Mietinnössä tuon N63 ohjelmointi. Mukavia teholisäyksiä tuntuisi saavan kun 50 -100hp haarukassa liikutaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia N63 moottorista
Collapse
X
-
Downpipet + putkisto ja ohjelma ~500hv
Edelliset + Alpina ahtimet ~560hv
Siinä suuntia mitä tuollaisesta saa "kohtuudella"-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
-
-
Originally posted by zakspeed View PostDownpipet + putkisto ja ohjelma ~500hv
Edelliset + Alpina ahtimet ~560hv
Siinä suuntia mitä tuollaisesta saa "kohtuudella"BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Viive on ja tulee olemaan aina pakokaasuahdetun kirous, siitä ei pääse ilman antilagia mihinkään.
Em. Tulokset on mainitsemasi ohjelmistotuottajan ohjelmilla.
*S63 pakosarjoilla voisi viivettä hieman saada pienemmäksi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostViive on ja tulee olemaan aina pakokaasuahdetun kirous, siitä ei pääse ilman antilagia mihinkään.
Em. Tulokset on mainitsemasi ohjelmistotuottajan ohjelmilla.
*S63 pakosarjoilla voisi viivettä hieman saada pienemmäksi.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Foorumeita maailmalla lukee niin aivan normaalia tuntuu olevan viive. Jos paikalta lähtee niin paras veto tuntuu alkavan vasta 60-70 vauhdeissa.
Ahdot nousee kyllä sinne 0,8-0,85 bar.Last edited by makebm5; 18-04-2021, 17:35.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Kokeilu luontoisesti laitettiin autoon erään tunnetun kotimaisentekijän ohjelma.
Aika mukavasti oli vetoja laitteessa. Tosin sitten 4 000rpm jälkeen oli ensi vedolla havaittavissa pientä näkutus. Toisella vedolla rupesi samoilla kierroksilla turraamaan. Auto palautettiin toistaiseksi vakioksi.
Itse vaihtelin ennen tuota kokeilua puolat+tulpat. Auton huolto historiasta kävi ilmi että suuttimet on uusittu merkkiliikkeessä 40 thkm sitten.
Nyt tuli viikonloppuna vaihdettu uudet MAFit. muuten näyttäisi kaikki olevan ok mutta tyhjäkäynnillä toisen puolen pitkänajan lambda korjaus on plussalla 9-13%. Imuvuotoa en löytänyt mutta imusarja on todella hankalasti tutkittavissa. Sellaisen testin tein että käynnissä olessa kun kuristi ennen välijäähdytintä olevan letkua ei vuotoa ääntä kuulunut.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKokeilu luontoisesti laitettiin autoon erään tunnetun kotimaisentekijän ohjelma.
Aika mukavasti oli vetoja laitteessa. Tosin sitten 4 000rpm jälkeen oli ensi vedolla havaittavissa pientä näkutus. Toisella vedolla rupesi samoilla kierroksilla turraamaan. Auto palautettiin toistaiseksi vakioksi.
Itse vaihtelin ennen tuota kokeilua puolat+tulpat. Auton huolto historiasta kävi ilmi että suuttimet on uusittu merkkiliikkeessä 40 thkm sitten.
Nyt tuli viikonloppuna vaihdettu uudet MAFit. muuten näyttäisi kaikki olevan ok mutta tyhjäkäynnillä toisen puolen pitkänajan lambda korjaus on plussalla 9-13%. Imuvuotoa en löytänyt mutta imusarja on todella hankalasti tutkittavissa. Sellaisen testin tein että käynnissä olessa kun kuristi ennen välijäähdytintä olevan letkua ei vuotoa ääntä kuulunut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNe hankalasti paikallistettavat vuodot löytyy savulla. Savu työnnetään sinne imupuolelle sopivasta paikasta ja katsotaan mistä vuotaa ulos.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKokeilu luontoisesti laitettiin autoon erään tunnetun kotimaisentekijän ohjelma.
Aika mukavasti oli vetoja laitteessa. Tosin sitten 4 000rpm jälkeen oli ensi vedolla havaittavissa pientä näkutus. Toisella vedolla rupesi samoilla kierroksilla turraamaan. Auto palautettiin toistaiseksi vakioksi.
Itse vaihtelin ennen tuota kokeilua puolat+tulpat. Auton huolto historiasta kävi ilmi että suuttimet on uusittu merkkiliikkeessä 40 thkm sitten.
Nyt tuli viikonloppuna vaihdettu uudet MAFit. muuten näyttäisi kaikki olevan ok mutta tyhjäkäynnillä toisen puolen pitkänajan lambda korjaus on plussalla 9-13%. Imuvuotoa en löytänyt mutta imusarja on todella hankalasti tutkittavissa. Sellaisen testin tein että käynnissä olessa kun kuristi ennen välijäähdytintä olevan letkua ei vuotoa ääntä kuulunut.
Ahtimen imuilmanotto -> Venttiilikoppa ja siitä haaroittuva putki imusarjaan. Yleensä ovat halki iän myötä jostain kohti. Myös venttiilikopan reikään öljynerottimeen meneva osuus putkesta/sen tiiviste.
Toinen heikko paikka on ahtimen ja imuilman ottoputken kumitiiviste ja kyseisen putken kiinnitys ahtimeen. Voi olla ruuvin korvake rikki ja putki löysästi ahdinta vasten (vuotaa)
Tuo moottori on onneksi helpoimpia BMW patoja savukaasu ponnistaa ahtimien sijoituksen ansiosta.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostMikäli imuvuotoa haet/epäilet niin katso ne huohotinputket kummaltakin lohkolta etenkin ongelmapuolelta.
Ahtimen imuilmanotto -> Venttiilikoppa ja siitä haaroittuva putki imusarjaan. Yleensä ovat halki iän myötä jostain kohti. Myös venttiilikopan reikään öljynerottimeen meneva osuus putkesta/sen tiiviste.
Toinen heikko paikka on ahtimen ja imuilman ottoputken kumitiiviste ja kyseisen putken kiinnitys ahtimeen. Voi olla ruuvin korvake rikki ja putki löysästi ahdinta vasten (vuotaa)
Tuo moottori on onneksi helpoimpia BMW patoja savukaasu ponnistaa ahtimien sijoituksen ansiosta.
Joo nuo tiivistinkin varuilta ihan silikonin kanssa niin ne ei vuoda ja ei vaikuttaneet tilanteeseen.
Lie sitten millaisia eroja voi olla noissa LTFT arvoissa puolien kesken?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Savutesti tehty eikä vuotoja havaittu. (kiitokset jäsen Lenkka ). Nytpä siinä ei jää kuin lambdat sitten mitä ei testattu / vaihdettu.
Tuo B1 & B2 ero on enimmkäseen alle 1 300 kierroksila.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Lambdat vaihdettu ei suurempaa vaikutusta pitkjän ajan lambda korjaukseen.
Mietityttää suurehko kulutus kaupungissa. Vaikkei ole kysymys kuin maalaiskaupungista missä ei juuri liikennevaloissa tarvitse seistä nousee kulutus 16-17L /100km helposti vaikka kunika eco pro asennolla siististi ajaisi.
Mietin ettei talvella puhettakaan alle 20L kulutuksiin. Maantiellä taas sitten menee 8,5- 9,5L väliin nopeus aluueela 80-110 km/hBMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Kuinkahan tarkka tuo Istan Fuel Injectors test on ja mihin se perustuu?
Sen mukaanhan nuo suuttimet olisi kunnossa kuitenkin ja olihan ne vaihdettukin melko vasta. Voisiko siellä silti olla vikaa ja tämän takia toinen puoli karkaa rikkaalle.
Voikohan suuttimien vaihdon jälkeinen koodaamattomuus vaikuttaa kulutuksiin. Onkohan nuo varmasti koodattu vaihdon jälkeen?
Aika monet ulkomaan foorumeilla puhuneet, että sport modella saaneet parempia kulutuksia, kuin eco prolla kaupungissa.
Comment
-
-
Tutkikaa nyt kuitenkin vielä ne huohotinputket ja niiden liitoksien tiivisteet.
Jos se ahtoilma järjestelmä onkin jo ponnistettu savukaasulla.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment