Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D -12 palaneen käryä kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10Whonen
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 55
    • Porvoo

    535D -12 palaneen käryä kabiiniin

    Kysytäänpä fiksummilta.

    160tkm ajettu auto. Ostosta lähtien työntänyt kovemman vedätyksen jälkeen palaneen öljyn käryä ja myös ihan savua konehuoneeseen sekä kabiiniin. Tutkinnassa huomattiin turbon öljynpaluun vuotavan joka nyt korjattu, mutta sama ongelma jatkuu. Savu/haju näyttää tulevan nyt öljynhuohotinventtiilistä koneen vierestä, josta aiemmin ei tullut mitään.

    EGR ja DPF vielä jäljellä, joskin ainakin EGR ohjelmointipoisto mielessä ja samalla ohjelma koneeseen/vaihteistoon.
    Voiko imusarja/EGR/DPF olla vain niin tukkoinen/karstainen, että tekee painetta venakoppaan ja puskee väkisin jostain ulos? Muita hyviä ideoita?
    Last edited by 10Whonen; 20-05-2020, 09:24.
  • takur
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 97
    • Oulu

    #2
    Onhan tuo kuvassa nro 21 putki molemmista päistä ehyt? Alkupään putkissa vulkanointi joka hapertuu ajan myötä. Ainakin N57 525:ssa.


    Originally posted by 10Whonen View Post
    Kysytäänpä fiksummilta.

    160tkm ajettu auto. Ostosta lähtien työntänyt kovemman vedätyksen jälkeen palaneen öljyn käryä ja myös ihan savua konehuoneeseen sekä kabiiniin. Tutkinnassa huomattiin turbon öljynpaluun vuotavan joka nyt korjattu, mutta sama ongelma jatkuu. Savu/haju näyttää tulevan nyt öljynhuohotinventtiilistä koneen vierestä, josta aiemmin ei tullut mitään.

    EGR ja DPF vielä jäljellä, joskin ainakin EGR ohjelmointipoisto mielessä ja samalla ohjelma koneeseen/vaihteistoon.
    Voiko imusarja/EGR/DPF olla vain niin tukkoinen/karstainen, että tekee painetta venakoppaan ja puskee väkisin jostain ulos? Muita hyviä ideoita?
    Attached Files

    Comment

    • Fremen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 127
      • Lappeenranta

      #3
      Meillä 50d:ssä oli EGR:n pakokaasuja kuskaava putki rikki ja pakokaasujen hajut tulivat hyttiin.

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Itellä sama auto ja ongelma. Egr pois pelistä. Hovikorjaaja tutki ja totesi venttiilikopan tiivisteen vuotavan turbojen päälle josta käry. Viikon päästä vaihdetaan tiiviste niin täytyy raportoida auttoko. Samalla näkee onko jotain muuta ongelmaa/vuotoa, mutta selkeästi se käry turboilta nousee kun vähän kuumenevat.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • 10Whonen
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 55
          • Porvoo

          #5
          Yllä mainittu putki nro 21 tänään kurkkastu ja paljastui jonkun sortin guntherin sähköteippaamaksi. Teipin alla haitariputki aivan murusina, odotellaan alkuviikko on että saadaan uusi. Toivottavasti tulis tuolla kuntoon.

          Myös venttilikopantiiviste hikoilee hieman, mutta ei pitäisi noin radikaalia savua aiheuttaa. Täytynee sekin kyllä jossain välissä uusia.

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #6
            Originally posted by 10Whonen View Post
            Yllä mainittu putki nro 21 tänään kurkkastu ja paljastui jonkun sortin guntherin sähköteippaamaksi. Teipin alla haitariputki aivan murusina, odotellaan alkuviikko on että saadaan uusi. Toivottavasti tulis tuolla kuntoon.

            Myös venttilikopantiiviste hikoilee hieman, mutta ei pitäisi noin radikaalia savua aiheuttaa. Täytynee sekin kyllä jossain välissä uusia.
            Kurkkasin kanssa ja putki näytti uudelta. Muutama viikko sitten kävi EGR kamppiksessa ja cooleri vaihdettiin, niin olisko ne tuonkin uusinut :think
            Toisen turbon kyljessä näkyy kosteaa ja samoin suutinten ympärillä venakopan päällä. No tiistaina vaihdetaan tiiviste niin katsotaan.

            Kaveri teetätti viikko sitten vastaavalle pelille saman operaation niin kärytys lakkasi. Sillä oli myös joku alipaineletku myös rikki joka selvisi samalla.

            Näissä muuten tyyppivikana imuputken halkeaminen liitoskohdasta siinä moottorin vas puol edestäpäin katsottuna osanro 13718508171. Itellä teipattu mut pitäs joskus jaksaa uusia.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • 10Whonen
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 55
              • Porvoo

              #7
              Mulla oli myös suutinten ympärillä kosteeta. Imasin pois jokunen aika sitten, eikä nyt oo uutta tullut, mistä lie? Aika samat ongelmat tuntuu kaikissa siis olevan..

              Comment

              • Kimmo-R
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 400
                • Tampere

                #8
                Eilen vaihdettiin venakopan tiiviste ja kyllähän se oli työntänyt öljyä vähän joka puolelle. Parin kovemman vedon perusteella tais auttaa. Toki asentaja pesi paikat vanhasta öljystä eli pitää nyt vielä pari viikkoa seurata ja antaa lopullinen tuomio, mutta hyvältä vaikuttaa

                PÄIVITYS: Edelleen käryää turboilta. Lampulla kun katsoo niin pikkuturbon liitosputki on märkä ja veikkaus on vuotava öljyn menolinja kuvassa 2kpl kuparitiivisteet nro.8 pitäs uusia ja kuulemma tiiviste 10 on yksi yleinen joka näissä vuotaa.
                Last edited by Kimmo-R; 09-05-2022, 13:30.
                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                --Audiokit.fi--
                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                BMW i4 M50 Supercharged -23
                BMW i3 60Ah -14

                Comment

                • 10Whonen
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 55
                  • Porvoo

                  #9
                  Työntääkö edelleen siis savua ihan kabiinin asti? Itellä toiminu välillä 1000-1500km moitteet, ja sitten taas työntää kunnon savut jonka jälkeen pelaa.

                  Toi nro 10 on itelle jo vaihettu eli 8 ja venakopan tiiviste täytys laittaa itselle vielä kuntoon. Vaikiaa on..

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    egr cooleri ?
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • joni88
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 308

                      #11
                      ,,,,,
                      Last edited by joni88; 14-09-2021, 16:55.
                      G11 740e

                      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by joni88 View Post
                        Meikälälöisellä kanssa tulee 640d käryä ajoittain sisään. Savua näkyy koneen oikeasta reunasta tulevan (kuskin paikalta katsottuna).

                        Selvisikö syyt aloittajalla?
                        Taitaa venttiilikopan tiiviste vuotaa. Toinen vaihtoehto on turbojen öljyvuodot.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • joni88
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 308

                          #13
                          Kiitos!
                          Last edited by joni88; 14-09-2021, 16:59.
                          G11 740e

                          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                          Comment

                          • takur
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2013
                            • 97
                            • Oulu

                            #14
                            Ai että helppo
                            Aikaa menee ainakin...


                            Originally posted by joni88 View Post
                            Kiitos!

                            Pitääpä tutkia tarkemmin missä näkyy kosteutta. Helppoahan olisi jos venttiilikopan tiivisteen vaihdolla selviäisi

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #15
                              Melkein useammin syynä on viallinen venttiilikoppa näissä N sarjan "venttiilikopantiiviste vuodoissa"
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎