Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 ostamassa Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5054
    • Paimio

    #31
    Aikas jännä että farmari tuo noin paljon lisäkiloja...en ole oikein ennen asiaa ajatellutkaan...mutta kun sitä miettii niin onhan siinä rautaa enemmän korissa ja ilmajousituspalikatkin painaa lisää...mutta silti että satoja kiloja...:think
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2284
      • Vantaa

      #32
      Diesel tekniikka ja neliveto tekee ison osan myös. Toki varusteista kertyy myös, varsinkin comfort penkit painaa melko huomattavasti.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Kraftwerk
        Bimmer Rookie
        • Mar 2022
        • 133
        • Joensuu area

        #33
        Originally posted by VilleP View Post
        Diesel tekniikka ja neliveto tekee ison osan myös. Toki varusteista kertyy myös, varsinkin comfort penkit painaa melko huomattavasti.

        Näin on. Lasikatto on muistaakseni aika painava mekanismeineen ja comfort-penkit varmasti useamman kymmenen kiloa nostaa. En yllättyisi yhtään, jos takavetoinen 530d sedan vakiovarusteilla olisi selvästi nopeampi mitä farkku 535 xd painonsa ansiosta.

        Asian viereistä. Muistelen, että sekä E60 että G30:ssä alumiinia on käytetty enemmän apurungoissa yms, että osaltaan tuo vaikuttaa F10/1 painoon.
        Last edited by Kraftwerk; 26-04-2022, 12:01.
        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5054
          • Paimio

          #34
          Totta...kaipa pikkuasioista sitten loppujen lopuksi kertyy aika satsi.

          Tuntuu vaan hurjalta tuo yli 300kg lisä omaan verrattuna...

          Apurungothan näissäkin jo ymmärtääkseni on kyllä kaikki alumiinia...en kyllä mene vannomaan kun ei ole tarvinnut alustan kanssa vielä pahemmin pelata niin ei ole oikein tullut tutkittua edes.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2284
            • Vantaa

            #35
            Alumiinia on joo.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • mokkasiili
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 4
              • kouvola

              #36
              Tulipas käytyä kattomassa f11 -15 520d xdrive msporttia. Komee laite ja hyvän olonen ajaa. Tämän ketjun part 1:ssä oli kerrottu mitä kannattaisi tutkia tarkemmin ja kyseisestä autostahan paljastui ilmeisesti jakoloota ongelmaa. Manuaali puolella 3 vaihteella veto nypytti aikalailla. D:llä ajettaessa nypytystä ei oikeastaan edes huomannut kun vaihteet vaihtuu niin nopsaa ylöspäin. Tulipa säästyttyä pään vaivalta ja jätin auton kauppaan.

              Tämä on mitä ilmeisemmin aika yleinen vaiva, millasia hintoja noiden jakolaatikoiden elvytykset on kustantanut foorumilaisilla? Tämä jakolaatikon vaiva koskee ilmeisesti myös 525d ja 530d? Oliko myös niin että 525 ja 530 n57 olisi "varmempi" kuin b47 520 ahtimen/huohotuksen osalta osalta. Ja näissä ei myöskään jakopäät vaivaa kuten n47?

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2284
                • Vantaa

                #37
                Jakolaatikon saa kuntoon reippaalla touhu tonnilla halvimmillaan. Tehdasuusi maksaa muistaakseni reipas kolme tonnia.

                Täälläkin kirjoittelee nimimerkki mikä niitä korjaa. Että jos auto on hyvä, niin tingi korjaus mukaan tai pari tonttua hinnasta pois.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6326
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  Aloittaa öljynvaihdoilla tuo jakolaatikko ongelma.
                  Itsellä auto tuli 50 tkm sitten ja kaikki öljyt vaihdettin ,nyt jonkin verran nypyttäää samoin kuin 50 tkm sitte kun isolla vaihteella yrittää kiihdyttää esim 70 ylöspäin
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2284
                    • Vantaa

                    #39
                    Se öljynvaihto on semmoinen Burana, auttaa hetkellisesti mutta ei paranna.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Kraftwerk
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2022
                      • 133
                      • Joensuu area

                      #40
                      F10:ssä ei saa enää jakolaatikosta vaihdettua koko öljytilavuutta kerralla propun sijainnin takia, ja vaikka saisikin, niin uusi puhdas öljy pesee kitkapinnoilta vanhoja epäpuhtauksia. Käytännössä omassa autossa poistuleva öljy oli kirkasta vasta kolmannella vaihtokerralla.

                      Jos lähtee öljyjä vaihtelemaan, niin kannattaa tehdä kerralla lyhyelle aikaa useamman kerran. Onneksi ei ole vielä oireillut.
                      Last edited by Kraftwerk; 04-05-2022, 20:33. Reason: typo korjattu
                      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7533
                        • Jyväshyvä

                        #41
                        Originally posted by VilleP View Post
                        Se öljynvaihto on semmoinen Burana, auttaa hetkellisesti mutta ei paranna.
                        Minulla on kyllä erilaisia kokemuksia. Aikoinaan vaidettiin 130 tkm ajettuun jakolaatikon öljyt nykimisen takia kolmeen kertaan imemällä ekakerralla ja 1 tkm jälkeen vielä kerran.

                        Nykiminen ilmeni seuraavan kerran vasta 200 tkm jälkeen jolloin samalla hoidolla tuli taas kuntoon...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2284
                          • Vantaa

                          #42
                          Eikös tuossa kuvailemassasi skenaariossa anneta tekohengitystä? Olettamushan on että ehjät laitteet ei ala nykimään. Joillakin toiminut joitakin tuhansia tai kymmeniä tuhansia öljynvaihto korjauksella.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            #43
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Eikös tuossa kuvailemassasi skenaariossa anneta tekohengitystä? Olettamushan on että ehjät laitteet ei ala nykimään. Joillakin toiminut joitakin tuhansia tai kymmeniä tuhansia öljynvaihto korjauksella.
                            Ei kai 200 tkm toimiva öljynvaihto ole tekohengitystä?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6326
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Pointti varmaan selvä että halvin konsti aloittaa tuolla öljynvaihdolla.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2284
                                • Vantaa

                                #45
                                Originally posted by mikron View Post
                                Ei kai 200 tkm toimiva öljynvaihto ole tekohengitystä?
                                On jos sillä "korjataan" toistuvaa ongelmaa. Ei sillä, varmaan itsekkin ensin vaihtaisin öljyt muutamaan kertaan. Edullisin tapa kuitenkin.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎