Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47n moottorin jakopään ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1994
    • Tampere/kainuu

    #16
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin, mikä merkitys korkeapainepumpun ajoituksella commonrailissa on?!?
    Tällä saadaan pumpun mäntien aiheuttamat iskut "ajoitettua" jakopään ja kampiakselin näkökulmasta parhaaseen kohtaan. Värinät, rasitukset, äänet minimoitua.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Tony0
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 172
      • Parkano

      #17
      Originally posted by zakspeed View Post
      Tällä saadaan pumpun mäntien aiheuttamat iskut "ajoitettua" jakopään ja kampiakselin näkökulmasta parhaaseen kohtaan. Värinät, rasitukset, äänet minimoitua.
      Tälläi sen itsekkin lopuksi päättelin että muuta merkitystä varmaankaan ei ole. Kyllä on toi yläketju melkoisen hepposen näköistä tavaraa

      Comment

      • Yyz
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 151
        • Pirkkala

        #18
        Eipä tosiaan taida olla kauhean tarkka kunhan on jossain yläkuolokohdan ja 45° jälkeen yläkuolokohdan välillä.

        Oliko sulla uuden yläketjun holkeissa öljyreijät, vai oliko umpiholkeilla? itse sain KL:stä sellaisen version missä reikiä ei ollut, on vissiin sekin muuttunut päivityksissä.

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1567

          #19
          Minulle tuli myös kesällä uusin ketjuversio ja ihmettelin samaa, reikiä ei ollut. Varmistin myös vielä bmw merkkarilta, että onhan nyt varmasti uusin versio ketjusta ja näin oli.

          Comment

          • Tony0
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 172
            • Parkano

            #20
            Originally posted by Yyz View Post
            Eipä tosiaan taida olla kauhean tarkka kunhan on jossain yläkuolokohdan ja 45° jälkeen yläkuolokohdan välillä.

            Oliko sulla uuden yläketjun holkeissa öljyreijät, vai oliko umpiholkeilla? itse sain KL:stä sellaisen version missä reikiä ei ollut, on vissiin sekin muuttunut päivityksissä.
            KL-stä tuli omakin satsi eli ei reikiä. Noi uudet laahurit on nyt vahvistettua mallia ja vanhat näyttikin melko hepposilta. Mutta joo seuraavaan remonttiin tarvii hommata myös toi uusin työkalu.

            Comment

            • Stroop
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 284
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by zakspeed View Post
              Tällä saadaan pumpun mäntien aiheuttamat iskut "ajoitettua" jakopään ja kampiakselin näkökulmasta parhaaseen kohtaan. Värinät, rasitukset, äänet minimoitua.
              Ja olisko nyt pumpun ajoituksen muuttamisella yritys saada jakopää kestämään edes yhtään paremmin? Suhteellisen kova vastushan pumpulla ketjua vasten kun käsin pyörittäessäkin on melko raskas rattaasta pyörittää. Tuo "uusi" ohje vuodelta 2014 oli sellainen mitä en ole nähnytkään, case 3 jo tuossa mukana. Itse olen pumpun laittanut ketjulle siihen asentoon missä sen ollutkin, ja nokkien ollessa lukittuna on pumppu ollut "puristusasennossa". Pumpun rattaalla on merkki joka ohjeen mukaan osoittaa aivan eri paikkaan kuin silloin kun ratas laitetaan ketjulle nokkien ollessa lukittuna. Itse käytän maalitussia tuolle pumpulle sekä kampuralle, vain nokat on lukittuna. Kaikki ovat lähteneet käyntiin ja pelanneet. No, yhdestä jäi kp-pumpun pultti kirraamatta mutta se on oma juttunsa.

              Comment

              • pablo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 732
                • Pirkanmaa

                #22
                Vanha topicci, mut tuli esille, kun itsellä n47 ketjuremontti pian edessä.

                Tota korkeapainepumpun työkalu hässäkkää vähän ihmetten, kun se kampuran lukitustyökalu laitetaan paikalleen korkeapainepumpun pyörä kartiolla ollessa. Eikös se pumppu tule tismalleen samaan kohtaan ykk:ssa työkalusta riippumatta, kun uudet kamat laitetaan samaan kohtaan. Asia erikseen olisi jos kartio löysättäs korkeapainepumpusta ennen kampiakselin pyöritystä. Silloinkin "oikea" kohta olisi melkosta hakuammuntaa jos pumppua tai jakopäätä olisi joku jo esim aiemmin pidelly.

                Yhdessä youtubevideossa pumpunpyörässä oleva viiva tulee lohkon merkin kohtaan tolla "45 ast" työkalulla ajoituksessa.. Sitä en vielä tiedä onko tämä näin oikeassa elämässä:think

                -Anssi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎