Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmakompressori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Kompurasta

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Mistäpäin ne rakeet löytyy?

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Mun N57 525 farkulla on ajettu rapiat 500 tonnia. Sama kompura yhä. Joskus kuivasin rakeet ja siitäkin on aikaa 200 tonnia.

    -K

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Rautajousista (taka) f11 ei ole koskaan rullannut tehtaalta, niin en kyllä äkkiä osaa sanoo että löytyykö tarvikevalmistajilta sitten rautajousia taakse. Vai pystyykö f10 jousia käyttämään
    Ei käy sedanin takajouset farkkuun...

    Leave a comment:


  • jönssi86
    replied
    Kompressori saapui ja vika korjaantui sen vaihdolla. Tiedä oliko syynä tyhjennysventtiili vai joku muu osa, mutta nyt pysyy perä ilmassa ja ei anna mitään herjoja.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kyllä noita konversio kilttejä myydään ainakin ebayssa. Ei kyllä taida mitään tuv papereita seurata mukana, että katsastus saattaa olla ongelma.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Rautajousista (taka) f11 ei ole koskaan rullannut tehtaalta, niin en kyllä äkkiä osaa sanoo että löytyykö tarvikevalmistajilta sitten rautajousia taakse. Vai pystyykö f10 jousia käyttämään

    Leave a comment:


  • jönssi86
    replied
    Kompuran ja ilmajousten vaihtaminen rautajousiin on käynyt myös mielessä, mutta mukavuus edellä kuitenkin vielä mennään. Nuo ilmajouset on kyllä varsin mukavat ja peräkin pysyy kivasti tasapainossa vaikka konttiin löisi painoa. Eli vielä mennään ilmajousilla. Tilasin nyt lopulta uuden kompressorin, kun vaikuttaa siltä, että entinen on tiensä päässä. Katsotaan nouseeko perä ilmaan jahka uusi kompura saapuu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Mikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.
    Jos kompuran mäntä on sökö, kompuran käydessä ilma karkaa väärään suuntaan, kokemusta on...

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Olisiko muuten periaatteessa mahdollista vaan heittää ne ilmapussit ja kompurat mäkeen ja laittaa normijouset sinne tilalle? Loppus noi ongelmat...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ihan kohtuu yleinen ongelma on, että kompura on niin väljä että se ei jaksa tehdä tarpeeksi painetta jotta perä nousisi. F11 tapauksessa perä alkaa nousta n. 5bar paineella

    Mulla on yks käytetty kompura jossa huono tyhjennysventtiili. Voin myydä halvalla jos kiinnostaa.
    Last edited by Urpo_rotta; 06-05-2025, 10:08.

    Leave a comment:


  • jönssi86
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Mikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.
    Okei, tuo kuulostaa järkeenkäyvältä. Pitääpä tarkistaa vielä letkujen liitokset ja käyttää se venttiili vielä irti. Vähän erikoista on se että kompressori on hyrähtänyt päälle ja perä on lähtenyt laskemaan. Ikään kuin se imisi ilmat pusseista pois. Testasin Istalla kompressorin toiminnan. Ei ainakaan siinä antanut mitään virhettä.

    Sain lopulta Istalla itse poistettua transportmoden. Piti vaan käynnistää auto, niin sai riittävästi voltteja.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Mikäli ilmajouset ovat ehjät ja linjastot tiiviisti paikallaan, niin ilma ei muualta pääse poistumaan kuin tyhjennysventtiilin kautta. Jos autoon Transport Mode saatu Bimmercodella päälle, eikä omin voimin onnistu statusta muuttaa, voin tarvittaessa etäyhteydellä vilkaista.

    Leave a comment:


  • jönssi86
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Tyhjennysventtiili vaihtoon. Hyvin yleinen vikaantuva komponentti näissä.
    Jäi kirjoittamatta, että se tyhjennysventtiili on melko lailla uusi. Olisiko ehkä kuukauden ehtinyt olla paikallaan. Ei pitäisi olla siinä vikaa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Tyhjennysventtiili vaihtoon. Hyvin yleinen vikaantuva komponentti näissä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎