Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • supermaniac1975
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 123
    • Suomi

    #31
    Originally posted by VilleP View Post
    Nappi vaikuttaa kaasun vasteeseen, vaihteiston toimintaan, luistonestoon/esp ja jos adaptiivinen alusta niin sitten iskareihin ja vakaajiin. Kaikki nämä riippuu varusteista. Kaikissa ei edes tuota nappia ole.

    Mulla löytyy nuo kaikki ja nämä varusteet:
    S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
    S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
    S229 Dynamic Drive
    S223 Electronic Damper Control (EDC)

    Mitä meinaat vaikuttaako perän jäykkyyteen?
    Kiitos!

    Juu oon huomannut ettei kaikissa ole nappia, eli napillinen pitää olla vähintään ja aina parempi jos on adaptinen alusta ( ilmeisesti nimeltään adaptive damper control? ) jolloin siis alustan (myös perän) jäykkyyttä saa säädettyä.

    Onko nuo asetukset ne mitä tehtaalla on laitettu vai pääseekö esim. sport asetuksia itse muokkaamaan?

    Mites ne mallit joissa sport plus tai eco plus, mitä eroa tuohon eco, comfort, sport malliin?

    Comment

    • supermaniac1975
      Bimmer Rookie
      • Jun 2020
      • 123
      • Suomi

      #32
      mitä eroa on eco ja eco pro:lla?

      Comment

      • supermaniac1975
        Bimmer Rookie
        • Jun 2020
        • 123
        • Suomi

        #33
        Löytyikin tuolla Driving experience switch hakusanalla YouTubesta selvennystä.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2162
          • Vantaa

          #34
          Juu jäykkyyden säätö on molemmilla akseleilla. Hirveästi ei voi ajotiloja muokata. Ainoastaan sport tilaan voi valita vaikuttaako valinta chassis ja drivetrain, vai ainoastaan jompikumpi.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • supermaniac1975
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 123
            • Suomi

            #35
            Originally posted by VilleP View Post
            Juu jäykkyyden säätö on molemmilla akseleilla. Hirveästi ei voi ajotiloja muokata. Ainoastaan sport tilaan voi valita vaikuttaako valinta chassis ja drivetrain, vai ainoastaan jompikumpi.
            thänks

            Comment

            • supermaniac1975
              Bimmer Rookie
              • Jun 2020
              • 123
              • Suomi

              #36
              Lueskelin netistä ohjekirjaa vuodelta 2011 ja sieltä löytyi taas lisää selvennystä:

              Jos autossa on dynamic damper control niin alemmassa napissa ei lue normal vaan comfort.

              Onkohan se eco tullut vasta facelift malleihin?

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by supermaniac1975 View Post
                Lueskelin netistä ohjekirjaa vuodelta 2011 ja sieltä löytyi taas lisää selvennystä:

                Jos autossa on dynamic damper control niin alemmassa napissa ei lue normal vaan comfort.

                Onkohan se eco tullut vasta facelift malleihin?
                Ei, kyllä se on jo pre-lci:ssäkin.

                Mitkähän iskariasetukset muuten on eco pro moodissa päällä?

                Comment

                • supermaniac1975
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2020
                  • 123
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Ei, kyllä se on jo pre-lci:ssäkin.
                  Hyvä, koska tuo eco ois ihan jees olla siinä autossa jonka ostan.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2162
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Ei, kyllä se on jo pre-lci:ssäkin.

                    Mitkähän iskariasetukset muuten on eco pro moodissa päällä?
                    Pers tuntuma sanoo että comfort.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Vmatti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by böntti View Post
                      Nykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
                      Eli jos käynnistyksiä olisi vaikkapa 10/pv niin laakerit kestäisi 27v
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        #41
                        Originally posted by Vmatti View Post
                        Eli jos käynnistyksiä olisi vaikkapa 10/pv niin laakerit kestäisi 27v
                        Oletko joskus tutkinut kuinka paljon start/stopilla varustettu auto starttailee esim. vuositasolla? On toki ihan pieni vaikutus siinä, että ajaako posteljooni kaupungissa pitkää päivää vai eläkeläinen jänkhällä kerran viikossa kauppaan.

                        Itse olen muutamasta muutaman vuoden ikäisestä tuota katsonut ja mittarissa on ollut jo melkein 20 000 starttia. Ei tarvitse muuttaa toimintamallia jatkossakaan. Aina start/stopit koodataan veks HETI kun auto tulee alle.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1238
                          • Kainuu

                          #42
                          Originally posted by böntti View Post
                          Nykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
                          EI ole sattunut silmään tutkimus mutta eikö tuo käynnistyksen takia tapahtuva laakeri vaurio tarkoittaisi sitä että öljykalvon pitäisi häipyä laakerin liuskan välistä?
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #43
                            Tuollainen diisseli vehje jossa longlife öljyn vaihtovälit.
                            Jossain päälle 20tkm ajolla enää öljyä ole. Noki vettä enempi😂

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Vmatti View Post
                              Eli jos käynnistyksiä olisi vaikkapa 10/pv niin laakerit kestäisi 27v
                              Niin tai jos käynnistyksiä on 1 per kílometri niin sitten kestää 100tkm.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                #45
                                Originally posted by Rale View Post
                                Tuollainen diisseli vehje jossa longlife öljyn vaihtovälit.
                                Jossain päälle 20tkm ajolla enää öljyä ole. Noki vettä enempi😂

                                Turbodieselissä öljy muuttuu mustaksi melkein heti vaihdon jälkeen ja sen kuuluukin olla mustaa, eikä siitä väristä voi mitään päätellä öljyn ominaisuuksista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎