Itellä ois samat hommat edessä eli todella kitkerä haju tulee sisälle kun pysähtyy risteyksiin.. Sen verran vilkasin, että venttiilikoppa sieltä ainaki vuotaa. Kysymys kuuluuki, että tarvinko suuttimien irrotukseen/takaisin laittoon jotain erikoistyökaluja? Pitääkö suuttimen pohjatiivisteet vaihtaa samalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535D -12 palaneen käryä kabiiniin
Collapse
X
-
Palaneen käry tuli itelle kabiiniin ajoittain vaikka venakopantiiviste vaihdettu. Vuotaa nyt venakopan prässätystä saumasta (apukuskin puoleisesta nurkasta) ja tiputtelee joskus jonku tipan dpf:n päälle. Pitänee uusia tuo v-koppa.F11 530d X-drive M-Sport 2016
———————————————————
Exs:
E91 LCI 320dA -09
E46 330D -02
Comment
-
-
Originally posted by Anzsaa View PostItellä ois samat hommat edessä eli todella kitkerä haju tulee sisälle kun pysähtyy risteyksiin.. Sen verran vilkasin, että venttiilikoppa sieltä ainaki vuotaa. Kysymys kuuluuki, että tarvinko suuttimien irrotukseen/takaisin laittoon jotain erikoistyökaluja? Pitääkö suuttimen pohjatiivisteet vaihtaa samalla?
Pohjatiivisteet pitää joka kerta vaihtaa ja suuttimien "pesät" puhdistaa.
Eikä saa sotkea suuttimien järjestystä tai muuten ne pitää koodata autoon uudestaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Venttiilikoppa halki, savua tuli reiluhkosti
Meikäläisellä tuli palaneen käryä ja savua oikein kunnolla konehuoneesta, koneen oikealta puolelta n. keskeltä, kuskin paikalta katsottuna. Savutus oli luokkaa "rasvainen pihvi palaa grillissä", eli ihan kunnon savupilvi konepellin alta.
Syyksi selvisi haljennut venttiilikopan kansi (muovia). Siitä öljyä ruiskusi kuuman pakosarjan päälle. Kuulemma näitä mennyt tänä pakkastalvena useampia, korjaamon mukaan. Lieneekö jonkin sortin tyyppivika.535d xDrive -2013
Comment
-
-
Originally posted by Kiitoksinen Setämies View PostMeikäläisellä tuli palaneen käryä ja savua oikein kunnolla konehuoneesta, koneen oikealta puolelta n. keskeltä, kuskin paikalta katsottuna. Savutus oli luokkaa "rasvainen pihvi palaa grillissä", eli ihan kunnon savupilvi konepellin alta.
Syyksi selvisi haljennut venttiilikopan kansi (muovia). Siitä öljyä ruiskusi kuuman pakosarjan päälle. Kuulemma näitä mennyt tänä pakkastalvena useampia, korjaamon mukaan. Lieneekö jonkin sortin tyyppivika.
Teetit pajalla, mitäpä kustansi koppa?F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Siitähän ne huohotin kanaviston ja kopan saumasta halkeaa / sauma alkaa vuotamaan. Ei väliä sylinterien määrällä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Kesäromu View PostOliko mistä kohti halki toi koppa? Omani kärytti myös mutta loppui tiivisteen vaihdolla.
Teetit pajalla, mitäpä kustansi koppa?
Halkeamaa ei nähnyt kuin vasta pajalla, mutta en ollut itse paikalla. Kuulemma aika reilun kokoinen oli, pitkä. Olisko ollut jotain 470e koppa + 300e työt, kutakuinkin.535d xDrive -2013
Comment
-
-
Originally posted by Kiitoksinen Setämies View PostHalkeamaa ei nähnyt kuin vasta pajalla, mutta en ollut itse paikalla. Kuulemma aika reilun kokoinen oli, pitkä. Olisko ollut jotain 470e koppa + 300e työt, kutakuinkin.
Tarina ei ollutkaan aivan niin yksinkertainen...koppa oli kyllä rikki ja korjattiin, mutta savutuspa ei loppunutkaan.
Syyksi paljastui EGR:n takaisinkutsukampanjan yhteydessä vaihdettu EGR, jonka irrotuksessa oli käytetty reilusti öljyä, jota Kautokeskuksen kaverit eivät sitten olleet vaivautuneet putsaaman ollenkaan pois. Öljy sitten rupesi savuamaan aina, kun DPF-poltto käynnistyi, sitä oli pakokaasuanturin päällä ja ympäristössä. Ja minä ramppaan auton kanssa huollossa etsimässä savutuksen syytä. No, positiivisena puolena voidaan todeta, että tuli korjattua tuo venttiilikoppa sun muuta pientä, mutta ei ihan laatujärjestelmän mukaista toimintaa merkkiliikkeeltä, imho. Onneksi paikallinen paja sai asian selvitetyksi. Savua tuli oikein kunnolla, tyyliin rasvainen pihvi palaa grillissä liekeillä.535d xDrive -2013
Comment
-
-
Itsellä alkanut M57 koneinen F11 vm 2010 pölläytteleen öljyn käryjä satunnaisesti kabiinin puolelle. Kilometrejä takana 355tkm
Edellisestä e46 samalla 3 litran koneella varustetusta vekottimesta tuli venttiilikopantiiviste vaihdettua kun samoja oireita oli ja tuolla silloin korjaantui.
Onkohan vaihtohomma abaut sama myös tämän 10 vuotta tuoreemman koneen kanssa?F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Bnito View PostItsellä alkanut M57 koneinen F11 vm 2010 pölläytteleen öljyn käryjä satunnaisesti kabiinin puolelle. Kilometrejä takana 355tkm
Edellisestä e46 samalla 3 litran koneella varustetusta vekottimesta tuli venttiilikopantiiviste vaihdettua kun samoja oireita oli ja tuolla silloin korjaantui.
Onkohan vaihtohomma abaut sama myös tämän 10 vuotta tuoreemman koneen kanssa?
-K
Comment
-
-
Mikä paja PK-seudulla tekee tuon tiivisteen ja kopan vaihdon hyvällä menestyksellä ja hinnalla? Näköjään omassa vuotaa kans...
edit: Jaa ei vuotanutkaan, tuli ilmeisesti öljykorkin jalan tiivisteen välistä. Tai sieltä jäljet ainakin lähtevät. No halvalla selvisi jos näin oli.Last edited by VilleP; 06-03-2023, 19:36.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Kiitoksinen Setämies View PostTarina ei ollutkaan aivan niin yksinkertainen...koppa oli kyllä rikki ja korjattiin, mutta savutuspa ei loppunutkaan.
Syyksi paljastui EGR:n takaisinkutsukampanjan yhteydessä vaihdettu EGR, jonka irrotuksessa oli käytetty reilusti öljyä, jota Kautokeskuksen kaverit eivät sitten olleet vaivautuneet putsaaman ollenkaan pois. Öljy sitten rupesi savuamaan aina, kun DPF-poltto käynnistyi, sitä oli pakokaasuanturin päällä ja ympäristössä. Ja minä ramppaan auton kanssa huollossa etsimässä savutuksen syytä. No, positiivisena puolena voidaan todeta, että tuli korjattua tuo venttiilikoppa sun muuta pientä, mutta ei ihan laatujärjestelmän mukaista toimintaa merkkiliikkeeltä, imho. Onneksi paikallinen paja sai asian selvitetyksi. Savua tuli oikein kunnolla, tyyliin rasvainen pihvi palaa grillissä liekeillä.
...Jjjja kuten jotkut saattoivat huomatakin, tuokaan ei ollut tarinan loppu, vaan vielä löytyi vuotoja turbon paluuputkesta, tiivisteistä ja venttiilikopan huohotinputkesta.
Tarkemmin tuolla: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...2&postcount=62
Nyt kärryllä on ajettu kolmisen viikkoa, hieman hajua DPF-polton aikana, mutta toistaiseksi ei ainakaan ole savua näkynyt. Kronologisessa järjestyksessä meni näin:
-ensin hämmästeltiin useampaan kertaan merkkiliikkeessä
-sitten hämmästeltiin muutamaan kertaan muualla
-todettiin että venttiilikoppa halki, vaihdettiin tiivisteineen
-todettiin että ensimmäisen EGR-takaisinvetokampanjan myötä jäänyt irrotusöljyä, luultiin syypääksi. Samalla kävi ilmi, että entinen omistaja oli tulpannut EGR:n. Silläkään ei ollut vaikutusta, kun palautettiin vakioksi kaikilta osin.
-hämmästeltiin taas merkkiliikkeessä, computer says no
-toisen EGR-takaisinvetokampanjan myötä itse EGR:ää luultiin syypääksi, mutta ei ollut
-hämmästeltiin jälleen merkkiliikkeessä, computer says no again
-lopuksi muualla tehtiin ylemmän turbon tiivisteiden vaihto, paluuputken ja huohotinputken vaihto. Olivat öljymönjässä ulkopuoleltakin. Toistaiseksi ei ainakaan savua havaittu.
Touhutonneja taisi mennä useampia. Nyt mielenkiintoista nähdä, pysyykö savutus poissa.535d xDrive -2013
Comment
-
Comment