Originally posted by teemu.k
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ilmakompressori
Collapse
X
-
Minulla on vähemmän yllättäen ollut ongelmaa ilmajousien/kompuran kanssa -12 F11 520d kanssa. Normaali takaveto, perusalustalla. Keväällä alkoi tulla ongelmia "Cornering ability restricted" ja "Driving comfort restricted" ongelmien muodossa. Perä pysyi ylhäällä ja kompressori surisi normaalisti. Koodit poistuivat auton sammuttamisen jälkeen ja saattoivat olla viikkojakin poissa. Nopeasti katsoin Bimmercodella, että vikakoodi oli jotain "control lower time" tyyppistä. Pääosin ajelin tyhjällä autolla.
Toissa päivänä töihin ajellessa oli pari raavasta työmiestä minun lisäksi kyydissä, niin perään päättikin laskeutua kokonaan alas ja ei sieltä omin avuin noussut ylös. Avasin kompuran ja siellä oli rakeet aivan märät. Kuivattelin rakeet uunissa ja puhdistelin kompuran. Laitoin kompuran paikalleen. Auto käyntiin ja kompura lähti surisemaan, muttei noussut mihinkään. Mitään vikakoodeja ei tullut.
Laitoin Ista+:n käyntiin ja luin koodit: ei mitään alustaan liittyvää. Tunkilla perä ilmaan ja täytin pussit Istan kautta. Laskin auton alas ja perä pysyi ylhäällä. Ei kuulunut suhinoita. Noh, tsekkasin perän korkeuden Istasta. ja siinä puolieroa taisi olla joitain senttejä, mutta arvelin että nyt tämä pelaa ja laitoin Istan kiinni. Virrat pois autosta ja kompressori alkoi surisemaan, jonka seurauksena perä laskeutui aivan pohjaan. Mitäs helvettiä tämä tarkoittaa?
Laitoin virrat päälle surinan aikana ja auto ilmoitti tutun "Cornering ability restricted" ja perä jatkoi laskuaan. Luin koodit Istalla: transport mode on ja toinen liittyi lowering time:een. Yritin laittaa transport moden pois, mutta ei lähde. Virrat liian alhaiset ja en saa autoa PAD-modeen. Osaisiko joku antaa vinkkiä mitä tehdä?
Sellaista riittävän tehokasta akkulaturia ei löydy. Laitoin odotellessa auton latautumaan normaalilla ylläpitolaturilla. Pitänee lähteä ostamaan semmonen jytympi laturi, mutta liittyisikö em. vika kompuraan vai korkeusantureihin?F11 520dA -12.
Comment
-
-
Tuli tässä sellainen mieleen, että jaksaako toimiva kompressori nostaa auton perän ala-asennosta ylös? Tuon kuivauksen jälkeen kompressori ei minun autossa jaksa nostaa perää ylös, joten jotain siellä kompurassa on varmaan vielä pielessä. Lienee fiksuin tilata uusi kompressori suoraan.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Tyhjennysventtiili vaihtoon. Hyvin yleinen vikaantuva komponentti näissä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Mikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.
Sain lopulta Istalla itse poistettua transportmoden. Piti vaan käynnistää auto, niin sai riittävästi voltteja.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Ihan kohtuu yleinen ongelma on, että kompura on niin väljä että se ei jaksa tehdä tarpeeksi painetta jotta perä nousisi. F11 tapauksessa perä alkaa nousta n. 5bar paineella
Mulla on yks käytetty kompura jossa huono tyhjennysventtiili. Voin myydä halvalla jos kiinnostaa.
Last edited by Urpo_rotta; 06-05-2025, 10:08.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kompuran ja ilmajousten vaihtaminen rautajousiin on käynyt myös mielessä, mutta mukavuus edellä kuitenkin vielä mennään. Nuo ilmajouset on kyllä varsin mukavat ja peräkin pysyy kivasti tasapainossa vaikka konttiin löisi painoa. Eli vielä mennään ilmajousilla. Tilasin nyt lopulta uuden kompressorin, kun vaikuttaa siltä, että entinen on tiensä päässä. Katsotaan nouseeko perä ilmaan jahka uusi kompura saapuu.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Rautajousista (taka) f11 ei ole koskaan rullannut tehtaalta, niin en kyllä äkkiä osaa sanoo että löytyykö tarvikevalmistajilta sitten rautajousia taakse. Vai pystyykö f10 jousia käyttämäänE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostRautajousista (taka) f11 ei ole koskaan rullannut tehtaalta, niin en kyllä äkkiä osaa sanoo että löytyykö tarvikevalmistajilta sitten rautajousia taakse. Vai pystyykö f10 jousia käyttämäänM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment