Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D -12 palaneen käryä kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzsaa
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 3
    • Suomi

    #16
    Itellä ois samat hommat edessä eli todella kitkerä haju tulee sisälle kun pysähtyy risteyksiin.. Sen verran vilkasin, että venttiilikoppa sieltä ainaki vuotaa. Kysymys kuuluuki, että tarvinko suuttimien irrotukseen/takaisin laittoon jotain erikoistyökaluja? Pitääkö suuttimen pohjatiivisteet vaihtaa samalla?

    Comment

    • ralliriisseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 72
      • Laihia

      #17
      Palaneen käry tuli itelle kabiiniin ajoittain vaikka venakopantiiviste vaihdettu. Vuotaa nyt venakopan prässätystä saumasta (apukuskin puoleisesta nurkasta) ja tiputtelee joskus jonku tipan dpf:n päälle. Pitänee uusia tuo v-koppa.
      F11 530d X-drive M-Sport 2016
      ———————————————————
      Exs:
      E91 LCI 320dA -09
      E46 330D -02

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #18
        Originally posted by Anzsaa View Post
        Itellä ois samat hommat edessä eli todella kitkerä haju tulee sisälle kun pysähtyy risteyksiin.. Sen verran vilkasin, että venttiilikoppa sieltä ainaki vuotaa. Kysymys kuuluuki, että tarvinko suuttimien irrotukseen/takaisin laittoon jotain erikoistyökaluja? Pitääkö suuttimen pohjatiivisteet vaihtaa samalla?
        Se vähän riippuu irtoaako ne suuttimet suosiolla. Kyllä ainakin vetovasara suuttimille olisi hyvä olla ja kuumasta koneesta suuttimet irti.
        Pohjatiivisteet pitää joka kerta vaihtaa ja suuttimien "pesät" puhdistaa.
        Eikä saa sotkea suuttimien järjestystä tai muuten ne pitää koodata autoon uudestaan.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Kiitoksinen Setämies
          Bimmer Rookie
          • Jan 2021
          • 36
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Venttiilikoppa halki, savua tuli reiluhkosti

          Meikäläisellä tuli palaneen käryä ja savua oikein kunnolla konehuoneesta, koneen oikealta puolelta n. keskeltä, kuskin paikalta katsottuna. Savutus oli luokkaa "rasvainen pihvi palaa grillissä", eli ihan kunnon savupilvi konepellin alta.

          Syyksi selvisi haljennut venttiilikopan kansi (muovia). Siitä öljyä ruiskusi kuuman pakosarjan päälle. Kuulemma näitä mennyt tänä pakkastalvena useampia, korjaamon mukaan. Lieneekö jonkin sortin tyyppivika.
          535d xDrive -2013

          Comment

          • Kesäromu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 228
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Kiitoksinen Setämies View Post
            Meikäläisellä tuli palaneen käryä ja savua oikein kunnolla konehuoneesta, koneen oikealta puolelta n. keskeltä, kuskin paikalta katsottuna. Savutus oli luokkaa "rasvainen pihvi palaa grillissä", eli ihan kunnon savupilvi konepellin alta.

            Syyksi selvisi haljennut venttiilikopan kansi (muovia). Siitä öljyä ruiskusi kuuman pakosarjan päälle. Kuulemma näitä mennyt tänä pakkastalvena useampia, korjaamon mukaan. Lieneekö jonkin sortin tyyppivika.
            Oliko mistä kohti halki toi koppa? Omani kärytti myös mutta loppui tiivisteen vaihdolla.
            Teetit pajalla, mitäpä kustansi koppa?
            F10 -11
            E21 315 -83

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #21
              Siitähän ne huohotin kanaviston ja kopan saumasta halkeaa / sauma alkaa vuotamaan. Ei väliä sylinterien määrällä.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Kiitoksinen Setämies
                Bimmer Rookie
                • Jan 2021
                • 36
                • Varsinais-Suomi

                #22
                Originally posted by Kesäromu View Post
                Oliko mistä kohti halki toi koppa? Omani kärytti myös mutta loppui tiivisteen vaihdolla.
                Teetit pajalla, mitäpä kustansi koppa?

                Halkeamaa ei nähnyt kuin vasta pajalla, mutta en ollut itse paikalla. Kuulemma aika reilun kokoinen oli, pitkä. Olisko ollut jotain 470e koppa + 300e työt, kutakuinkin.
                535d xDrive -2013

                Comment

                • Kiitoksinen Setämies
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2021
                  • 36
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  Originally posted by Kiitoksinen Setämies View Post
                  Halkeamaa ei nähnyt kuin vasta pajalla, mutta en ollut itse paikalla. Kuulemma aika reilun kokoinen oli, pitkä. Olisko ollut jotain 470e koppa + 300e työt, kutakuinkin.

                  Tarina ei ollutkaan aivan niin yksinkertainen...koppa oli kyllä rikki ja korjattiin, mutta savutuspa ei loppunutkaan.


                  Syyksi paljastui EGR:n takaisinkutsukampanjan yhteydessä vaihdettu EGR, jonka irrotuksessa oli käytetty reilusti öljyä, jota Kautokeskuksen kaverit eivät sitten olleet vaivautuneet putsaaman ollenkaan pois. Öljy sitten rupesi savuamaan aina, kun DPF-poltto käynnistyi, sitä oli pakokaasuanturin päällä ja ympäristössä. Ja minä ramppaan auton kanssa huollossa etsimässä savutuksen syytä. No, positiivisena puolena voidaan todeta, että tuli korjattua tuo venttiilikoppa sun muuta pientä, mutta ei ihan laatujärjestelmän mukaista toimintaa merkkiliikkeeltä, imho. Onneksi paikallinen paja sai asian selvitetyksi. Savua tuli oikein kunnolla, tyyliin rasvainen pihvi palaa grillissä liekeillä.
                  535d xDrive -2013

                  Comment

                  • Bnito
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 334

                    #24
                    Itsellä alkanut M57 koneinen F11 vm 2010 pölläytteleen öljyn käryjä satunnaisesti kabiinin puolelle. Kilometrejä takana 355tkm

                    Edellisestä e46 samalla 3 litran koneella varustetusta vekottimesta tuli venttiilikopantiiviste vaihdettua kun samoja oireita oli ja tuolla silloin korjaantui.

                    Onkohan vaihtohomma abaut sama myös tämän 10 vuotta tuoreemman koneen kanssa?
                    F11 525 3.0 -10

                    Ex E46 330d Touring -00
                    Ex 316/325 '85

                    Comment

                    • Kahimooni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 122
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Bnito View Post
                      Itsellä alkanut M57 koneinen F11 vm 2010 pölläytteleen öljyn käryjä satunnaisesti kabiinin puolelle. Kilometrejä takana 355tkm

                      Edellisestä e46 samalla 3 litran koneella varustetusta vekottimesta tuli venttiilikopantiiviste vaihdettua kun samoja oireita oli ja tuolla silloin korjaantui.

                      Onkohan vaihtohomma abaut sama myös tämän 10 vuotta tuoreemman koneen kanssa?
                      Mun N57 F11 vm -10 meni juuri venakoppa vaihtoon kun oli halki. Öljyä tiputti vuosi sitten pakosarjan päälle ja käry tuli ohjaamoon saakka. Silloin vaihdettiin vain tiiviste.

                      -K

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2220
                        • Vantaa

                        #26
                        Mikä paja PK-seudulla tekee tuon tiivisteen ja kopan vaihdon hyvällä menestyksellä ja hinnalla? Näköjään omassa vuotaa kans...

                        edit: Jaa ei vuotanutkaan, tuli ilmeisesti öljykorkin jalan tiivisteen välistä. Tai sieltä jäljet ainakin lähtevät. No halvalla selvisi jos näin oli.
                        Last edited by VilleP; 06-03-2023, 19:36.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Kiitoksinen Setämies
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2021
                          • 36
                          • Varsinais-Suomi

                          #27
                          Originally posted by Kiitoksinen Setämies View Post
                          Tarina ei ollutkaan aivan niin yksinkertainen...koppa oli kyllä rikki ja korjattiin, mutta savutuspa ei loppunutkaan.


                          Syyksi paljastui EGR:n takaisinkutsukampanjan yhteydessä vaihdettu EGR, jonka irrotuksessa oli käytetty reilusti öljyä, jota Kautokeskuksen kaverit eivät sitten olleet vaivautuneet putsaaman ollenkaan pois. Öljy sitten rupesi savuamaan aina, kun DPF-poltto käynnistyi, sitä oli pakokaasuanturin päällä ja ympäristössä. Ja minä ramppaan auton kanssa huollossa etsimässä savutuksen syytä. No, positiivisena puolena voidaan todeta, että tuli korjattua tuo venttiilikoppa sun muuta pientä, mutta ei ihan laatujärjestelmän mukaista toimintaa merkkiliikkeeltä, imho. Onneksi paikallinen paja sai asian selvitetyksi. Savua tuli oikein kunnolla, tyyliin rasvainen pihvi palaa grillissä liekeillä.

                          ...Jjjja kuten jotkut saattoivat huomatakin, tuokaan ei ollut tarinan loppu, vaan vielä löytyi vuotoja turbon paluuputkesta, tiivisteistä ja venttiilikopan huohotinputkesta.


                          Tarkemmin tuolla: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...2&postcount=62


                          Nyt kärryllä on ajettu kolmisen viikkoa, hieman hajua DPF-polton aikana, mutta toistaiseksi ei ainakaan ole savua näkynyt. Kronologisessa järjestyksessä meni näin:


                          -ensin hämmästeltiin useampaan kertaan merkkiliikkeessä
                          -sitten hämmästeltiin muutamaan kertaan muualla
                          -todettiin että venttiilikoppa halki, vaihdettiin tiivisteineen
                          -todettiin että ensimmäisen EGR-takaisinvetokampanjan myötä jäänyt irrotusöljyä, luultiin syypääksi. Samalla kävi ilmi, että entinen omistaja oli tulpannut EGR:n. Silläkään ei ollut vaikutusta, kun palautettiin vakioksi kaikilta osin.
                          -hämmästeltiin taas merkkiliikkeessä, computer says no
                          -toisen EGR-takaisinvetokampanjan myötä itse EGR:ää luultiin syypääksi, mutta ei ollut
                          -hämmästeltiin jälleen merkkiliikkeessä, computer says no again

                          -lopuksi muualla tehtiin ylemmän turbon tiivisteiden vaihto, paluuputken ja huohotinputken vaihto. Olivat öljymönjässä ulkopuoleltakin. Toistaiseksi ei ainakaan savua havaittu.


                          Touhutonneja taisi mennä useampia. Nyt mielenkiintoista nähdä, pysyykö savutus poissa.
                          535d xDrive -2013

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎