Juu meillä ei tällä hetkellä ole autoa ja sukulaisen Hojota Varis on ollut usein tuossa pihassa jota sais käyttää, mutta ei kiinnosta. Mieluummin poljen pyörällä. Tuollainen "auto" säästyis ku sillä ei haluis ajaa ja ois ihan moottorin kautta tehtyä luistonestoa, ei tarvii nappeja painella.
Meille auto tulee 95% huviajeluun ja siksi vain BMW on vaihtoehtona. Kilometrejä tulee joten ollaan meinattu esim. jakopään huolto tehdä heti oston jälkeen ja muutenkin tyyppiviat tarkistaa BTCF foorumin kautta saaduilla tiedoilla jo ennen auton ostoa.
Saas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...
Laittaa katsastukseen ihanan eko-ohjelman päälle, niin ko. mahtava laite onkin sitten toiminnassa katsastajalla .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Saas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...
No onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.
Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.
Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.
Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Ei muuta ecun tarkistussummia mitenkään koodaukset, varsinkin kun tuota start/stop koodausta ei tehdä edes ecuun. Koodauksien tarkistaminen käytännössä täysin mahdoton katsastuksessa. Jos nyt jotain päästöhuijauksia haluttaisiin saada kiinni, niin päivittäisivät testauslaitteet nykyaikaan. paljon helpompi kuin alkaa softaversioita tutkimaan. Nykyinen savutusarvon mittaus on täysi vitsi kun puhutaan alle 20v autosta. Laittaisivat samanlaiset laitteet mitä käytetään esim. EU testissä. Kaikki DPF/SCR poistot jäisi heti kiinni, samoin suuriosa softauksista. Esim. DPF poistoon verratuna tuolla start/stop ei ole mitään merkitystä.
Tosin eipä noita edes haluta saada katsastuksessa kiinni, kun uusissa autoissa ei edes mitata päästöjä. Uusi diiseli menee katsastuksesta läpi tuli putkesta läpi mitä tahansa, jos ei ole koodeja ja ecun itsetestit (readiness monitor) on mennyt läpi. Jos ne manipuloinnit haluttaisiin kiinni pitäisi alkaa mittaamaan mitä sieltä putkesta tulee. Softasta nuo napataan kohta joka toisella pajalla pois.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ajetaanko pitkää matkaa ja paljonko vuosisuorite ?
Olisko bensakoneinen 530i (3.0) vaihtoehto ?
Käyttövoimavero dieselissä melko iso.
Mitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole. Ei tarvitse kymppiä edes vuoteen ajaa ett diesel tulee halvemmaksi ja vanhemmiten kun dieselinä huomattavasti yleisempi niin myös käytettyä varaosaa on nurkat pullollaan.
Mitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole.
Jotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.
Itsellänikin nyt varsin 'hassu' tilanne, en omaa autolle oikeata varsinaista tarvetta ( työmatka 2 km. jonka teen 99,9% polkupyörällä) mutta kun halua oli vähän isompaan ja vääntävään peliin ja kumminkin liikkumiset yli 10 000 km. vuodessa niin ostin dieselin.
Jotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.
Totta. Ja ehkä oleellisempana asian se, että varsinkin kaikki F-koriset ovat bensamalleina ostettaessa tuhansia euroja kalliimpia ostaa (yleensä).
Jos on tarkoitus ostaa maailman ympäri ajettu N47 koneinen F11, niin unohda ne sport / eco ajotilat ja muut turhuudet. Ne ovat sinun viimeinen huoli. Ja kuten edellä mainittu, katso ettet osta autoa noilla lättänäpenkeillä.
Ja jos ns huviajeluun/nautintoon niin itse panostaisin aitoon m sportiin. Kyllä jo 15ke budjetilla saa aika kivan m sportin 2 litran koneella ja alle 300tkm ajetun. Ostaa vaikka sellaisen mihin on jo kone laitettu.
Comment