Tästä ei tainnut olla omaa ketjua missään joten avataan nyt tälläinenkin koska tämä on nyt myös itselle ajankohtainen.
Näissähän oireina oli jumittelevat läpät(softapäivitys taisi muuttaa tätä "epäherkemmäksi") sekä täristävä tyhjäkäynti erityisesti kylmänä. Rassauksen tehneet ovat raportoineet että kone käy selvästi nätimmin rassauksen jälkeen. Samoin kaasuun vastaavuudessa on huomattu eroja sekä parempaa kaasuunvastaavuutta. Taisi myös jollain olla irronnut dynossa paremmin tehoa rassauksen jälkeen. Taitaa oireisiin olla mainittu vielä kasvanut polttoaineen kulutuskin.
Yksi asia mikä tuli vastaa tuossa hiljattain oli se että eräs paja sanoi että tämä aiheuttaa myös DPF:n tukkeutumisen ajansaatossa. Tätä hän perusteli sillä että eri sylintereissä palotapahtuma on erilainen johtuen siitä että läpät eivät karstoitu tasaisesti vaan osa läpistä/kanavista saa tuota jankkia enemmän kuin toiset. Jotkut ovat näitä rassanneetkin niin onko tuo pistänyt silmään? Muistaakseni niin päin että koneen etupään läpät olivat karsteisempia kuin takapään.
Dieselin suutinkohtainen säätö taitaa tapahtua niin että kone trimmaa polttoaineen määrää sen mukaan jotta jokainen sylinteri potkaisisi konetta eteenpäin yhtä paljon. Tällöin ilman määrä sylinterissä jäänee toissijaiseksi? Mikäli kanavat ovat imusatsissa toisella laitaa enemmän karstassa kun toisella laidalla niin tällöin ilman määrässä lienee epätasapaino eri sylinterien kesken. Vähemmän ilmaa saava sylinteri tuottaa tällöin todennäköisesti enemmän nokea kuin joku muu. Käyttääkö kone sitten EGR:rrää sen mukaan että jokaisen sylinterin muodostaman pakokaasun jäännöhapen määrä pakosarjassa on sen mukainen mitä DDE:n kartta pyytää?
Näissähän oireina oli jumittelevat läpät(softapäivitys taisi muuttaa tätä "epäherkemmäksi") sekä täristävä tyhjäkäynti erityisesti kylmänä. Rassauksen tehneet ovat raportoineet että kone käy selvästi nätimmin rassauksen jälkeen. Samoin kaasuun vastaavuudessa on huomattu eroja sekä parempaa kaasuunvastaavuutta. Taisi myös jollain olla irronnut dynossa paremmin tehoa rassauksen jälkeen. Taitaa oireisiin olla mainittu vielä kasvanut polttoaineen kulutuskin.
Yksi asia mikä tuli vastaa tuossa hiljattain oli se että eräs paja sanoi että tämä aiheuttaa myös DPF:n tukkeutumisen ajansaatossa. Tätä hän perusteli sillä että eri sylintereissä palotapahtuma on erilainen johtuen siitä että läpät eivät karstoitu tasaisesti vaan osa läpistä/kanavista saa tuota jankkia enemmän kuin toiset. Jotkut ovat näitä rassanneetkin niin onko tuo pistänyt silmään? Muistaakseni niin päin että koneen etupään läpät olivat karsteisempia kuin takapään.
Dieselin suutinkohtainen säätö taitaa tapahtua niin että kone trimmaa polttoaineen määrää sen mukaan jotta jokainen sylinteri potkaisisi konetta eteenpäin yhtä paljon. Tällöin ilman määrä sylinterissä jäänee toissijaiseksi? Mikäli kanavat ovat imusatsissa toisella laitaa enemmän karstassa kun toisella laidalla niin tällöin ilman määrässä lienee epätasapaino eri sylinterien kesken. Vähemmän ilmaa saava sylinteri tuottaa tällöin todennäköisesti enemmän nokea kuin joku muu. Käyttääkö kone sitten EGR:rrää sen mukaan että jokaisen sylinterin muodostaman pakokaasun jäännöhapen määrä pakosarjassa on sen mukainen mitä DDE:n kartta pyytää?
Comment