Originally posted by Vmatti
View Post
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos pelkää laakereita kannattaa ne vaihdattaa eikä odotella koneen kilahtamista :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostOnko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?
Jos pelkää laakereita kannattaa ne vaihdattaa eikä odotella koneen kilahtamista :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostJoskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.Originally posted by makebm5 View PostEI ole sattunut silmään tutkimus mutta eikö tuo käynnistyksen takia tapahtuva laakeri vaurio tarkoittaisi sitä että öljykalvon pitäisi häipyä laakerin liuskan välistä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rale View PostTuollainen diisseli vehje jossa longlife öljyn vaihtovälit.
Jossain päälle 20tkm ajolla enää öljyä ole. Noki vettä enempi😂
Turbodieselissä öljy muuttuu mustaksi melkein heti vaihdon jälkeen ja sen kuuluukin olla mustaa, eikä siitä väristä voi mitään päätellä öljyn ominaisuuksista.
Leave a comment:
-
-
Tuollainen diisseli vehje jossa longlife öljyn vaihtovälit.
Jossain päälle 20tkm ajolla enää öljyä ole. Noki vettä enempi😂
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostNykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vmatti View PostEli jos käynnistyksiä olisi vaikkapa 10/pv niin laakerit kestäisi 27v
Itse olen muutamasta muutaman vuoden ikäisestä tuota katsonut ja mittarissa on ollut jo melkein 20 000 starttia. Ei tarvitse muuttaa toimintamallia jatkossakaan. Aina start/stopit koodataan veks HETI kun auto tulee alle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostNykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEi, kyllä se on jo pre-lci:ssäkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostLueskelin netistä ohjekirjaa vuodelta 2011 ja sieltä löytyi taas lisää selvennystä:
Jos autossa on dynamic damper control niin alemmassa napissa ei lue normal vaan comfort.
Onkohan se eco tullut vasta facelift malleihin?
Mitkähän iskariasetukset muuten on eco pro moodissa päällä?
Leave a comment:
-
-
Lueskelin netistä ohjekirjaa vuodelta 2011 ja sieltä löytyi taas lisää selvennystä:
Jos autossa on dynamic damper control niin alemmassa napissa ei lue normal vaan comfort.
Onkohan se eco tullut vasta facelift malleihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostJuu jäykkyyden säätö on molemmilla akseleilla. Hirveästi ei voi ajotiloja muokata. Ainoastaan sport tilaan voi valita vaikuttaako valinta chassis ja drivetrain, vai ainoastaan jompikumpi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: