Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57Z yliahtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5270
    • Pirkkala

    #16
    Originally posted by fraatti View Post
    Pystyikös tuota ajamaan istalla? Ainakin päälle pois ohjaus onnistunee...
    Pystyy varnaankin ajamaan, mutta se että se liikkuu päästä päähän ei välttämättä paljasta vikaa, koska rattaat voi jumia/hyppiä yli satunnaisesti, eikä joka kerta.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Pystyy varnaankin ajamaan, mutta se että se liikkuu päästä päähän ei välttämättä paljasta vikaa, koska rattaat voi jumia/hyppiä yli satunnaisesti, eikä joka kerta.
      Toisaalta luulisi että nykyiset tekaisevat nopeasti vikakoodin jos eivät liiku kuten pitää. Noissahan näyttää olevan aktiivinen asennon mittaus sisuksissa.

      Korjaussarjoja näyttää myös löytyvän
      Melett's electronic actuator repair kits offer a cost effective quality repair solution, to support the professional turbocharger repair market. For a 100% quality repair Melett continues to recommend replacing the complete gearbox, however, we do recognise there is a need for a cost effective quality repair solution.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #18
        Shatter, sulla kun on noi vehkeet noi hyvin levällään niin katsopa samalla sitä bypass läppää siinä. Saako siitä läppää purettua irti (foto?)? Liikkuuko sinulla läppäherkästi vai onko siinä myös tahmeutta?

        Mulla se on juminut joskus ja jouluna ja tarvis joskus käyttää sitä kalikkaa käsissä notkisteltavana. Näin etukäteen kiinnostaa että miten sinne akselin juureen saa laitettua jotain rasvaa. Vika on vain imennyt sen verran harvoin etten ole jaksanut tehdä asian eteen muutakuin tilata tiivisteet valmiiksi.
        Last edited by fraatti; 05-08-2021, 17:23.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Shatter
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 926
          • Oulu

          #19
          Vnt säädin on kunnossa, kurkkasin rattaat sekä vasta livedataa seuratessa pelasi normaalisti.


          Täytyy tuo bypass ruuvata kouraan niin saa parempia kuvia, mitään pykälää tai tahmeutta siinä ei kuitenkaan tunnu liikutellessa, taitaa olla semmoinen läppä joka heiluu vapaasti mikäli irroittaa kellon.
          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

          E91 330dA xDrive M-Sport '09
          VW Golf mk4 1.6 '03
          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
          MB W108 250S '67 x2

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Shatter View Post
            Vnt säädin on kunnossa, kurkkasin rattaat sekä vasta livedataa seuratessa pelasi normaalisti.
            Katos, sisukalut on kuin uudessa.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Shatter
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 926
              • Oulu

              #21
              Originally posted by fraatti View Post
              Shatter, sulla kun on noi vehkeet noi hyvin levällään niin katsopa samalla sitä bypass läppää siinä. Saako siitä läppää purettua irti (foto?)? Liikkuuko sinulla läppäherkästi vai onko siinä myös tahmeutta?

              Mulla se on juminut joskus ja jouluna ja tarvis joskus käyttää sitä kalikkaa käsissä notkisteltavana. Näin etukäteen kiinnostaa että miten sinne akselin juureen saa laitettua jotain rasvaa. Vika on vain imennyt sen verran harvoin etten ole jaksanut tehdä asian eteen muutakuin tilata tiivisteet valmiiksi.
              Tuossapa on läpästä jokunen kuva. En alkanut sen enempää purkamaan omaani kun on täysin kunnossa, veikkaisin että tuon sovitteella olevan alipainekellon vivun alta löytyy seekeri ja sen irroittamalla saa läpän karan vedettyä kokonaan ulos ja itse läpän uitettua ulos kotelosta? O-rengas näyttäisi olevan jonkinlaisena tiivisteenä karalle.








              Ahtimet lähti Fin-turbolle huoltoon, itse en niistä kyllä mitään varsinaista vikaa löytänyt joka voisi aiheuttaa yliahtamisen joten saapa nähdä mikä tuomio.
              Last edited by Shatter; 09-08-2021, 18:53.
              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

              E91 330dA xDrive M-Sport '09
              VW Golf mk4 1.6 '03
              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
              MB W108 250S '67 x2

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Shatter View Post
                Tuossapa on läpästä jokunen kuva. En alkanut sen enempää purkamaan omaani kun on täysin kunnossa, veikkaisin että tuon sovitteella olevan alipainekellon vivun alta löytyy seekeri ja sen irroittamalla saa läpän karan vedettyä kokonaan ulos ja itse läpän uitettua ulos kotelosta? O-rengas näyttäisi olevan jonkinlaisena tiivisteenä karalle.
                Kiitos kuvista. Saattaapi olla että tuo rakenne on sellainen ettei sitä saa mitenkään purettua. Noh, katsotaan saako sitä jossain välissä kerättyä motivaatiota että jaksaisi ottaa tuon irti. Vikatiheys on kerran vuodessa pauttiarallaa niin kovin suurta ressiä ei ole viitsinyt tuosta ottaa...

                Joku tuossa sinun ongelmassasi ei ole nyt ainakaan minulla selvillä että mitä siinä oikein tapahtuu. Ehdit softalla ajelemaan jo varmaan aikas pitkästi että voit sanoa että vika alkoi yhtäkkisesti? Eikä esim korkea ulkolämpötila ajanut sitä vasta ulos?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 926
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Kiitos kuvista. Saattaapi olla että tuo rakenne on sellainen ettei sitä saa mitenkään purettua. Noh, katsotaan saako sitä jossain välissä kerättyä motivaatiota että jaksaisi ottaa tuon irti. Vikatiheys on kerran vuodessa pauttiarallaa niin kovin suurta ressiä ei ole viitsinyt tuosta ottaa...

                  Joku tuossa sinun ongelmassasi ei ole nyt ainakaan minulla selvillä että mitä siinä oikein tapahtuu. Ehdit softalla ajelemaan jo varmaan aikas pitkästi että voit sanoa että vika alkoi yhtäkkisesti? Eikä esim korkea ulkolämpötila ajanut sitä vasta ulos?
                  Ohjelma kerkesi olla useamman kuukauden ennen oireita joten sen pohjalta en lähtisi ensimmäisenä purkamaan tilannetta. :think
                  Last edited by Shatter; 10-08-2021, 07:50.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • Shatter
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 926
                    • Oulu

                    #24
                    Hiljaiseloa menty, odotellessa tuli vaihdettua vuotava venttiilikopan tiiviste ja putsasin imusarjan. Tänään kuului turbohuollosta että ahtimet olisivat tulossa piakkoin takaisin. Mekaanista vikaa ei löytynyt liittyen yliahtamiseen, pieneen ahtimeen tuli uudet sisuskalut, isompi meni pelkällä korjaussarjalla.

                    Tiivisteitä haalittu repullinen kasausta ajatellen, pakosarjan M7 pinnapulttien kiinnitys on vielä mysteeri että onko niihin olemassa oma kiristysmomentti vai vedetäänkö vain sormin pohjaan? viralliset korjausohjeet puhuvat pelkistä muttereista.



                    Kunhan tässä saa ruuvattua auton taas nippuun täytyy vianhaku siirtää softapuolelle.
                    Last edited by Shatter; 13-09-2021, 18:09.
                    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                    E91 330dA xDrive M-Sport '09
                    VW Golf mk4 1.6 '03
                    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                    MB W108 250S '67 x2

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Shatter View Post
                      Tiivisteitä haalittu repullinen kasausta ajatellen, pakosarjan M7 pinnapulttien kiinnitys on vielä mysteeri että onko niihin olemassa oma kiristysmomentti vai vedetäänkö vain sormin pohjaan? viralliset korjausohjeet puhuvat pelkistä muttereista.

                      Kunhan tässä saa ruuvattua auton taas nippuun täytyy vianhaku siirtää softapuolelle.
                      Kai sen saman saa kiristää kun mutterinkin eli 13Nm ? Eikö tuossa ole selkeä olake mihin toppaa?
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #26
                        Tuossa vikakoodissahan ei muuten ole kyse varsinaisesta liiallisesta ahtopaineesta vaan se ylittää softaan määritetyn alkuperäisen ahtopaine rajan.

                        Ei siis kartassa pyydettyä tms. Vaan niin sanotun turvarajan.

                        Mutta sulla pitäisi ilmeisesti olla kuitenkin perussofta siellä? Eli 400hp/800nm ??
                        Joten ahtopaineiden ei pitäisi silloin olla siellä rajoilla kuitenkaan:think
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Shatter
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 926
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by makkis View Post
                          Tuossa vikakoodissahan ei muuten ole kyse varsinaisesta liiallisesta ahtopaineesta vaan se ylittää softaan määritetyn alkuperäisen ahtopaine rajan.

                          Ei siis kartassa pyydettyä tms. Vaan niin sanotun turvarajan.

                          Mutta sulla pitäisi ilmeisesti olla kuitenkin perussofta siellä? Eli 400hp/800nm ??
                          Joten ahtopaineiden ei pitäisi silloin olla siellä rajoilla kuitenkaan:think
                          Juu ihan perusohjelma on sisässä. Bittinikkarihan sinne voi halutut paineet ja rajat määrittää Tässä tapauksessa ahtopaine tuntuu kulkevan kokoajan jollain määritetyllä rajalla sillä täyskaasulla logiin tulee kokoajan kirjausta raja-arvon ylityksestä ja veto aaltoilee ennen isolle ahtimelle kääntöä.

                          Eiköhän siihen syy löydy, tuli nyt vain tämmöinen "pieni" väliremontti suoritettua puhtaasti harrastelun ilosta jos vian olisi saanut alunperin tietokoneella korjattua.
                          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                          E91 330dA xDrive M-Sport '09
                          VW Golf mk4 1.6 '03
                          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                          MB W108 250S '67 x2

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #28
                            .
                            Ahtopainejärjestelmän toiminnan voi näissä jakaa kolmeen eri osaan, tai osa-alueeseen.

                            Ensiksi tieten pikkuahdin herää ja toimii ihan itsekseen.
                            Pikkuahtimen tehtävä on herättää suuri, eipä juuri muuta.

                            Toinen vaihe - sarjaan ahto.
                            Tämä ei kestä kauaa, vain hetken.
                            Iso ahdin alkaa heräilemään, mutta moottorin läpimenevän ilman määrä ei aivan vielä riitä sille. Tässä kohden iso ahdin pakotetaan vielä puhaltamaan pienen läpi - sarjaan. Ahtopainetta ohjataan siis edelleenkin pikkuahtimen siivikolla, ison ahtien hukkaportti on vaan varalla.

                            Kolmas vaihe - iso ahdin.
                            Järjestelmässä on rajat, millä kierrosluvulla/paineella vaihto isolle voi tapahtua ja missä vaihto pakotetaan. Riippuu mallistakin, mutta siinä hiukan päälle kaksi baaria ahtoja se on, tai kolmisen tonnia kierroksia.

                            Voisko nyt olla niin, ettei järjestelmä oikein pääse siirtymään suurelle ahtimelle, vaan jää ikäänkuin junnaamaan siihen vaihtohetkeen. Läpät toimii alipaineella.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Shatter
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 926
                              • Oulu

                              #29
                              Kiitoksia tuikulle selvennyksestä.

                              Ahtimet ovat tosiaan nyt läpikäyty huollossa sekä ohjauspuoli tuli uusittua kokonaan jo aiemmin.
                              Vanhaa on jäljellä vain alkuperäiset alipainekellot jotka on testattu pitäviksi ja toimiviksi annetuilla paineilla, joten mekaaniset vikapaikat alkaa olemaan pois suljettuna.




                              Eilen sai koneen niputettua jo sille mallille että uskalsi avainta tarjota ja peruutettua pois hallista omin voimin, täytyy tuossa tulevalla viikolla tunnustella miltä tuntuu ja tarkastaa vieläkö alkuperäinen oire kummittelee.
                              Last edited by Shatter; 19-09-2021, 09:09.
                              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                              E91 330dA xDrive M-Sport '09
                              VW Golf mk4 1.6 '03
                              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                              MB W108 250S '67 x2

                              Comment

                              • arska86
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 309
                                • Helsinki

                                #30
                                Onko dpf paikallaan? Paljonko vastapaineet?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎