Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi EGR takaisinkutsu
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Varmaan vähän toimipiste/asentaja kohtaista tuo suostuvatko laittamaan mitään tulppauksia paikoilleen. Varmaan aika tarkka ohjeistus jonka mukaan pitäisi asennus tehdä.
Mulla on ohjelmoitu auto ja sanoin että osien vaihdon yhteydessä ei saa koskea moottorinohjaukseen koska auto ohjelmoitu. Sanoivat että ei kosketa muutenkaan tämän kampanjan yhteydessä. Mun autosta on EGR ohjelmallisesti poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä.
Auton noudettuani sain tiedon että autoon on tehty "adaptioiden nollaus, egr-jäähdyttimen rekisteröinti sekä imusarjan painetesti". Aloin miettimään että onko tuo nollaus nyt ottanut EGR:n takaisin käyttöön. Vai onkohan se puukotettu pois käytöstä nimenomaan moottorinohjaimelta käsin ja nyt vaan nollailtiin jotain EGR:n adaptaatioita (joku erillinen ohjainyksikkö?) ilman mitään vaikutusta todelliseen toimintaan :think
Comment
-
-
Originally posted by kakkoskuski View PostVarmaan vähän toimipiste/asentaja kohtaista tuo suostuvatko laittamaan mitään tulppauksia paikoilleen. Varmaan aika tarkka ohjeistus jonka mukaan pitäisi asennus tehdä.
Mulla on ohjelmoitu auto ja sanoin että osien vaihdon yhteydessä ei saa koskea moottorinohjaukseen koska auto ohjelmoitu. Sanoivat että ei kosketa muutenkaan tämän kampanjan yhteydessä. Mun autosta on EGR ohjelmallisesti poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä.
Auton noudettuani sain tiedon että autoon on tehty "adaptioiden nollaus, egr-jäähdyttimen rekisteröinti sekä imusarjan painetesti". Aloin miettimään että onko tuo nollaus nyt ottanut EGR:n takaisin käyttöön. Vai onkohan se puukotettu pois käytöstä nimenomaan moottorinohjaimelta käsin ja nyt vaan nollailtiin jotain EGR:n adaptaatioita (joku erillinen ohjainyksikkö?) ilman mitään vaikutusta todelliseen toimintaan :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View Post17.1.2023 kirje BMW suomi ab. 0011640600 takaisinkierrätysjärjestelmän jäähdyttäjän vaihto (egr). Lupasivat uuden viestin, kun osia on. Vielä ei ole tullut. Kiinnostaisi tietää, mikä liike vaihtaa molemmat, kun kirjeessä mainitaan pelkästään jäähdytin. Siis pääkaupunki seutu.
Comment
-
-
Minulla auto kavi muutama viikko sitten ratin airbägin vaihdossa.
Samalla vaan tarkastivat EGR-coolerin ettei ole vuotanut.
Tulee myöhemmin kutsu koko EGR-venttiilin vaihtoon kun saavat tavaraa maahan.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Jos alkaa kuluttamaan jäähdytysnestettä niin heti yhteys korjaamolle. Tuo kulutus nostaa prioriteettiä ja taitaa mennä auto jopa ajokieltoon ja tilalle saa väliaikaisesti jonkun toisen (pikkukipon?).
Vaihdon jälkeen piti ajaa joku diagnostiikka läpi. Yhdessä vaiheessa auto sammui ja testeri odotteli jonkin aikaa pysyykö paineet. Epäselväksi jäi mitä paineita seurattiin. Neste? Ilma? Joku muu? Mikä?F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by Crete88 View PostVoiko EGR coolerin vuodon jotenkin itse todeta muusta kuin nesteen vähenemisestä? Onko nuo vaihtojonot mitenkin pitkät, kannattako autolla edes ajaa jos vuotaa?G31 540d xDrive -18
Comment
-
Comment