Aikas jännä että farmari tuo noin paljon lisäkiloja...en ole oikein ennen asiaa ajatellutkaan...mutta kun sitä miettii niin onhan siinä rautaa enemmän korissa ja ilmajousituspalikatkin painaa lisää...mutta silti että satoja kiloja...:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 ostamassa Part II
Collapse
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Originally posted by VilleP View PostDiesel tekniikka ja neliveto tekee ison osan myös. Toki varusteista kertyy myös, varsinkin comfort penkit painaa melko huomattavasti.
Näin on. Lasikatto on muistaakseni aika painava mekanismeineen ja comfort-penkit varmasti useamman kymmenen kiloa nostaa. En yllättyisi yhtään, jos takavetoinen 530d sedan vakiovarusteilla olisi selvästi nopeampi mitä farkku 535 xd painonsa ansiosta.
Asian viereistä. Muistelen, että sekä E60 että G30:ssä alumiinia on käytetty enemmän apurungoissa yms, että osaltaan tuo vaikuttaa F10/1 painoon.Last edited by Kraftwerk; 26-04-2022, 12:01.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Totta...kaipa pikkuasioista sitten loppujen lopuksi kertyy aika satsi.
Tuntuu vaan hurjalta tuo yli 300kg lisä omaan verrattuna...
Apurungothan näissäkin jo ymmärtääkseni on kyllä kaikki alumiinia...en kyllä mene vannomaan kun ei ole tarvinnut alustan kanssa vielä pahemmin pelata niin ei ole oikein tullut tutkittua edes.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Tulipas käytyä kattomassa f11 -15 520d xdrive msporttia. Komee laite ja hyvän olonen ajaa. Tämän ketjun part 1:ssä oli kerrottu mitä kannattaisi tutkia tarkemmin ja kyseisestä autostahan paljastui ilmeisesti jakoloota ongelmaa. Manuaali puolella 3 vaihteella veto nypytti aikalailla. D:llä ajettaessa nypytystä ei oikeastaan edes huomannut kun vaihteet vaihtuu niin nopsaa ylöspäin. Tulipa säästyttyä pään vaivalta ja jätin auton kauppaan.
Tämä on mitä ilmeisemmin aika yleinen vaiva, millasia hintoja noiden jakolaatikoiden elvytykset on kustantanut foorumilaisilla? Tämä jakolaatikon vaiva koskee ilmeisesti myös 525d ja 530d? Oliko myös niin että 525 ja 530 n57 olisi "varmempi" kuin b47 520 ahtimen/huohotuksen osalta osalta. Ja näissä ei myöskään jakopäät vaivaa kuten n47?
Comment
-
-
F10:ssä ei saa enää jakolaatikosta vaihdettua koko öljytilavuutta kerralla propun sijainnin takia, ja vaikka saisikin, niin uusi puhdas öljy pesee kitkapinnoilta vanhoja epäpuhtauksia. Käytännössä omassa autossa poistuleva öljy oli kirkasta vasta kolmannella vaihtokerralla.
Jos lähtee öljyjä vaihtelemaan, niin kannattaa tehdä kerralla lyhyelle aikaa useamman kerran. Onneksi ei ole vielä oireillut.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostSe öljynvaihto on semmoinen Burana, auttaa hetkellisesti mutta ei paranna.
Nykiminen ilmeni seuraavan kerran vasta 200 tkm jälkeen jolloin samalla hoidolla tuli taas kuntoon...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEikös tuossa kuvailemassasi skenaariossa anneta tekohengitystä? Olettamushan on että ehjät laitteet ei ala nykimään. Joillakin toiminut joitakin tuhansia tai kymmeniä tuhansia öljynvaihto korjauksella.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Comment