F11 ilmakompressori

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teemu.k
    replied
    Originally posted by HanSep57 View Post
    Onko takailmajousille jokin oma korkeusanturi vai ohjaako ajovalojen anturi myös ilmakompuraa? En löytänyt varaosaluetteloista taakse tulevaa korkeusanturia.
    Takana molemmin puolin korkeusanturit. Luultavasti ohjaa molempia, korkeutta ja valojen säätöä. Edessä on myös molemmin puolin anturit.

    Leave a comment:


  • HanSep57
    replied
    Onko takailmajousille jokin oma korkeusanturi vai ohjaako ajovalojen anturi myös ilmakompuraa? En löytänyt varaosaluetteloista taakse tulevaa korkeusanturia.

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    Karkasi...

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    On tullut taikinoitua tuon kompuran ja muutenkin ilmaperän kanssa mm;
    - pussit vaihdettu
    - kompuran purut kuivattu
    - sähkövika korjattu - johto oli 'melkein' poikki takana (välillä toimi mutta kun asento muuttui niin satoi tulla katko...), syy oli korkeudensäätäjältä lähtevä rättiteippien alta olevat johdot oli tärisseet & hanganneet itsensä poikki - yhdellä nippusiteellä tuokin olisi voitu välttää
    * ajoi perän transport modeen, joka piti aina vapauttaa...

    Viimeisintä en ole ratkaissut mutta onko ideaa kuinka kompuran 'laitetila' voisi pysyä kuivana ja pehmusteet jäätymättä? Nythän pehmusteet ovat jäässä ja kun kompura käy niin sen kyllä kuulee melkoisena jytinänä.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Voihan se kompuran mäntä päästää ohi ettei se saa tietyssä ajassa nostettua perää tarpeeksi niin tulee tuo vikakoodi.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Ilmajousille vaahtoavaa pesuaineliuosta valelemaan seuraten vuotokohtia erityisesti laskoksissa. Samalla ilmalinjat ja niiden liittmien tiiveyden varmistus.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Tyhjennysventtiilin vaihdolla edeten. Vikakoodi ilmoittaa ainoastaan, että perän tavoitekorkeuden saavuttaminen kestänyt liian kauan.
    Tyhjennysventtiili vaihdettu lauantaina. Tänään sama vikakoodi tauluun. Mitäs laitetaan seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Tyhjennysventtiilin vaihdolla edeten. Vikakoodi ilmoittaa ainoastaan, että perän tavoitekorkeuden saavuttaminen kestänyt liian kauan.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    200 tkm lähestyy ja mullakin F11 520d lcissä idrive ilmoittaa alustavikaa. Perä ei kyllä laske ainakaan silmämääräisesti yhtään, mutta antaa vikakoodin:

    480DB0 - Raise control time

    Pussit ja se venttiili ovat halpoja niin sillä varmaan helpoin lähteä liikkeelle? Vai viittaako tuo koodi selkeästi johonkin tiettyyn osaan?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Varmaan ISTAsta kaivettu

    Leave a comment:


  • ptl
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mistä tuo kuva on?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Se ilmaletku lähtee ihan 10mm lista-avaimella irti ja saman voi laittaa uuteen pussiin ellei välttämättä halua sitä mutteria vaihtaa

    Kompuran päästä letku on helppo avata ja sieltä mää yleensä paineen päästänkin pois

    Puukotus on vaan laiskuutta kun se väli missä nippa on, on vähän ahdas, tai että joutuu kompuran suojat ottaa pois.

    En oo ikinä puukottanu ja ehkä 50 pussia oon vaihtanu

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Originally posted by HanSep57 View Post
    BMW 520dx F11 jatkoa...

    Mistähän päästä tätä vikaa alkaisi ratkomaan jos merkkiliike (SAH BMW Oulu) ja BMW:n huoltoihin erikoistunut (JR-Autocenter) ei osaa sanoa ratkaisua.
    Onko mahdollista että korkeusanturissa (tai molemmissa) jotain vikaa ? Tai onko mahdollista että korkeusanturin kiinnitys on irronnut tms. (JR-Autocenterin mukaan antureilta tulevat jännitteet (2V) olivat keskenään eri napaiset)
    Vaihtamatta on vielä ilmaletkut jotka tulevat kompuralta ilmapusseihin.
    Onko mahdollista uusia ilmaletkut ilmapussehin rikkomatta ilmapusseja? (vaihdon yhteydessä kuulemma puukotetaan pussi rikki jotta saadaan vanha pois)
    Onhan Oulussa vielä BMW merkkihuolto Wetterillä... jospa sieltä apua löytyisi
    Varmistaisin ensin että ilmapusseihin sekä kompuraan kiinnittyvät ilmaletkut on varmasti pohjassa asti, jos sieltä pääse ilma ulos, niin kompura pyörittää jatkuvasti.

    Istalla tyhjentää pussit ja sen jälkeen irrottaa, niin tulee ehjänä. Puukottamalla pussit rikotaan siksi, jotta ne on nopeampi vaihdattaa.

    Leave a comment:


  • HanSep57
    replied
    BMW 520dx F11 jatkoa...

    Mistähän päästä tätä vikaa alkaisi ratkomaan jos merkkiliike (SAH BMW Oulu) ja BMW:n huoltoihin erikoistunut (JR-Autocenter) ei osaa sanoa ratkaisua.
    Onko mahdollista että korkeusanturissa (tai molemmissa) jotain vikaa ? Tai onko mahdollista että korkeusanturin kiinnitys on irronnut tms. (JR-Autocenterin mukaan antureilta tulevat jännitteet (2V) olivat keskenään eri napaiset)
    Vaihtamatta on vielä ilmaletkut jotka tulevat kompuralta ilmapusseihin.
    Onko mahdollista uusia ilmaletkut ilmapussehin rikkomatta ilmapusseja? (vaihdon yhteydessä kuulemma puukotetaan pussi rikki jotta saadaan vanha pois)
    Onhan Oulussa vielä BMW merkkihuolto Wetterillä... jospa sieltä apua löytyisi

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jos vaan tasaisella parkkeeraa, niin aika harvakseltaan kompura käy. Tarvike voi olla äänekkäästi, mutta kyllä tuon orkkiksen vaimean hurinan kuulee jos se käy. Eli kuulostaisi siltä että jotain feilua systeemissä on.

    Leave a comment:

Working...
X