Originally posted by supermaniac1975
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		F11 perheeseen vuonna 2021
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Laittaa katsastukseen ihanan eko-ohjelman päälle, niin ko. mahtava laite onkin sitten toiminnassa katsastajallaOriginally posted by tabasco View PostSaas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...
.
							
						Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.Originally posted by tabasco View PostSaas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...
Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.
Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.
Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Eiköhän tuo ole, kun juuri sitä vartenhan nämä start/stop ym. on kehitettykin. Pienentävät päästöjä, aivan kuten jarruenergian talteenotto.Originally posted by VilleP View PostLiekkö edes EU mittauksessa(vai mikä se nykyään on) start stop käytössä.
Ei muuta ecun tarkistussummia mitenkään koodaukset, varsinkin kun tuota start/stop koodausta ei tehdä edes ecuun. Koodauksien tarkistaminen käytännössä täysin mahdoton katsastuksessa. Jos nyt jotain päästöhuijauksia haluttaisiin saada kiinni, niin päivittäisivät testauslaitteet nykyaikaan. paljon helpompi kuin alkaa softaversioita tutkimaan. Nykyinen savutusarvon mittaus on täysi vitsi kun puhutaan alle 20v autosta. Laittaisivat samanlaiset laitteet mitä käytetään esim. EU testissä. Kaikki DPF/SCR poistot jäisi heti kiinni, samoin suuriosa softauksista. Esim. DPF poistoon verratuna tuolla start/stop ei ole mitään merkitystä.Originally posted by tabasco View PostTuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Tosin eipä noita edes haluta saada katsastuksessa kiinni, kun uusissa autoissa ei edes mitata päästöjä. Uusi diiseli menee katsastuksesta läpi tuli putkesta läpi mitä tahansa, jos ei ole koodeja ja ecun itsetestit (readiness monitor) on mennyt läpi. Jos ne manipuloinnit haluttaisiin kiinni pitäisi alkaa mittaamaan mitä sieltä putkesta tulee. Softasta nuo napataan kohta joka toisella pajalla pois.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tuon tyyliseen yksilöön rahaa säästelen.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole. Ei tarvitse kymppiä edes vuoteen ajaa ett diesel tulee halvemmaksi ja vanhemmiten kun dieselinä huomattavasti yleisempi niin myös käytettyä varaosaa on nurkat pullollaan.Originally posted by BMW525Xda View PostAjetaanko pitkää matkaa ja paljonko vuosisuorite ?
Olisko bensakoneinen 530i (3.0) vaihtoehto ?
Käyttövoimavero dieselissä melko iso.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Muuten hyvät varusteet, mutta lättänäpenkit. Suosittelen sport tai comfort penkit katsomaan.Originally posted by supermaniac1975 View PostF11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.Originally posted by joko View PostMitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole.
Itsellänikin nyt varsin 'hassu' tilanne, en omaa autolle oikeata
varsinaista tarvetta ( työmatka 2 km. jonka teen 99,9% polkupyörällä) mutta kun halua oli vähän isompaan ja vääntävään peliin ja kumminkin liikkumiset yli 10 000 km. vuodessa niin ostin dieselin.
							
						F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Totta. Ja ehkä oleellisempana asian se, että varsinkin kaikki F-koriset ovat bensamalleina ostettaessa tuhansia euroja kalliimpia ostaa (yleensä).Originally posted by TON-III View PostJotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jos on tarkoitus ostaa maailman ympäri ajettu N47 koneinen F11, niin unohda ne sport / eco ajotilat ja muut turhuudet. Ne ovat sinun viimeinen huoli. Ja kuten edellä mainittu, katso ettet osta autoa noilla lättänäpenkeillä.Originally posted by supermaniac1975 View PostS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ja jos ns huviajeluun/nautintoon niin itse panostaisin aitoon m sportiin. Kyllä jo 15ke budjetilla saa aika kivan m sportin 2 litran koneella ja alle 300tkm ajetun. Ostaa vaikka sellaisen mihin on jo kone laitettu.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Comment
 
Comment