Originally posted by MajorDrake
View Post
N47n moottorin jakopään ajoitus
Collapse
X
-
Tälläi sen itsekkin lopuksi päättelin että muuta merkitystä varmaankaan ei ole. Kyllä on toi yläketju melkoisen hepposen näköistä tavaraaOriginally posted by zakspeed View PostTällä saadaan pumpun mäntien aiheuttamat iskut "ajoitettua" jakopään ja kampiakselin näkökulmasta parhaaseen kohtaan. Värinät, rasitukset, äänet minimoitua.
Comment
-
Eipä tosiaan taida olla kauhean tarkka kunhan on jossain yläkuolokohdan ja 45° jälkeen yläkuolokohdan välillä.
Oliko sulla uuden yläketjun holkeissa öljyreijät, vai oliko umpiholkeilla? itse sain KL:stä sellaisen version missä reikiä ei ollut, on vissiin sekin muuttunut päivityksissä.
Comment
-
KL-stä tuli omakin satsi eli ei reikiä. Noi uudet laahurit on nyt vahvistettua mallia ja vanhat näyttikin melko hepposilta. Mutta joo seuraavaan remonttiin tarvii hommata myös toi uusin työkalu.Originally posted by Yyz View PostEipä tosiaan taida olla kauhean tarkka kunhan on jossain yläkuolokohdan ja 45° jälkeen yläkuolokohdan välillä.
Oliko sulla uuden yläketjun holkeissa öljyreijät, vai oliko umpiholkeilla? itse sain KL:stä sellaisen version missä reikiä ei ollut, on vissiin sekin muuttunut päivityksissä.
Comment
-
Ja olisko nyt pumpun ajoituksen muuttamisella yritys saada jakopää kestämään edes yhtään paremmin? Suhteellisen kova vastushan pumpulla ketjua vasten kun käsin pyörittäessäkin on melko raskas rattaasta pyörittää. Tuo "uusi" ohje vuodelta 2014 oli sellainen mitä en ole nähnytkään, case 3 jo tuossa mukana. Itse olen pumpun laittanut ketjulle siihen asentoon missä sen ollutkin, ja nokkien ollessa lukittuna on pumppu ollut "puristusasennossa". Pumpun rattaalla on merkki joka ohjeen mukaan osoittaa aivan eri paikkaan kuin silloin kun ratas laitetaan ketjulle nokkien ollessa lukittuna. Itse käytän maalitussia tuolle pumpulle sekä kampuralle, vain nokat on lukittuna. Kaikki ovat lähteneet käyntiin ja pelanneet. No, yhdestä jäi kp-pumpun pultti kirraamatta mutta se on oma juttunsa.Originally posted by zakspeed View PostTällä saadaan pumpun mäntien aiheuttamat iskut "ajoitettua" jakopään ja kampiakselin näkökulmasta parhaaseen kohtaan. Värinät, rasitukset, äänet minimoitua.
Comment
-
Vanha topicci, mut tuli esille, kun itsellä n47 ketjuremontti pian edessä.
Tota korkeapainepumpun työkalu hässäkkää vähän ihmetten, kun se kampuran lukitustyökalu laitetaan paikalleen korkeapainepumpun pyörä kartiolla ollessa. Eikös se pumppu tule tismalleen samaan kohtaan ykk:ssa työkalusta riippumatta, kun uudet kamat laitetaan samaan kohtaan. Asia erikseen olisi jos kartio löysättäs korkeapainepumpusta ennen kampiakselin pyöritystä. Silloinkin "oikea" kohta olisi melkosta hakuammuntaa jos pumppua tai jakopäätä olisi joku jo esim aiemmin pidelly.
Yhdessä youtubevideossa pumpunpyörässä oleva viiva tulee lohkon merkin kohtaan tolla "45 ast" työkalulla ajoituksessa.. Sitä en vielä tiedä onko tämä näin oikeassa elämässä:think
-Anssi
Comment
Comment