F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Juu jäykkyyden säätö on molemmilla akseleilla. Hirveästi ei voi ajotiloja muokata. Ainoastaan sport tilaan voi valita vaikuttaako valinta chassis ja drivetrain, vai ainoastaan jompikumpi.
-
-
Löytyikin tuolla Driving experience switch hakusanalla YouTubesta selvennystä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostNappi vaikuttaa kaasun vasteeseen, vaihteiston toimintaan, luistonestoon/esp ja jos adaptiivinen alusta niin sitten iskareihin ja vakaajiin. Kaikki nämä riippuu varusteista. Kaikissa ei edes tuota nappia ole.
Mulla löytyy nuo kaikki ja nämä varusteet:
S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S229 Dynamic Drive
S223 Electronic Damper Control (EDC)
Mitä meinaat vaikuttaako perän jäykkyyteen?
Juu oon huomannut ettei kaikissa ole nappia, eli napillinen pitää olla vähintään ja aina parempi jos on adaptinen alusta ( ilmeisesti nimeltään adaptive damper control? ) jolloin siis alustan (myös perän) jäykkyyttä saa säädettyä.
Onko nuo asetukset ne mitä tehtaalla on laitettu vai pääseekö esim. sport asetuksia itse muokkaamaan?
Mites ne mallit joissa sport plus tai eco plus, mitä eroa tuohon eco, comfort, sport malliin?
Leave a comment:
-
-
Nappi vaikuttaa kaasun vasteeseen, vaihteiston toimintaan, luistonestoon/esp ja jos adaptiivinen alusta niin sitten iskareihin ja vakaajiin. Kaikki nämä riippuu varusteista. Kaikissa ei edes tuota nappia ole.
Mulla löytyy nuo kaikki ja nämä varusteet:
S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S229 Dynamic Drive
S223 Electronic Damper Control (EDC)
Mitä meinaat vaikuttaako perän jäykkyyteen?Last edited by VilleP; 23-06-2020, 18:59.
Leave a comment:
-
-
Oon katsellut kymmeniä YouTube videoita ja kaipaisin hieman selvennystä
Mihin kaikkeen se eco, comfort, sport nappi vaikuttaa?
joissain autoissa on myös comfort plus tai eco plus, mihin varusteisiin ne kuuluu ja mihin vaikuttaa?
Onko niin että esim sport "asetusta" saa muokattua esim. luistonestoa ajatellen vai oonko ihan ulalla?
Ilmeisesti riippuu siitä mikä varustelu autossa on, että vaikuttaako tuo nappi alustaan vai?
Touringeissahan on vakiona ilmajouset, vaikuttaako joka tapauksessa perän jäykkyyteen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostNykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
Leave a comment:
-
-
Nykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
Leave a comment:
-
-
Mikä noita laakereita syö? Pitkäksi vedetyt vaihtovälit vai materiaali vika/ominaisuus?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos ollaan hinnat alkaen F11:sta ostamassa ja korjaukseen ei ole budjetoida muutamaa tonnia niin kannataa 520d ja 535d unohtaa ja ottaa 525d 3.0 manuaaliaskilla tai 530dA. 520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.
Ja jättää adaptive drivellä varustellut syrjään jos iskareita ei ole jo vaihdettu. Siihen kun uppoaa pari tonnia jos uusitaan kaikki neljä.
Muilla varusteilla ei suoranaiseasti ole vaikutusta tuleviin kuluihin eli ne ei juurikaan hajoile vaikka olisi enemmänkin ajettu verme.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostHuomasiko RVS:n vaikutusta koneeseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostOnko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos ollaan hinnat alkaen F11:sta ostamassa ja korjaukseen ei ole budjetoida muutamaa tonnia niin kannataa 520d ja 535d unohtaa ja ottaa 525d 3.0 manuaaliaskilla tai 530dA. 520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.
Ja jättää adaptive drivellä varustellut syrjään jos iskareita ei ole jo vaihdettu. Siihen kun uppoaa pari tonnia jos uusitaan kaikki neljä.
Muilla varusteilla ei suoranaiseasti ole vaikutusta tuleviin kuluihin eli ne ei juurikaan hajoile vaikka olisi enemmänkin ajettu verme.
Leave a comment:
-
Leave a comment: