Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 ostamassa Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2172
    • Himas

    F10/F11 ostamassa Part II

    Edelliseen ketjuun jatkoa.

    Originally posted by HTK12
    No mielipiteitä on monenlaisia, mutta en kyllä pidä mitenkään harvinaisena tuota ketjuvikaa N47:ssa. Tiedän lukuisia, joista on mennyt ketjupoikki. Enkä tarkoita mitään lukenut internetissä vaan tiedän auton/omistajan. Ketjuja myös menee ihan riittävästi vaihtoon.
    Tuudittauduin jo googletteluiden ja etenkin tämän foran juttujen perusteella siihen, ettei se N47 ole maineensa veroinen pahassa. Pitää ilmeisesti selvittää asiaa lisää.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14522
    • Oulu

    #2
    Loputtomiin saa googletella ja kaivella. Toiset sanoo toista ja toiset toista. Se on vain itse mietittävä onko se iso juttu vai ei. Vaihdellaan ketju ja jatketaan ajamista.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Aksuuu
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 295
      • Rauma

      #3
      Ex f10 vm. 14 oli n47 koneella. Ei mitään pahaa sanottavaa, softattuna oli mukava peli. En osaa muuten oikeen verrata nykyiseen b47 kuin että n47 oli karkea käyntisempi
      I4 e40 Msport
      Kia Rio 1.2 -21
      ex. 520d F11 LCI -16
      ex. 520d F10 LCI M Sport -14
      ex. 320d E90 -06
      ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
      ex. 320i E36 Coupe -95

      Comment

      • Neula.
        Newbiemmer
        • Mar 2022
        • 2
        • Jokioinen

        #4
        https://www.kamux.fi/cars/bmw/520/flk-384 Onkohan tässä tiedossa jakopääongelmia vai mahtaako olla jos sillä uudemmalla moottorilla jossa on vähän vähemmän niitä murheita ilmeisesti ollut?

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2316
          • Vantaa

          #5
          Tuo on vielä n47 koneella.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • peLoGo?
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 382
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Neula. View Post
            https://www.kamux.fi/cars/bmw/520/flk-384 Onkohan tässä tiedossa jakopääongelmia vai mahtaako olla jos sillä uudemmalla moottorilla jossa on vähän vähemmän niitä murheita ilmeisesti ollut?
            Tämä näyttäisi olevan vielä vanhemmalla N47 moottorilla.
            BMW G31 540iA xDrive B58 -18
            Polestar 2 LRDM -21

            Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
            Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
            ​Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
            Ex. BMW F10 530dA -10
            Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
            Ex. BMW E34 518i M43 Touring
            Ex. BMW E60 525i -04

            BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

            Comment

            • Kraftwerk
              Bimmer Rookie
              • Mar 2022
              • 133
              • Joensuu area

              #7
              Originally posted by Neula. View Post
              https://www.kamux.fi/cars/bmw/520/flk-384 Onkohan tässä tiedossa jakopääongelmia vai mahtaako olla jos sillä uudemmalla moottorilla jossa on vähän vähemmän niitä murheita ilmeisesti ollut?
              Mitenkään keljuilematta/pätemättä, en kyllä uskaltaisi ostaa käytettyä Bemaria Kamuxilta. Tietäen, millaisia raatoja ottavat vaihdossa, ja reklamaatioiden sujuvuuden, niin stressaavat ajat oston jälkeen tiedossa.
              F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Kraftwerk View Post
                Mitenkään keljuilematta/pätemättä, en kyllä uskaltaisi ostaa käytettyä Bemaria Kamuxilta. Tietäen, millaisia raatoja ottavat vaihdossa, ja reklamaatioiden sujuvuuden, niin stressaavat ajat oston jälkeen tiedossa.
                Sieltä minkään auton ostaminen on vähän niin ja näin ellei tutki autoa erittäin tarkasti ennen ostamista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • NRou
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 96
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Sieltä minkään auton ostaminen on vähän niin ja näin ellei tutki autoa erittäin tarkasti ennen ostamista.
                  Rosiksessa kerran Kamuxin kanssa istuneena en astu jalallanikaan enää heidän toimipisteisiinsä vaikka olisi eurolla jokainen auto. Reklamaatiot kiertävät oman jälkimarkkinointipuolen kautta ja viivettä on. Asianajajan kirjallinen reklamaatio "parastennen" päiväyksineen saakin sitten jo vauhtia..

                  Vähän sivutaan aihetta, mutta Kamuxilla toiminta perustuu täysin autojen lyhyeen myyntiaikaan. Autot otetaan sisään ilman mitään tarkastuksia ja laitetaan usein myyntiinkin ilman mitään fiksejä. Tämä tuo sitten meille kuluttajille päänvaivaa, koska tällä toimintamallilla me käyttäjät dumpataan autot sinne kirjaimellisesti. Paskat renkaat, jakopäät tekemättä, ketjut rallattelee, laakerivikoja, jarrut loppu jne, käytetään remonttirahat vaihtariin käsirahana.


                  Tästä Kamux sitten työntää auton suolineen myyntiin ja toivoo että auto pysyy kasassa muutaman viikon minkä jälkeen reklamaation osalta voidaan selittää tilanne luonnollisen kuluman kautta. Osallistuvat mahdollisiin korjauksiin ehkä maksimissaan 50% osuudella enää. Korkeampaa vastaantuloa vaatiessa ohjataankin jo kuluttajaviranomaiselle.


                  Vakuutus ja bonus kaupat rahoitusten yhteydessä ovat kuin valtimo Kamuxille, toki kauppa se on mikä kannattaa näköjään näinkin.


                  Aiheeseen ja myytävään autoon liittyen - jättäisin välistä.

                  Comment

                  • XV70D
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2013
                    • 200
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by NRou View Post
                    Rosiksessa kerran Kamuxin kanssa istuneena en astu jalallanikaan enää heidän toimipisteisiinsä vaikka olisi eurolla jokainen auto. Reklamaatiot kiertävät oman jälkimarkkinointipuolen kautta ja viivettä on. Asianajajan kirjallinen reklamaatio "parastennen" päiväyksineen saakin sitten jo vauhtia..

                    Vähän sivutaan aihetta, mutta Kamuxilla toiminta perustuu täysin autojen lyhyeen myyntiaikaan. Autot otetaan sisään ilman mitään tarkastuksia ja laitetaan usein myyntiinkin ilman mitään fiksejä. Tämä tuo sitten meille kuluttajille päänvaivaa, koska tällä toimintamallilla me käyttäjät dumpataan autot sinne kirjaimellisesti. Paskat renkaat, jakopäät tekemättä, ketjut rallattelee, laakerivikoja, jarrut loppu jne, käytetään remonttirahat vaihtariin käsirahana.


                    Tästä Kamux sitten työntää auton suolineen myyntiin ja toivoo että auto pysyy kasassa muutaman viikon minkä jälkeen reklamaation osalta voidaan selittää tilanne luonnollisen kuluman kautta. Osallistuvat mahdollisiin korjauksiin ehkä maksimissaan 50% osuudella enää. Korkeampaa vastaantuloa vaatiessa ohjataankin jo kuluttajaviranomaiselle.


                    Vakuutus ja bonus kaupat rahoitusten yhteydessä ovat kuin valtimo Kamuxille, toki kauppa se on mikä kannattaa näköjään näinkin.


                    Aiheeseen ja myytävään autoon liittyen - jättäisin välistä.

                    Komppaan tätä. Tein vuosia sitten ensimmäisen ja samalla viimeisen autokaupan tässä puljussa. Heidän myymänsä bemari oli meikattu ja ruuvattu. Kauppaa ei suotuttu perumaan ennenkuin vuoden taistelun jälkeen. Kaikki kiistettiin, naurettiin puhelimessa oikein toimitusjohtajan kanssa yhdessä. Rahaa paloi paljon hukkaan. Sakalla vanhemmat autot on myös ihan paskoja, ja myyjät eivät välttämättä tajua autoista mitään, sellaisen kuvan olen saanut kun joskus olen liikkeessä käynyt.
                    EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5290
                      • Pirkkala

                      #11
                      On itsestäänselvyys että parikymppiset myyjät eivät tajua autoista mitään.
                      Toinen asia mikä minua ihmetyttää on se että miksi ihmiset ei tutki ja koeaja autoja kunnolla.
                      Yllä oleva pitkähkö kirjoitus pitää paikkansa kyllä.

                      Ja sitä paskaa ihmiset todellakin dumppaa liikkeisiin, se on näin lähietäisyydeltä katsottuna ällöttävää ja melkein saa menettämään uskon ihmisten rehellisyyteen.

                      Tottakai liikkeetkin on inhottavia, mutta kärsivät yllä mainitusta ilmiöstä.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • kakkoskuski
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 84
                        • Rauma

                        #12
                        Pakko kommentoida että pari autoa olen Kamuxilta ostanut, myös nykyisen BMW:n, ja olen ollut ihan tyytyväinen kauppoihin.

                        Myös yhden täysin loppuun ajetun monivikasen bemarin raadon olen sinne aikanaan vaihdossa lykännyt. Ehkä saan synninpäästön kun kerroin kuitenkin rehellisesti myyjälle että se auto on täys paska ja kerroin vikalistan.

                        Volkkarissa alkoi kaksoismassa kolkuttaa rumasti aika pian kauppojen jälkeen. 50/50 korjaus ja mun olis muutenkin pitäny vaihdattaa siihen DSG öljyt niin ei jäänyt remontti hintoihinsa eikä harmittanut. Toki joku muu liike olisi samassa tilenteessa saattanut korvata 100%.

                        Nykysen F11 ostin vajaa 1,5v sitten ja olihan siinä pari ilmiselvää vikaa. Sovittiin että laitan reaktiotangot ja vetonivelet ynnä muut itse kuntoon ja saan hinnasta xxxx euroa pois. Edelleen ihan tyytyväinen tähänkin kauppaan.

                        Toki vähän ihmeellistä että vasta 5v vanha, 160tkm ajettu ja yli 20k€ auto on myynnissä liikkeessä vetarin suojakumi silmin nähden paskana ym.

                        Ehkä Kamuxilla pitää olla vähän enemmän hereillä ja tietää mitä on ostamassa ja missä kunnossa. Onhan näissä aina piilevän vian riski ja isomman vahingon sattuessa voi tulla ongelmia.

                        Comment

                        • NRou
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 96
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by kakkoskuski View Post
                          Ehkä Kamuxilla pitää olla vähän enemmän hereillä ja tietää mitä on ostamassa ja missä kunnossa. Onhan näissä aina piilevän vian riski ja isomman vahingon sattuessa voi tulla ongelmia.
                          Käytetyn auton ostamisessa on aina piilevä riski, ihan sama mistä liikkeestä sen ostaa. Nykypäivänä on vain ikävä fakta, että autokauppiaita palkataan parin kuukauden tai jopa viikon koulutuksella istumaan softshell takki päällä läppärin taakse.
                          Meistä maksavista asiakkaistahan lumipallo lähtee aina pyörimään, jota sitten korostaa myyjän tietämättömyys ajoneuvoista ja jälleen asiakkaan osalta se tunnekiima uuden auton saamiselle ilman tarkempia tutustumisia.



                          Mutta Kamux/Saka rintamalla N47 ja jopa N57 koneisten osalta saa oikeasti olla tarkkana, usein näiden taakse piiloutuu niitä isorahaisia vikoja minkä takia auto on vaihdettu jos ajatellaan foorumin sisältöä sekä topicin aihetta. Sama pätee VAG konsernin tuotteisiin.


                          Ns. virallisemmissa mm. uusien autojen myyntiä harjoittavissa autoliikkeeissä tämä ongelma on pienempi, varsinkin vähänkään uudempien/vähemmän ajettujen osalta. Vanhemmat/enemmän ajetut he sitten tylysti dumppaavat "hiekkakentiltä eniten tarjoavalle".
                          Autot käyvät oikeasti kolmannen osapuolen kuntotarkastuksessa ja laput nähtävillä. Ja jos ei käy ja autosta jotain löytyy - on se myös sen vaihtoauton sisäänottaneelle myyjälle nöyrä tilanne. Myytävän auton katteesta otetaan nämä korjaukset ja samallahan se bisnes kärsii. Tästä syystä em. laadukkaimissa liikkeissä ei voi brändillä vetää vihkoon kovinkaan usein tai saat etsiä uuden työnantajan.



                          Näitä paskoja kauppoja pitäisi yksinkertaisesti vain saada rummutettua tälläkin foorumilla paljon laajemmin näkyviin. Jokaisen liikkeen tasolla foorumeita kuitenkin seurataan ikävän palautteen takia. Kamux / Saka topicci olisi enemmän kuin tervetullut omanaan.


                          Pahoittelut pienestä otsikon aiheen sivuuttamisesta.

                          Comment

                          • jano85
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 177
                            • Kauhava

                            #14
                            535d


                            Sakasta puheenollen tässä mielenkiintoinen yksilö, mutta kilometrien suhteen taitaa olla melkoinen pommi :think Jostain syystä ei kovin paljon edes ole yli 300tkm ajettuja vastaavia näy nettiautossa. Olisiko paalissa vaiko ajossa...
                            Last edited by jano85; 29-03-2022, 12:31.
                            F06 640d X-drive M-sport -16


                            exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                            Comment

                            • Kraftwerk
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2022
                              • 133
                              • Joensuu area

                              #15
                              Ei tuo välttämättä aivan miina ole, jos vetarit on uusittu eteen, kone huolettu 15-25 tkm välein, laatikkoljyt vaihdettu ajoissa oikein ja xDriven öljyt vaihdettu muutamaan kertaan ajoissa. Ureajärjestelmän, EGR:n ja Nox-anturien kanssa varmaan on jumppaa tiedossa.

                              Ideaalitilanteessa paljon maantieajoa nähnyt ja kylmäkäynnistyksiä sekä nurkka-ajoa vähän. Kori on varmasti 300 tkm ajetussa F11:ssä aika paljon paremmassa kunnossa mitä 300 tkm ajetussa teräskorisessa Audissa olisi...
                              F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎