niin etteivät sulkeutuneet, jäivät aika paljon auki. Veistelin reunan niin että läpät sulketuu mutta toinen reuna oli palanut lyhyemmäksi ettei ole tiivis siltikään. Liikkuvat kuitenkin. Vähän köhien ja nakuttaen lähti käymään, mutta vähän ajan päästä tasottui ja kävi hyvin. Ja imusarja tollanen suora, ei saksofonin näkönen.
                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                Comment

                • XV70D
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2013
                  • 197
                  • Oulu

                  #68
                  Ja oisko tulipalo ollut aluillaan silloin kun sammui kesken ajon...
                  EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #69
                    Originally posted by XV70D View Post
                    Ja oisko tulipalo ollut aluillaan silloin kun sammui kesken ajon...
                    Siltä vahvasti kuulostaisi. Suht kiireesti egr Coolerin vaihtoon.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      #70
                      Eiköhän ole järkevää heittää koko egr menemään, eli tulppaussarja paikalleen ja ohjelmointi. Ei enää karstoitu imusarja, ei huolta vuotavasta egr:stä eikä varsinkaan pala sen takia.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • XV70D
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 197
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Siltä vahvasti kuulostaisi. Suht kiireesti egr Coolerin vaihtoon.

                        Merkkarilla 2krt tarkastettu egr, eikä kuulemma aihetta vaihtaa. Pitäiskö tässä sitten vaan lähteä toiselle paikkakunnalle asiasta vääntämään. Tai sitten vaan ootellaan milloin kokko syttyy...
                        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2732
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by XV70D View Post
                          Merkkarilla 2krt tarkastettu egr, eikä kuulemma aihetta vaihtaa. Pitäiskö tässä sitten vaan lähteä toiselle paikkakunnalle asiasta vääntämään. Tai sitten vaan ootellaan milloin kokko syttyy...
                          Kuluuko jäähdytinnestettä?

                          Merkkarillahan on erillinen aktio tai kirjauskäytäntö, jossa jäähdytinnesteen kulumisestakin halutaan tietää asiakkaalta.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #73
                            Viimeisin muutos asian käsittelymentelmiin on tullut viimeviikolla. Käypäs tiskillä uudemman kerran ja kerro tilanne.

                            Olettaen, että autossa moottori, joka kuuluu tai kuulunut takaisinkutsun tai kampanjan piiriin.

                            Laita yn.nä alustanumero.
                            Last edited by zakspeed; 02-09-2019, 10:58.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 197
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Kuluuko jäähdytinnestettä?

                              Merkkarillahan on erillinen aktio tai kirjauskäytäntö, jossa jäähdytinnesteen kulumisestakin halutaan tietää asiakkaalta.

                              Tuon sammumisen jälkeisenä päivänä herjasi jäähdytysnestettä ja sitä myös lisäsin. Kerroin tästä myös merkkarilla kun tutkittavaksi vein. Eivät löytäneet painetestillä vuotoa ja sen takia egr-jäähdytin jäi vaihtamatta. Työnjohtaja pokkana väitti että bemariin on ihan normaalia lisätä jäähdytysnestettä joka huollossa ja sitä kuluu 0,5-1L vuodessa. Minun autoista mikään ei ole syönyt jäähdytysnestettä litraakaan, paitsi A6 jossa egr-jäähdytin oli puhki.
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2732
                                • Tampere

                                #75
                                Originally posted by XV70D View Post
                                Tuon sammumisen jälkeisenä päivänä herjasi jäähdytysnestettä ja sitä myös lisäsin. Kerroin tästä myös merkkarilla kun tutkittavaksi vein.

                                Työnjohtaja pokkana väitti että bemariin on ihan normaalia lisätä jäähdytysnestettä joka huollossa ja sitä kuluu 0,5-1L vuodessa.
                                Skitspråk tuollaiset puheet.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎