Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia N63 moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 70
    • Pks

    #61
    Vajaa pari vuotta ja 30tkm tullut rullailtua N63TU (mittarissa 110tkm) ja toisen bankin suuttimet on uusittu kun ohivuotivat sekä samalla huohotinputki. Molemmissa olisi ollut Jenkeissä 10v / 120000 mailia jatkettu takuu.
    F15 X5 50i

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1232
      • Kainuu

      #62
      Originally posted by Jarkka View Post
      Vajaa pari vuotta ja 30tkm tullut rullailtua N63TU (mittarissa 110tkm) ja toisen bankin suuttimet on uusittu kun ohivuotivat sekä samalla huohotinputki. Molemmissa olisi ollut Jenkeissä 10v / 120000 mailia jatkettu takuu.
      Ilmeisesti oli alkuperäiset suuttimet? Uudet versiot ilmeisesti parempia ja näkyy saavan jo alle 100e/kpl.
      Omaani oli uusittu merkkarilla 80 000 km kohdalla kaikki.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Jarkka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 70
        • Pks

        #63
        Originally posted by makebm5 View Post
        Ilmeisesti oli alkuperäiset suuttimet? Uudet versiot ilmeisesti parempia ja näkyy saavan jo alle 100e/kpl.
        Omaani oli uusittu merkkarilla 80 000 km kohdalla kaikki.
        Joo eiköhän ne alkuperäiset olleet. Merkkarilla uusittiin, kun voimassa 2 vuoden ostettu takuu. Alkoi oireilemaan kylmällä kylmäkäynnistyksen jälkeen epätasaisena tyhjäkäyntinä kierrosten laskettua takaisin normitasolle. Kunnes sitten alkoi nykimään sitten ajaessakin, varsinkin pintakaasulla.
        F15 X5 50i

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1232
          • Kainuu

          #64
          Tänään tuli testattua etanolilla ajoa. Reilu 15 bensiiniä tankissa johon 10L etanolia. Eipä huomannut eroa ajossa muuten kuin tasaisempi veto tyhjäkäynnin tuntumasta ilman "vetopiikkiä". Vakio ohjelmalla pystynee helposti ajamaan 50/50 seoksella.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by makebm5 View Post
            Tänään tuli testattua etanolilla ajoa. Reilu 15 bensiiniä tankissa johon 10L etanolia. Eipä huomannut eroa ajossa muuten kuin tasaisempi veto tyhjäkäynnin tuntumasta ilman "vetopiikkiä". Vakio ohjelmalla pystynee helposti ajamaan 50/50 seoksella.
            Jos ei ECU pysty lisätä syöttöä riittävästi niin saattaa mennä laihalle. Sit on reikä männässä.

            En siis tiedä pystyykö. N54 ei ainakaan pystynyt.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by makebm5 View Post
              Tänään tuli testattua etanolilla ajoa. Reilu 15 bensiiniä tankissa johon 10L etanolia. Eipä huomannut eroa ajossa muuten kuin tasaisempi veto tyhjäkäynnin tuntumasta ilman "vetopiikkiä". Vakio ohjelmalla pystynee helposti ajamaan 50/50 seoksella.
              En nyt ihan varmaksi sano, mutta väittäisin ettei ecussa riitä säätävarat tuolle seokselle. Tulee siis vikakoodia ja riski tosiaan, että käy liian laihalla. Käynnistyminen huononee myös kun kelit kylmenee.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1232
                • Kainuu

                #67
                Säätövaraa on lyhyt aikainen +25% ja pitkäaikainen lambda korjaus +25%. Melko npeasti korjasi esim tasa ajon pitkä aikaisen säädön +5-6% tasoon kun normisti on lähellä nollaa. Kiihdyttäessä oli lyhyt aikaista +16-17%. Ei tuolla kannata pelkällä etanolilla ajella tietenkään.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Säätövaraa on lyhyt aikainen +25% ja pitkäaikainen lambda korjaus +25%. Melko npeasti korjasi esim tasa ajon pitkä aikaisen säädön +5-6% tasoon kun normisti on lähellä nollaa. Kiihdyttäessä oli lyhyt aikaista +16-17%. Ei tuolla kannata pelkällä etanolilla ajella tietenkään.
                  Puhuin tuosta 50/50 seoksesta, loppuu se pitkäaikainen säätövara kesken yleensä, jos pidempään ajelee ja auto hakee seokset kohdalleen. Tuo seos millä kokeilit vielä varmaan juuri voi mennä. Sitten kun tulee säätäraja vastaan tulee jo vikakoodia jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Krampus
                    BTCF Member
                    • Nov 2017
                    • 373
                    • Keski-Suomi

                    #69
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Ilmeisesti oli alkuperäiset suuttimet? Uudet versiot ilmeisesti parempia ja näkyy saavan jo alle 100e/kpl.
                    Omaani oli uusittu merkkarilla 80 000 km kohdalla kaikki.
                    N63:ssa ilmeisesti sama suutin, mikä menee N54:seen 13538616079.
                    Mistä alle 100€/kpl uusia suuttimia?
                    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1232
                      • Kainuu

                      #70
                      Originally posted by Krampus View Post
                      N63:ssa ilmeisesti sama suutin, mikä menee N54:seen 13538616079.
                      Mistä alle 100€/kpl uusia suuttimia?
                      Omassani on vielä EU 5 suuttimet koodilla 13647599876.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1232
                        • Kainuu

                        #71
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Puhuin tuosta 50/50 seoksesta, loppuu se pitkäaikainen säätövara kesken yleensä, jos pidempään ajelee ja auto hakee seokset kohdalleen. Tuo seos millä kokeilit vielä varmaan juuri voi mennä. Sitten kun tulee säätäraja vastaan tulee jo vikakoodia jne.
                        Tuossa kiihdytyksessä ei ollut vielä ehtinyt korjata pitkäaikaista arvoa ja tuo 16-17% oli lyhyt aikainen arvo.
                        Mutta joo kyllä se 50/50 aikalailla varmaan lähellä maksisi etanoliseoksen määrää millä ilman muutoksia voi ajella.
                        Lähinnä tuossa voisi ajatella että jos pitkä reissu edessä voi vähän polttoaine kuluja pienentää tankkaamalla vaikka puolet tankkiin etanolia. Itse tuskin jaksan "läärätä" arkiajossa etanolin kanssa.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1232
                          • Kainuu

                          #72
                          Pian on 10 000km ajettu ja mitään ongelmia ei varsinaisesti moottorin kanssa ole ollut. Öljyä on mennyt 1/4 ylärajasta ajotietokoneen mukaan.

                          Kohtuu virkeästikkin liikkuu kun 5 vaihteella 100-200 menee 9 s hujakoille.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            #73
                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Pian on 10 000km ajettu ja mitään ongelmia ei varsinaisesti moottorin kanssa ole ollut. Öljyä on mennyt 1/4 ylärajasta ajotietokoneen mukaan.

                            Kohtuu virkeästikkin liikkuu kun 5 vaihteella 100-200 menee 9 s hujakoille.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎